Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kires

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
lørdag 28. oktober 2017, klokken 22:05
Jo, er midtarmlene foran men sitter fast og kan ikke justeres frem og tilbake som jeg er vant med
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
lørdag 28. oktober 2017, klokken 19:43
Bestilte bilen for et psr uker siden.Så på bilen i dag, aldri sittet i en Leaf før. Ble positivt overrasket, god plass, solid lyd når dør ble lukket og knapper hadde en god følelse. Ellers endel hardplast men sitter sjeldent å tar på dashbord. Men, det å levere en bil i 2017 som ikke har teleskopratt eller justerbar midtarmlene er virkelig uforståelig, det er på grensen til dealbreaker men opprettholder bestilling så får jeg se hvordan det blir. Dette var en sort japan utgave
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Legger du inn bestilling på nye Leaf?
tirsdag 10. oktober 2017, klokken 20:59
Ok, får vurdere det når det nærmer seg litt da hvis prisene er slik. Jeg hadde ikke fått rabatt på vinterhjul så ble trukket 14.900 fra kjøpesum. Ikke noe hast å bestemme seg for det enda akkurat.
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Legger du inn bestilling på nye Leaf?
tirsdag 10. oktober 2017, klokken 19:14
Tja, ikke så veldig mye estimater. Sa jeg trengte bil til mai, da fikk jeg beskjed om at jeg burde bestiile nå.
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Legger du inn bestilling på nye Leaf?
tirsdag 10. oktober 2017, klokken 18:50
Bestilte en i dag. Spent på om den dekker våre behov men i verste fall får vi bytte til en med større batteri etter hvert.

Får god rabatt gjennom jobben så synes man får mye bil for pengene. Aldri prøvd Leaf så blir spennende. Ble i sort uten vinterhjul, kan finne noen billigere hjul selv enn de nissan skal ha 15k for.
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
mandag 09. oktober 2017, klokken 15:23
Takk for svar hma. Da spørs det om jeg ikke prøver en 40kWh utgave og ser hvordan det går, blir det krise får jeg oppgradere til noe annet senere.
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
mandag 09. oktober 2017, klokken 13:58
Noen som vil gi noen gode tips på reell rekkevidde på bilen sommer og vinter med varme?

To ganger i uka kjører jeg 11 mil, parkerer hele dagen uten lading og kjører 10 mil. Vil den klare dette de fleste dager bortsett fra de verste vinterdagene? De dagene kan jeg lade eller kjøre annen bil. Men hvis denne greier det på 95% av turene har jeg endel penger til overs til hurtig lading vs en med lengre rekkevidde.

Får god pris med rabattavtale gjennom jobben så veldig fristende.
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
onsdag 06. september 2017, klokken 10:21
Sitat fra: knut3448 på onsdag 06. september 2017, klokken 10:13
Sitat fra: Kires på onsdag 06. september 2017, klokken 10:09
Fikk mail fra forhandler nå. Pris er satt til 283.900,-
Rekkevidde 37,8 km 40 kw batteri
378km ja (: Er dette Tekna?

Ikke oppgitt, kun en utstyrs pakke og svart på de første. Veldig synd det bare ble 40kwh, hadde trengt 10 til for min bruk
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
onsdag 06. september 2017, klokken 10:09
Fikk mail fra forhandler nå. Pris er satt til 283.900,-
Rekkevidde 37,8 km 40 kw batteri
#10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
mandag 07. august 2017, klokken 20:49
Ok, takker for svar. Da får jeg håpe det blir 50-60 kwh batteri tilgjengelig til sommern.
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
mandag 07. august 2017, klokken 19:23
Noen som vil tippe om en 40 kwh vil kunne kjøre 11 mil, stå hele dagen uten å lade for så å kjøre 11 mil igjen på vintern?
#12
Model S / Sv: S60d og lading
søndag 26. februar 2017, klokken 08:46
Er noen andre her inne som mener at 100% på en s60 tilsvarer 87% på en 75, da bør man vel ikke lade til 100? Noe som kan bekrefte
#13
Model S / Sv: Trenger tips - kjøpe ny med AP2 eller brukt med AP1?
mandag 13. februar 2017, klokken 10:36
Sitat fra: spirrevipp på mandag 13. februar 2017, klokken 10:16
1,69% er vel kampanjen Tesla kjører sammen med DNB Finans. Forutsetter 35% egenkapital hvis jeg husker rett. De kjørte samme/lignende kampanje i november/desember.

Forøvrig så kjøpte jeg facelift m/ AP1 helt i slutten av desember. Var veldig usikker mtp AP1 vs AP2 men har ikke angret på valget. Hvis du vurderer lagerbil så er det ikke dumt å vente til nærmere slutten av kvartalet og se om de har noen gode rabatter da.

Stemmer at det forutsetter 35% EK.

Pleier de å ha rabatter mot slutten av kvartalet?
#14
Model S / Sv: Trenger tips - kjøpe ny med AP2 eller brukt med AP1?
mandag 13. februar 2017, klokken 10:11
Ja er veldig billig! Fikk det på mail fra Tesla Rud. Gjelder på nybil kjøp.
#15
Model S / Sv: Trenger tips - kjøpe ny med AP2 eller brukt med AP1?
mandag 13. februar 2017, klokken 07:53
Låner tråden din litt Saberhagen da jeg er i litt samme situasjon.

Vurderer en S men veldig usikker på brukt eller ny. Får en brukt 2015 S70D med AP1 til ca 620k nå. Ny S60D havner på rundt 730k. Hva tenker dere om verdifall i løpet av 2-3 år på disse? 100k opp er kanskje ikke så ille mtp at man da får facelift, AP2, samme stoffseter som i X.

Kan også nevne at det kjøres kampanje nå på 1,69 rente nå. Og tar jeg en bil på lager aktiverer de gratis SuperCharger(har liten betydning på meg men kanskje på andrehåndsverdi). Men på lager biler får jeg ikke nye X setene, da er det enten skinn eller de gamle flate stoff setene. Stoff setene var gode å sitte i men ser litt kjipe ut.

Dere som fulgt markedet i årevis, hva tipper dere? :)
Noen so
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA