Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Inger-lise

#1
Sitat fra: Sonus på lørdag 17. august 2013, klokken 23:50
Huff, da blir det handel hos Bragstad på Orkanger om det blir Leaf på oss.

Jeg vil anbefale deg å handle på orkanger ja. De har hatt valgfri norgespakke mye lengre en witro, merkelig nok. Selgeren på witro har ikke fulgt opp og holdt avtaler slik han lovte meg. Han skulle også bytte forsikringsselskap for meg, da tilbudet jeg fikk av witro var bedre enn det jeg hadde fra før. I går fikk eg forsikringspapirene på leafen, og han har ordnet forsikring i det selskapet jeg hadde fra før, og ikke ville ha på leafen... Det er bare rot med witro...
#2
Sitat fra: Sonus på fredag 16. august 2013, klokken 17:18
Inger Lise hørte du noe fra forhandleren i dag?

Ja. Han mente jeg ikke fikk velge, da valgfri norgespakke ble bestemt en time etter at jeg skrev kontrakten, men salgssjef skulle høre med nissan norge om jeg allikevel kunne få tilbakebetalt de 23000.

Jeg argumenterte med at selger sa fra da vi skrev kontrakt, at det ville komme forandringer, og at han sa han skulle holde meg oppdatert. Han tok ikke kontakt, og jeg mener derfor at jeg ikke fikk den informasjon jeg burde fått.

Salgssjef sier det vil ta 1-1,5 mnd å få svar fra nissan, men han tvilte på at jeg vil få noe refundert. Det at vi skrev under kontrakt den morgenen, og ikke en time senere kostet meg mest sannsynlig 23 000 sure kroner  :(  får jeg de ikke tilbake tror jeg at forbrukerrådet blir kontaktet...
#3
Nå har jeg snakket med salgssjefen der jeg kjøpte min bil. Han mente at norgespakken ikke var inkludert i min bil, siden jeg skrev under kontrakten før det ble bestemt at Norgespakken skulle være valgfri.

Selger sa til meg da vi skrev kontrakt at han skulle på et møte den dagen (en time etter vi hadde skrevet kontrakt) ang hva som skulle følge med bilen fremover. Han skulle holde oss oppdatert. Jeg mener da at jeg burde blitt kontaktet ang dette tilbudet, slik at jeg kunnet få brutt kontrakten og skrevet en ny. Han viste jo da at det kom til å følge med litt ekstra, uten å vite konkret hva.

Salgssjefen skulle nå sende søknad til Nissan om at jeg kan få reversert avtalen, slik at jeg kan få tilbakebetalt de 23 000 kr som utgjør Norgespakken. jeg kan sikkert se laaaangt etter de pengene

Vi får se hva som skjer.

Og til Obba, så var det en leafselger som sa til oss at krompakke kom på 1000-1500, så jeg antok det stemte, siden dette er en forhandler som selger temmelig mange biler. Jeg har aldri kjøpt bil før, så for meg å vite hva som er "normal" pris på ting er vanskelig. Jeg stoler på at de som selger bil har kontroll på ting som inngår i jobben deres.
#4
Jeg snakket med en leafforhandler (ikke der jeg kjøpte min), han sa chromepakken kostet 1000-1500kr, og service var ca 3300kr pr gang
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Da var bilen kommet :D
onsdag 14. august 2013, klokken 21:40
Jeg hadde også rundt 120 km på fult batteri i starten, men etterhvert som man "lærer seg å kjøre den" går det opp :) Dette med km som gjennstår er vel bare et estimat :)

#6
I min kontrakt står ikke norgespakken oppført, men jeg betalte 5500 for metallic (noe som heller ikke var noe jeg kunne velge bort, så jeg forstår ikke hvorfor de tar ekstra for det), jeg betalte 12 000 for piggfrie nokian hakkapelita vinterdekk (eget ønske) og 4800 for ekstra lader

Det står ikke noe i kontrakten om noe norgespakke, og selger ga oss inntrykk av at alt dette var noe vi var heldige og fikk inkludert i prisen.
#7
Sitat fra: Elmo på onsdag 14. august 2013, klokken 14:18
Sitat fra: Inger-lise på onsdag 14. august 2013, klokken 10:20
Er det virkelig slik at man må ha denne norgespakken? Jeg syns det er ufattelig dårlig av selger å ikke opplyse om det,

På FB (var til Hei Lars Olav nettopp) sier Nissan at pakken er verd 35000,- men at du kan få fratrekk på 23000,- hvis du ikke vil ha den.
https://www.facebook.com/NissanNorge/posts/624107874289362?comment_id=6419861&reply_comment_id=6438683&offset=0&total_comments=17&notif_t=feed_comment
Den kan umulig være verd så mye som 35 000.
Krompakken koster ifølge forhandler jeg snakket med (ikke der jeg kjøpte min bil) a 1000 kr.
Det er service i tre år for rundt 10 000, og 20 dager med leiebil (350 kr pr døgn i 20 døgn = 7000 kr) tilsammen blir dette 18 000 i følge mine beregninger.

Jeg vil heller ha prisreduksjonen.
#8
Jeg er veldig spent på om jeg hører noe fra selger eller salgssjef på fredag da. Jeg kommer nok til å spørre om refusjon pga pakken.

Må bare igjen si at jeg syns det er merkelig at det aldri kom opp som et tema at vi kunne slippe å betale for dette. Selger la det fram som at det var inkludert i prisen, en gavepakke til oss. Jeg fant først ut om dette da jeg leste her inne etter at bilen ble hentet
#9
Hva kan jeg "kreve" for dette da? Jeg ønsker jo ikke service og leiebil, så jeg vil ha refundert dette, og kommer til å kreve det på fredag når salgssjefen tar kontakt. Jeg hørte noen si at å velge bort norgespakken gir en prisreduksjon på 23000 på bilen. Stemmer dette?
#10
Dette er nissanforhandler ja. Witro i trondheim. Jeg har ringt de i dag, da jeg generelt er misfornøyd med selger, og salgssjefen skal ta kontakt med meg på fredag, så jeg får høre da. Nå er det krompakke på bilen allerede, dette viste jeg ikke før jeg hentet den, men krompakken koster vel rundt tusenlappen, så den kan jeg beholde. Det jeg reagerer på er mangelen på valg. Jeg fikk aldri mulighet til å velge bort norgespakken
#11
Jeg fikk min euroleaf acenta 2. August. Da vi skrev kontrakt (4. juni) spurte vi om dette var den laveste prisen selger kunne gi på bilen, noe det var. Da vi hentet bilen fikk vi beskjed om at vi fikk med krompakke, leiebil og service i prisen. Det ble aldri sagt at vi kunne takke nei til denne pakken. Jeg ville heller hatt bilen billigere, og betalt service selv. Vi har en dieselbil i tillegg, som vi kommer til å bruke på lengre turer, så behovet for leiebil er ikkeeksisterende.

Er det virkelig slik at man må ha denne norgespakken? Jeg syns det er ufattelig dårlig av selger å ikke opplyse om det,
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA