Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Postman pat

#1
Model S / Sv: TMS med solid km-stand
tirsdag 22. august 2017, klokken 10:32
LOL på den prisen. Bilen er sikkert ok den til det "bruktnivået" den er ment, men prisen fordrer til en god latter om man sammenligner på pris hva man ser på finn.

#2
Model S / Sv: Kjøp av taxikjørt S85D
lørdag 01. juli 2017, klokken 13:33
Se forumbeskrivelser på batteridegradering ved mye eller bare superladerbruk, som jo må være relevant for en drosje.
Det er svært mange og gode brukte og rimelige (ish og relativt) på finn og inventory biler hos Tesla.  Ville også kjøpt meg en bil innenfor garanti og tatt en garantiutløpstest som gir deg t som du kan claime før den utløper.  Drosje på 120K med inventaslitet det har medfòrt skal være Veldig billlig før jeg hadde tatt den risikoen. Lykke til !

Sent from my HUAWEI MT7-L09 using Tapatalk

#3
Som nevnt her og på FBook.  Tesla må komme opp med en "utskrift" fra bilens systemer som gir helsetilstand på brukte Teslaer. Only way to go.
#4
Model X / Sv: Model X rekkevidde og forbruk
torsdag 10. november 2016, klokken 16:38
Hadde denne på FB TMX Norway og fikk bare litt feedback. Prøver igjen;

Dagens utfordring ( eller er jeg bare litt chicken?):
Tur: Asker - Gaustablikk
Avstand: 161 Km
Høyde: 1003m stigning (Asker-Gaustablikk)
WILD
CARD: Antiaerodynamisk skaphenger på 1.5 tonn
Strøm: X90D , 20" Vredestein piggfrie, 100% ladet
Variabler: SNØ og la oss si -10 c for fun.

HINT: kjørte dette strekket med samme henger, men kun 500 kg, og snittet med 450 ish.   Med 1.5 tonn båt har oppover E18 har jeg snittet på 540 da jeg dro båten.

Kommentarer om mellomlading + hvor + alle gode råd tas imot.  Vh PP
Har nå kjøpt M3 T2 3F 32 A ladeledning. Har alt bortsett fra Chademo, som jewg venter med å se om jeg får bruk for.

#5
Model S / Sv: Software v8.0
fredag 14. oktober 2016, klokken 10:08
Dagens  8.0 gåte....... Am I losing my mind..........  Går Ned til garasjen uten  fob da jeg bare skal Koble inn umc ved å åpne ladeluken, trenger derfor ingen fob.  Husker Ikke at jeg  hadde frakoblet umc fra stikkkontakt, så ingen lading skjer. Tror at jeg hadde tatt Sikring da den std begynner på 24 A trekk. Ingen fare da jeg jo ikke hadde strøm. Det at den Trekker 24 a default på nytt sted under 8.0  er Kjent problem allerede, MEN........jeg går intuitivt inn I bilen for å se på skjermen og fikse Ned til 13A trekk, OG blir klar over at jeg kommer inn I bilen uten FOB ....   fob er 3 betong etasjer lenger opp og ingen mobildekning I garasjen...... you tell me....... Avlsått umc som dyttes inn I ladeluken åpnet bilen ??????????      Næhhhhhhhh??? Skal prøve å gjenskape, men her er det noe rart.
#6
Model X / Sv: Lading av TMX
mandag 10. oktober 2016, klokken 13:44
Prøver en gang til, da jeg ikke finner  tidligere svar og er overveldet.  Bygger hytte. Strømskapet skal inn denne uken. Skal lade TMX.  Har bedt om 32 A krets . dimensjonert kabel er trukket i veggene og deretter med metallrør gjennom veggen til ute.  Enkle svar utbes:

1) Får jeg eller skal jeg be om 1 eller 3 fas?
2) Hvilken ladeboks skal jeg ha? Vil ha tilgang til å lade andre elbiler enn TMX, derfor ikke TMWC.  Jkirkeboe sin eller cenika ( har sendt jkirkeboe en pm på FB)
3) Skal jeg ha type B vern i ladeboksen eller i Sikrigsskapet?
4) hva er forskjell på jordfeilbryter og type B vern?
5) Kan jeg be elektrikker om bare å lage en 32A blå industrikontakt på veggen ute og deretter senere velge en ladeboks  med  B vern som jeg  kobler inn i den blå industrikontakten ?
6) Hva heter den blå industrikontakten jeg skal ha på veggen dersom jeg deler prosessen i 2.
7) Enklere og billigere løsninger, men bra ?

Forutsett at du skal forklare dette til din bestemor (som er i live)  for at hun skal forklare elektrikeren, så please keep it simple!. Kan mye om andre Teslating, men lading og strøm er gresk for meg.

Tusen takk for all hjelp.

Vet at det er mye kunnskap derute
#7
Model X / Sv: Tilhengerfeste Model X
lørdag 24. september 2016, klokken 07:30
90 her og. pp
#8
Model X / Sv: Teslabjørns alvorlige problemer med Optimus Prime
lørdag 24. september 2016, klokken 07:23
Justering AV panser unjevn   plassering/ alignment.  3 dater/400km.  PP
#10
Model X / Sv: Gulvmatter
torsdag 15. september 2016, klokken 23:25
Da fant jeg riktig produktkode for den jeg  bagasjeromsmatta jeg hadde kjøpt idag.

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/innvendig-bilstyling/bilmatter/bagasjeromsmatte-606062/
#11
Model X / Sv: Gulvmatter
torsdag 15. september 2016, klokken 16:22
Hadde tilsvarende i min TMS og den var utmerket.  Noter at denne lenken er til FEIL dimensjon, da X forlket skal ha  den som er 110 dyp.  Kjøpte den  riktige på Jula idag. Den finns.  Kommer med produktkoden nesta gang jeg skal ned i kjelleren.  Etter litt klippinglangsmed  forstøpte linjer blir den nok veldig bra.  Kr. 299.
Bare rad 1, 2 og 3 igjen nå! + frunk. Får bilen Lørdag.  Will send pictures av mattekustverket.
PP

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/innvendig-bilstyling/bilmatter/bagasjeromsmatte-606063/
#12
Model X / Sv: Folie på bakseter - pris?
torsdag 15. september 2016, klokken 16:13
Foliering av bakseterygger.  Synes at snakket om 5+ laken eller hva det var for å beskytte glansen på bakseteryggene fra de uungåelige skoripene var vel mye.   Her er "fattigmanns" versjonen. ( Fattige er vi alle blitt etter å ha betalt bilen uansett)...

Maskeringstape tvers over midthøyde eller laveste tredjedele av bakseteryggen og deretter spray med plastidip- folie på boks!

http://www.plastidip.no/bruksomrader-automotive
#13
Model X / Sv: Gulvmatter
søndag 11. september 2016, klokken 17:27
Nybil lukt litt leger er alltid velkoment. De jeg hadde i S'en var helt ok.

1) Prøv 2015 modell, da ikke alle har oppdatert til 2016.
2) Skal på forretningsreise til USA,  og satser på at den ekstrabaggen blir ok å ta med, men ser ditt poeng.  Får se hva shipping weight er før jeg bestiller eller brekker ryggen eller overvektskostnaden..
3) Kompatibiliteten på den jeg så på til 30 + usd var at lengde og bredde var bra og den sa "compatible".  I tillegg så er disse settene multiple choice og "klippes til" til å passe perfekt.   Gjorde samme på min gamle S og det ble helt strøkent.  Sender den lenken  jeg regner med å bestille fra senere i uken, men busy nå.  Har matter under kontroll nå føler jeg, har kjøpt adaptersettet fra Kirkeboen og landet det, nå er det Chhademoadapter, ladekabel nr. 2 og DEKK/Felger 20" (se heftige meninger om dette på fB og dekk temaet her!)  som gjenstår.... Getting there.
Vh PP
#14
Model X / Sv: Tektyl?
søndag 11. september 2016, klokken 07:55
Har en vennlig sjel anledning til å ta bilde av HVOR det skal Tektylbehandles og dele den med oss litt mere dødelige.  Klarer å kjøpe en tektylspray på Biltema og behandle hvis noen viser meg hvor,  siden det bare er  der (x2 eller 4?) som trenger det.

Ser jo at alle bidrar med sitt på forskjellige temaer, som jo er hele cluet til et livlig og løsningsorientert forum (sies med takk). Min arena er dekk og matter for tiden, som jeg prøver å bidra litt til. Skal skaffe ett sett som ser lovende ut for en råbillig penge. Deretter får vi se om en skal ta en storbestilling og får den sendt til 1 eprson og dele de ut på et TMX treff til de som har bestilt etc.  Vh PP 
#15
Model X / Sv: Model X - Dekk og felger
søndag 11. september 2016, klokken 07:47
Satheesh Varadharajan- Kan du få noen uttalelser eller en artikkel fra Dekkman vennene i TOCN som underbygger eller motstrider Megahjul sin tolkning. Det er jaggu ikke lett. Jeg er en pigg fan, men er blitt frarådet dette. Får bilen nå til uka, så jeg må fokusere på vinterdekk snart. Må dessuten si at Megahjul ved mitt besøk der virket vel så seriøse enn dekkman da jeg var der, så en skal ikke skue hunden på hårene. Nå som Tesla X bestanden har passert 300 denne uka, må vi ha litt guidance på dekk. Noter at argumentet mot pigg og for litt stivere vinterdekkgummi er tyngden (kjent allerede), men at TMX og TMS tyngdePUNKTET er lavere enn de fleste andre, så det er det nye momentet vi må få bedre "grep" :) på. Satheesh- o'wise one- tryll frem noe visdom etstedsfra!!!!! vi dødelige TMX groupies har ikke sjangs. Har NAF en mening om dekk, de tester jo objektivt om dekk?  PP
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA