Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - L.M

#1
Denne sykkel koster 10.000,- på tilbud på Røa Sport i Oslo nå. Jeg tok en testsykling av denne og synes den ga et meget bra inntrykk. Bedre trekk i motoren enn f.eks. EcoRide sin tilsvarende. Denne har også det jeg vil ha på en elsykkel; motorkraft er bare avhengig av at pedalene går rundt , og ikke avhengig av hvor hardt du tråkker. Her er den: http://www.elvelo.no/no/elvelo-el-sykler/elvido-herresykkel-sort.html

Etter å ha brukt min EZee Quando 20" foldesykkel i flere år er jeg meget godt fornøyd med den typen sykkel. Triller meget bra (i dag trillet jeg i 47km/t ned en passe... bratt bakke) og kan tas med gratis på toget (du må kanskje ha et bæretrekk utenpå ?)
#2
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Enda en ny revolusjon
torsdag 22. mai 2014, klokken 09:55
Teknisk Ukeblad har en artikkel om dette:
http://www.tu.no/industri/2014/05/21/japanere-lanserer-mirakelbatteri-for-elbiler

"Power Japan Plus sier at de vil begynne produksjonen av Ryden-batteriet i den formfaktoren som er mest vanlig for litiumionebatterier på slutten av 2014.
Det vil si det såkalte 18650-batteriet, som er 18 mm i diameter og 650 mm langt. En litt røslig variant av det vanlige AA-batteriet altså, og det som sitter tusenvis av i Tesla-er og andre elbiler."

De virker meget robuste, tåler dyputlading og "Det varer mye lenger, nesten uten kapasitetsfall, selv etter 3000 ladninger." - Uklart her om man mener med f.eks. 20% kapasitettap etter 3000 ladninger.

Så er det igjen bare å glemme mange tidligere varsler om nye batterier som vil endre det meste...
#5
Så dette er ikke forskjellig fra andre tilfelle av nyheter med overestimerte resultater? Hvis man orker å lese litt info om selskapet, og hva de har fått til hittil, ser det ut som det er noe annet enn andre luftige forventningsbaserte greier. Jeg har vært med lenger enn de fleste i "batterikjennskap-bransjen". Har sett mer enn nok av alt det som ikke har slått til, men vi må ikke bli på laveste nivå...i  positiv nysgjerrighet for det som kan bli neste generasjon batterier. Da blir jo dette et forum for noe som jeg ikke gidder å poste til i hvertfall.
#6
http://evworld.com/news.cfm?newsid=32209
Amerikanerne gjør det igjen... på batterifronten? EnerG2 ser ut til å ha noe spennende, som ikke bare er noe i laben og kanskje kommer en gang om 10 år. De har visst produksjonslinje klar for et batteri med 4x kapasitet og 5x cycle antall i forhold til dagens litium. Hvis det slår til vil mange elektrobiler raskt få en utdatert batteripakke, og kjøpekøen for Tesla S blir fort mindre.



#7
Model S / Sv: Korrosjonsproblem!
fredag 02. august 2013, klokken 11:47
En bekjent som sykler hele året fikk aluminiumsdel på sykkelen korrodert bort av det norske veisaltet. Dette gikk ganske fort, med delen som i løpet av vinteren bare smuldret opp! Er Tesla testet nok mot dette? Første kjøperne får svar...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA