Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Voll1

#1
Model S / Sv: Del din lekkasje med oss.
fredag 25. august 2017, klokken 09:07
Lekkasje kan være så mangt: lekkasje fra AC, fra pakning takluke, pga tett takluke-drenering, overløp pga is/snø/løv via ventilasjonsanlegg, utette baklykter, feil monterte ruter, osv. Vanskelig å konkludere noe konkret i en slik poll, men vi får vel en indikasjon på hvor utbredt lekkasjer er. Vi er vel mange med tidlige modeller som har hatt lekkasje inn i bakluke via dårlige pakninger til baklys. Vann i lykter eller "applique" regnes vel ikke som lekkasje.
#2
Det betyr vel at de fleste biler solgt nå under rentekampanjen IKKE omfattes av disse oppgraderingene!? Eller er det slik at MCU og frontlykter er i produksjon allerede/snart, men at det vil skje noe "annet" med biler produsert etter 21/10? 

Det er altså fortsatt slik at vi bestiller siste skrik, så endrer Tesla alt i "leveringsperioden", og vi får utlevert noe utdaterte greier.  :-)  Thats life 
#3
Lading av Tesla / Sv: Tesla superchargers - ønsker og forslag
fredag 11. august 2017, klokken 11:18
Sitat fra: Ellemelle på fredag 11. august 2017, klokken 10:55
Det er mer enn 20 mil fra Gullesfjord til Å. Hvis man har lyst til å kjøre frem og tilbake, betyr det minst 40 mil.
Det beste er derfor å ha noe på midten, enten i Svolvær eller Leknes, slik at man kan kjøre rundt i hele Lofoten uten å gå tom. Der har de infrastruktur også.

Hvis man kommer med ferge, så ligger Gullesfjord alt for nær Innhavet.

Utfordringen med Lofoten/Vesterålen er at det er relativt store områder man snakker om. Hvis man plasserer noe i Svolvær, så er det fortsatt 20 mil til Andenes (40 mil t/r). Da betinger det at man plasserer noe lengre nord også. Kanskje Sigerfjorden/Sortland er en god plassering. Jepp  :+1:, det er løsningen. En SC på Sortland og en i Svolvær. Da er det bare for Tesla å sette igang byggingen  :) 
#4
Lading av Tesla / Sv: Tesla superchargers - ønsker og forslag
fredag 11. august 2017, klokken 09:09
"Evenskjer for å dekke Lofoten/Vesterålen"    :-1-:

For å dekke Lofoten/Vesterålen må det plasseres en SC i Lofastkrysset i Gullesfjordbotn  :+1:. Det er tross alt 35 mil fra Andenes til Å, og da kan du ikke kjøre en omvei på 15 mil t/r  til Evenskjer for å superlade.  :)

Utfordringen er at det ikke finnes annen infrastruktur ved Lofastkrysset enn strøm. Det mangler toalett og mat.
#5
Model S / Sv: Med TMS til Lofoten - tips og triks
mandag 26. juni 2017, klokken 16:08
Ferga Bodø -Moskenes bør tas hvis det er godt vær. Lofoten kan kjøres både utover og innover. To helt ulike opplevelser :)  Skutvik-ferga vil jeg ikke anbefale pga få avganger. Ta enten til Lødingen eller til Skarberget og kjør via Narvik. Sats på å få kjørt store deler av E10 inkludert Vesterålen og Andenes (rundt Andøya). Lofoten er full av folk og dyre/fulle hoteller. Inkluder gjerne Harstad og Narvik.  Chademo/22kW på Leknes, Svolvær, Sortland, Harstad, Evenes og Narvik. 22 kW på Andenes. God tur.  :)
#6
Model S / Sv: Støydemping av TMS - oppskrift og erfaring.
tirsdag 18. april 2017, klokken 11:07
Skal starte støydemping på min 2013-bil denne våren. Ønsker først å fjerne støyen som baksetepassasjerene opplever. Spesielt støy fra piggdekk. Kan høres ut som om det er hull i bilen ca der som de øvre setebeltene kommer fra. Hvilke tiltak er det som tetter dette "hullet"? Er det best å begynne utvendig med "gugge"? Ønsker helst å gjøre alt innvendig med "reversible" tiltak.
#7
Model S / Sv: Trenger nye hjulmuttere
tirsdag 07. februar 2017, klokken 08:38
Jeg har måttet kjøpe 8-10 muttere. Jeg bytter hjul "manuelt" selv, og er forsiktig med muttrene, men mistenker at det er muttertrekker hos Tesla servicesenter som har ødelagt/vridd ytterkappen slik at mine hylser ikke passer lengre. Ingen reklamasjon iflg Tesla.
#8
Model S / Sv: Ustabil DAB?
fredag 03. februar 2017, klokken 13:28
Sitat fra: F_P på fredag 19. august 2016, klokken 10:54
Jeg skal ved anledning få testet ut å koble en annen aktiv antenne til antennekabelen bak i bilen for å se om det hjelper. Skal komme med resultatet når jeg har fått testet skikkelig :)

Fått testet noe?

Er veldig spent på resultatet. Hvis det blir bekreftet at det er antennen som er 100% årsaken til dårlig mottak, skulle jeg gjerne kjøpt noe annet. Antenne i begge de bakerste sidevinduene ville kanskje være en god løsning.
#9
Model S / Sv: Trafikkmeldinger i Tesla?
lørdag 28. januar 2017, klokken 11:16
Her i Nordland har jeg plutselig fått enormt med trafikkmeldinger i det siste. Om det er fordi det har vært mye dårlig vær, eller om det er fordi det er gjort endringer siden FM ble slukket, det vet jeg ikke. Har ikke fått testet/gransket dette ordentlig. Er mere irritert over hvor dårlig mottak det er på DAB i bilen. Tidligere slo jo DAB over på FM slik at man ikke merket dette like godt, men nå uten FM er det uutholdelig. Ser ut til at jeg må bruke streaming i stedet.
#10
Model S / Sv: Mulig å kjøre med park på?
torsdag 29. desember 2016, klokken 15:25
Samme har skjedd hos meg 2 ganger siste uke. Ikke i sammenheng med minusgrader og etter parkering i varm garasje. Begge ganger er det blitt fikset med å gå ut av bil (=stoppe bilen) og deretter gå inn igjen (=starte bilen på nytt ved å trykke på bremsepedal). Virker som om parkeringsbremsen hang på bare en side begge gangene. Håper dette var et "to-gangs-tilfelle" og ikke et begynnende problem.
#11
Model S / Sv: Teknisk - Hacking av Model S/X(CAN-bus-lesing etc.)
fredag 23. desember 2016, klokken 20:56
2013 85 med 60000 km målt til 75,6 kWh. Har ettermontert midtkonsoll og fant til slutt kontakten på førersiden bak hyllen. Hadde vært nok å løsne ett panel på selve midtkonsollen for å komme til.
#12
Model S / Sv: Tesla credits - må brukes innen?
tirsdag 01. november 2016, klokken 16:00
Takk.  Jaja - det er på øynene man først blir blind !!  Jeg hadde ikke sett det som nå lyser mot meg på MyTesla.  :-)
#13
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 31. oktober 2016, klokken 14:00
Mine bakre sommerhjul er oppbrukt og jeg behøver to nye dekk (framdekkene er fortsatt veldig gode). Har hittil kjørt GoodYear Eagle RS-A2 (originaldekk fra 2013). Ønsker å forsøke annet fabrikat. Egentlig er det vel ikke anbefalt å sette på 2 nye av annet fabrikat, men hva er ulempene? Sporing?
#14
Model S / Tesla credits - må brukes innen?
mandag 31. oktober 2016, klokken 13:45
Mener jeg har lest at Tesla credits må være benyttet innen 31/12-2016 (eller var det 2015?)? Er det noen som vet noe mere? Finner ikke noe på MyTesla heller.
#15
Model S / Sv: Oppgraderte bremser
mandag 12. september 2016, klokken 12:59
Tesla tok kontakt i dag morges, og nå vil den aktuelle skiven bli byttet i morgen.  :-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA