Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hansi

#1
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Zero Motorcycles
søndag 22. oktober 2017, klokken 00:47
2018-modellene ble nylig lansert.. Nå med mulighet for 6kW charge tank. Det begynner å ligne noe, men jeg skulle ønske de klarte enda litt raskere lading, 11kW+ hadde vært fint, det blir litt lenge å vente bortimot 2 timer på 0-80%, ca. 1 time hadde vært mye mer akseptabelt..
#2
Sitat fra: knut.aulie på søndag 15. oktober 2017, klokken 20:56
http://blogg.fortum.no/elbil-fra-vugge-til-grav

De bilene TUV har laget livsløpsanalyser på har relativt små batteripakker. Hva hvis man sammenligner en B180 bensin med en B-klasse elektrisk med 60kWh batteripakke?

Elon Musk skulle vel lage noe tilsvarende for Teslas modeller en gang i tiden, men det ble vel aldri gjort(?), jeg mistenker grunnen til det kan være at det ikke så så pent ut..
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
søndag 15. oktober 2017, klokken 20:25
Har det blitt bekreftet eller avkreftet om nye Leaf har 3-fase lader og om den kan AC-lade på 7, 11 eller 22 kW?
#4
Hvor mye mer forurenser batteriproduksjonen vs fossilkomponent-produksjonen? Jeg har lest et sted (husker ikke kilde) at man kan kjøre ICE 1000km per produsert kWh batteripakke for å gå i null utslippsmessig, stemmer det? Tenker med ren norsk strøm.
#5
Alternativ energi / Sv: Solceller på biltaket
søndag 15. oktober 2017, klokken 11:18
https://elbil.no/provekjort-den-crowdsourcede-sion-elbilen-fra-sono-motors/

SitatDet mest påfallende er solcellepaneler som dekker hele bilen; tak, panser, sider, ja til og med dashbordet. Denne bilen er nemlig i stand til å lade seg selv. Dokumentert i praksis er lading tilsvarende 30 kilometer i løpet av en soldag i juli i München.

Kan den få enda mer i andre land? Jeg syns dette er veldig bra, håper de klarer å sette den i produksjon :)
#6
Elbilen i Samfunnet / Sv: Første ICE-frie by - konkurranse
søndag 15. oktober 2017, klokken 11:04
Dette var interessant, skal vi lage en oversikt?

1. Zermatt, fra dato?
2.?, fra dato?
3.?, fra dato?
#7
Sitat fra: stefse på lørdag 14. oktober 2017, klokken 20:12
Nei du sier noe, AP og SV ville nok aldri drømt om å legge på kakseavgiften på Tesla.

HA-HA-HA

Hehe..  :+1:
#8
Ser ut som de er smart bygget opp, at tilbyderne kan legge til ladepistoler etter behov. Jeg har veldig gode erfaringer med ABB. Hvor snart blir disse å se i Norge mon tro?

https://insideevs.com/abb-introduces-150-350-kw-abb-terra-hp-high-power-chargers/
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
tirsdag 03. oktober 2017, klokken 18:10
Sitat fra: gigafactory på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 17:52
Sitat fra: hma på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 15:39
Fikk høre fra en Nissan-forhandler (representert i Oslo under lanseringen) at Nissan skal komme med 22kW hjemmelader.
Sett i sammenheng med at nye Leaf er utrustet med Type2-ladeport, så tenker jeg at Leaf 60kWh kanskje vil komme med 22kW (trefase) onboard-lader.
Spekulasjoner fra min side dog...

Men det er en DC hjemmelader såvidt jeg skjønte

V2G da kanskje?
#10
Elbilen i Samfunnet / Sv: Et kraftig spark bak til produsentene!
søndag 01. oktober 2017, klokken 20:14
Elektrisk eller gå på biodrivstoff.. Jeg er litt bekymret for om mange velger biodrivstoff-veien, da vil man vel få så godt som tilsvarende lokale utslipp?
#11
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 30. september 2017, klokken 15:12
Sitat fra: doldis1 på fredag 29. september 2017, klokken 18:30

BTW. Dette kommer opplagt etter påtrykk fra tysk bilindustri. De gjør hva de kan for å kjøpe seg tid og
lille Norge står som et fyrtårn og leder an elbilalderen...
Dette er patetisk og kommer ikke til å utsette framtiden en eneste dag !

Tja. Tysk bilindustri virker jo overbeviste om at elbiler er fremtiden. Er vel ingenting som tyder på at tysk bilindustri står bak dette.

Tja, jeg syns også det kan virke som de taler litt med to tunger..
https://www.cnbc.com/2017/09/12/volkswagen-emissions-scandal-ceo-says-diesel-has-a-great-future.html
#12
Elbiler i media / Ikea storsatser på elbiler globalt
søndag 24. september 2017, klokken 16:21
http://www.dn.se/ekonomi/global-utveckling/ikea-storsatsar-pa-elbilar-globalt/

Sitat
Ikea-varuhusen runt om i världen ska byta ut alla bilar mot eldrivna fordon. Samtidigt ska möbeljätten försöka få både anställda och kunder att göra detsamma.

Ikea Group kan också tänka sig att investera i ny teknik och i utvecklingsbolag för elbilar, om det krävs för att få fram lösningar som ännu inte finns på marknaden, avslöjar hållbarhetschefen för DN Global utveckling.

Tanken är att skapa ökad efterfrågan för elbilar och därmed skynda på teknikskiftet till en klimatvänligare transportsektor.

Sitat– Det gäller vår egen fordonsflotta vid varuhusen och kontoren, men också de partner som sköter våra hemleveranser. Dessutom ska vi sätta upp laddstolpar vid alla varuhus för att uppmuntra både medarbetare och kunder att också byta till elbil, säger Pia Heidenmark-Cook när DN Global utveckling träffar henne direkt efter lanseringen av initiativet, som involverar flera internationella storföretag.
#13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
søndag 24. september 2017, klokken 12:44
Har Nissan re-introdusert lading til 80% knappen eller noe tilsvarende i nye Leaf?
#14
Enig, takk takk :)
#15
Nå har bilen min fått ny batteripakke, bilen var klar i dag, jeg henter den i morgen, gleder meg :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA