Modell: 2014
KM stand: 72288 km
Batt. kapa.max: 17.3
Batteritemp: +10
socmax: 17.22
Målt på kvelden:
Batteri%: 76
Batt.laudung: 13.0
Fabrikktall (Elbil.no)
Batterikapasitet (netto/brutto, kWh):18,8
Men det står også:
... i3 i basisutgave med batteripakke på brutto 21,6 kWh (60 Ah, etter BMWs begrepsbruk)...
Kjøredata:
Energiforbruk: 11.5 kWh/100 km
Kjører alltid i fartsgrensen :-) (110 på E6) uten at det har noen stor påvirkning hos meg da :-)
Til tross "rolig" kjøring har jeg kun klar 105KM av 170KM mulige.
Når bilen er fullladet nå om morgenen så står det til 129KM
Ja BMW har 100.000 eller 8 år med minimum 70% garanti.
Om vi regner litt på dette:
a) % av batterikapasitet med 18.8 så er vi på: ca 91%
b) % av batterikapasitet med 21,6 så er vi på: ca 79%
c) % av distanse så er vi på: ca 75%
så b og c sier jo at vi er relativt langt nede?
Det jeg lurer på er:
Er dette helt vanlige tallfor en I3 60AH?
Er det helt vanlig å "kun" ha 129KM på bilen på disse tider?
KM stand: 72288 km
Batt. kapa.max: 17.3
Batteritemp: +10
socmax: 17.22
Målt på kvelden:
Batteri%: 76
Batt.laudung: 13.0
Fabrikktall (Elbil.no)
Batterikapasitet (netto/brutto, kWh):18,8
Men det står også:
... i3 i basisutgave med batteripakke på brutto 21,6 kWh (60 Ah, etter BMWs begrepsbruk)...
Kjøredata:
Energiforbruk: 11.5 kWh/100 km
Kjører alltid i fartsgrensen :-) (110 på E6) uten at det har noen stor påvirkning hos meg da :-)
Til tross "rolig" kjøring har jeg kun klar 105KM av 170KM mulige.
Når bilen er fullladet nå om morgenen så står det til 129KM
Ja BMW har 100.000 eller 8 år med minimum 70% garanti.
Om vi regner litt på dette:
a) % av batterikapasitet med 18.8 så er vi på: ca 91%
b) % av batterikapasitet med 21,6 så er vi på: ca 79%
c) % av distanse så er vi på: ca 75%
så b og c sier jo at vi er relativt langt nede?
Det jeg lurer på er:
Er dette helt vanlige tallfor en I3 60AH?
Er det helt vanlig å "kun" ha 129KM på bilen på disse tider?