Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - georglu

#1
Model 3 / Sv: Er det noe poeng å sitte på en reservasjon?
onsdag 16. august 2017, klokken 08:28
Sitat fra: Måkemannen på tirsdag 15. august 2017, klokken 17:59
Sitat fra: stefse på tirsdag 15. august 2017, klokken 17:38
Da var Teslaen også reservert. Fikk registreringsnr RN109 ett eller annet. Det betyr vel bare noen få hundretusen foran meg i køen, så det går nok fort  ;D
Velkommen i klubben! Reserverte også rimelig sent (i mai i år). Tror også det er lurt å ikke være blant pionerene. Kvaliteten blir nok bedre etterhvert, samt selvfølgelig flere tilgjengelige opsjoner.

Ingen i Norge kommer til å være blant pionerene. Vi får bilene våre minst ett år etter førstemann.
#2
Model 3 / Sv: Er det noe poeng å sitte på en reservasjon?
tirsdag 15. august 2017, klokken 13:13
Blir vel ikke egentlig spørsmålet om du skal ha en Model 3 eller ikke? Skal du ha, ja så reserverer du nå for å kunne sikre deg én fortsett mulig. Skal du ikke ha, ja så er det vel bare å la være å reservere da.
#3
Model 3 / Sv: Senterbolt på Turbinhjulene til TM3?
tirsdag 15. august 2017, klokken 13:10
Fordelen er jo at man da kan velge forskjellig utseende på felg uten å måtte legge noen ekstra kroner på bordet. Personlig synes jeg aero-felgene er okay, men kan se for meg å kjøre uten hjulkapsler også. Om det gir noen ekstra km med aero-felger, så er godt mulig jeg alltid vil ha dem på.

Uansett kommer jeg mesteparten av tiden til å sitte inne i bilen fremfor å nyte syne av den fra utsiden, så det er ikke sikkert det er felger jeg skal bruke mest penger og tid på, men andre har sikkert andre preferanser.
#4
Model 3 / Sv: Senterbolt på Turbinhjulene til TM3?
tirsdag 15. august 2017, klokken 11:58
Ingen senterbolt på aero wheels, men hjuldeksel ser det ut til:

https://electrek.co/2017/08/15/tesla-model-3-aero-wheels-caps/
#5
Uansett om man får med en 400 kWh fra start eller ikke, så er jo ikke akkurat en "full tank" (ca. 80 kWh på long range om vi skal tro EPA-lekkasjen) koste mer ca. 120 kr (var det ikke snakk om 1,40 kr pr kWh i Norge?). Og man fyller vel heller aldri "full tank", så maks en 40-50 kWh per lading er nok mer realistisk. Det gir ca 60-80 kr pr "tanking". Kan ikke forestille meg at en normal eier gjør dette mer enn en håndfull ganger i året, så det er neppe den størte utgiften ved bilholdet.
#6
Sitat fra: knut.aulie
Burde du ikke tatt med fri supercharging på S mot betUtgjør ikke mye for en gjennomsnittlig sjåfør, men er du i Teslabjørn klasse er det ganske mye.

Det er ikke fryktelig mange sjåfører i den klassen. Kanskje bare én. [emoji6]



Sent from my iPhone using Tapatalk
#7
Tesla / Sv: Låne 100% eller egenkapital?
søndag 06. august 2017, klokken 12:55
Sitat fra: nivve på lørdag 05. august 2017, klokken 22:16
Hadde du satt millionen i fond @ 6 % kan du bruke 6-gangen, og du har hatt 480.000,- kr mer i verditap på 10 år. What? 480.000? Ja, du hørte riktig. Håper egentlig jeg har regnet feil her, så noen må gjerne rette meg.

1 mill med 6 % i 10 år gir ca 790 tusen i avkastning (1.000.000 * 1,06^10 = 1 790 847,6965...)

Men, det er jo selvsagt ingen garanti for renten på fond. Det kan godt være -6 % (eller verre) enkelte år.
#8
Fra Tesla amerikanske side om Model 3 specs ser jeg nå:

Sitat
Premium Upgrades
...
Auto dimming, power folding, heated side mirrors

Litt kjipt om de ikke automatisk folder seg inn når bilen låses, men kan leve med det. Men vil ikke Summon kreve at man folder inn speilene egentlig? Vil være merkelig hvis ikke Model 3 kommer med Summon. Særlig med tanke på at den skal kunne være selvkjørende.
#9
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 02. august 2017, klokken 09:33
med speil som folder inn

Har ikke Model 3 dette? Jeg har ikke tenkt nevneverdig på dette før, men antok at de aller fleste nye biler på markedet har dette. Molbo å ikke ha det når man skal parkere i de fleste (trange) parkeringshus og små garasjer.
#10
Jeg mener å huske at USA-utgaver av Model S var på besøk i Norge før de første i Norge fikk utlevert sine biler, men tar høyde for at jeg husker feil. Det er jo tross alt noen år siden allerede. Noen som husker, eller enda bedre, fikk prøvesitte eller kjøre en slik bil?

Fantastisk hvis de skulle gjøre noe tilsvarende for Model 3 og gjerne innen man låser konfigurasjonen sin. *håpe*
#11
Model 3 / Sv: Senterbolt på Turbinhjulene til TM3?
onsdag 26. juli 2017, klokken 16:56
Sitat fra: steam på onsdag 26. juli 2017, klokken 16:48
Sitat fra: georglu på onsdag 26. juli 2017, klokken 16:11
Sitat fra: steam på onsdag 26. juli 2017, klokken 14:14
Det er "bevist" at det ikke er senterbolt. De sølvgrå felgene vet vi er vanlige med et lite sort cover foran boltene, og en bruker på Reddit hadde for et par dager siden  fått demonstrert aero-felgene av en som var ute og testet en Model 3

Vet du hva man tar bort på areo-felgene for å komme til boltene?

Han påstod "hele coveret". Hva enn nå det betyr! :p

Det blir jo bare spekulasjoner, men blir ikke det litt som dekslene på de gode, gamle stålfelgene?
#12
Model 3 / Sv: Senterbolt på Turbinhjulene til TM3?
onsdag 26. juli 2017, klokken 16:11
Sitat fra: steam på onsdag 26. juli 2017, klokken 14:14
Det er "bevist" at det ikke er senterbolt. De sølvgrå felgene vet vi er vanlige med et lite sort cover foran boltene, og en bruker på Reddit hadde for et par dager siden  fått demonstrert aero-felgene av en som var ute og testet en Model 3

Vet du hva man tar bort på areo-felgene for å komme til boltene?
#13
Model 3 / Sv: Senterbolt på Turbinhjulene til TM3?
onsdag 26. juli 2017, klokken 13:37
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 26. juli 2017, klokken 13:33
Sitat fra: georglu på onsdag 26. juli 2017, klokken 13:25Mulig du fjerner hele krysset for å komme til boltene.
For meg ser det ut som krysset er faktisk det som er felgen. Og så har man fem paneler som kanskje kunne fjernes. *Muligens* kan de ha plassert skruene helt innerst bak panelene.

Ja, det er også en mulighet. Uansett får vi nok ikke vite det sikkert før vi kan se bilene live eller noen får mulighet til å ta bilde/video av dem.
#14
Model 3 / Sv: Senterbolt på Turbinhjulene til TM3?
onsdag 26. juli 2017, klokken 13:25
Mulig du fjerner hele krysset for å komme til boltene.
#15
Model 3 / Sv: Senterbolt på Turbinhjulene til TM3?
torsdag 06. juli 2017, klokken 07:02
Sitat fra: Lokführer på torsdag 06. juli 2017, klokken 06:42
Sitat fra: georglu på onsdag 05. juli 2017, klokken 21:21
Det er bare et lokk som dekker over hjulboltene. Du kan særlig se det på aero-felgene at det er et deksel som ligger over midten av hjulet.
Ja, det ser jeg også, og skrev det. Det er turbinhjulene som ser ut som de har senterbolt.

Det er samme konsept der også, men det synes ikke så godt. Jeg husker å ha sett bilder av Model 3 med de hjulene uten dekselet. Jeg vil anta det er et myndighetskrav med flere (5?) bolter av sikkerhetshensyn. Jeg husker jeg ble imponert over designet ved fremvisningen i mars i fjor, men ble litt skuffet da det ikke var ekte senterbolt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA