Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Polarbear

#1
Audi e-tron / Sv: Forbruk audi E-tron
tirsdag 25. februar 2020, klokken 08:36
jeg leser spørsmålet om hva etron bruker når den kjører i 110 km/t i snitt (GPS fart) på flat vei, og ikke driver med hypermiling etc. og ikke om at en har vært innom en vei med 110 km/t på vei til hytta. Som flere påpeker så erfarer jeg også at kjøreforhold, vind, snø, regn etc har stor innvirkning, etter min erfaring mye mer enn dekk, dekktrykk, felgstørrelse. Med slik snitthastighet på tørr veier, ikke spesielt mye vind noen retninger, 5-10 varmegrader, ikke skiboks, går det 2,8 - 3,0 kWh/mil (etron 55, produsert etter uke 48). slik snitthastighet over lengre strekk er ganske dog ganske høy om du kjører i Norge.
det er sikkert mulig å åpne både mindre og mer, mine funn er basert på slik jeg ville kjørt en fossil bil. 
#2
Den øverste
#3
uke 49,  så sant klistremerket stemmer da;.)
#4
takk @Orbit  det ga et svar.
#5
Hvor ser jeg versjon av sw da?
#6
Versjon xxx AUG35_P2658
#7
Bil er utlevert, reg nr er ikke mye å stole på
står ikke noe på myaudi appen
jeg ønsker noe annet enn selgers innspill, det har begrenset verdi,

finnes det noe objektivt info noe sted, som noen vet?


#8
hei
bortsett fra å spørre selger, hvor kan jeg se at bilen er den oppgraderte versjonen av 55? jeg er klar over at biler som ble produser fom uke 48 skal være det, men kan jeg se det noe sted?

#9
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron. Erfaringer så langt
tirsdag 24. september 2019, klokken 13:28
Edition one med virtuelle speil
#10
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron. Erfaringer så langt
mandag 23. september 2019, klokken 15:49
Da har jeg kjørt Oslo - Gøteborg - Oslo (samme dag) med en e-tron 55.
Limitied editon med medfølgende 21 felg/dekk.
2 personer i bilen
Ingen bagasje
Ingen forvaring av bil
Sol, tørt, ikke vind og ikke nevneverdig trafikk. 10-15 varmegrader
Totalt 610 km
Ladet på Ionity Strømstad begge veier
Pluss tesla vegglader ved hotel i Gøteborg
Kjørte som jeg ville gjort med en hvilken som helst bil, cruisecontrol på 120 - 130 (i 110 soner), ellers i fartsgrense +.

Positivt (de viktigste)
- Meget god bil til langkjøring
- Virtuelle speil funker, spesielt bra i mørke
- Støy (fravær)
- ionity funker bra

Negativt (de viktigste)
- brukergrensesnittet (GUI) har mye å gå på
- frykter dessverre at ikke Audi kommer til å oppgraderer GUI etc. i bilens levetid
- Snittforbruk 347 watt per km. LANGT over forventet. det er mulig man kan hente litt på dekktrykk, bestemorkjøring, etc. men dette er ikke bra. ser for meg tur til fjells med slaps, vind og skiboks.

#11
Audi e-tron / Sv: Mine første timer i Audi e-tron 55 quattro
torsdag 16. mai 2019, klokken 10:42
hei
takk for god rapport
kan du legge ut noen bilder av interiøret?

takk
#12
Audi e-tron / Sv: Prøvekjøring
lørdag 02. mars 2019, klokken 21:18
Godt under 200. Men om den kommer som forespeilet vet ingen
#13
Audi e-tron / Sv: Prøvekjøring
lørdag 02. mars 2019, klokken 14:18
Da er bilen prøvekjørt, en med virtuelle speil

Mest positive
- Stille
- Kompakt
- Gode seter
- Føles ikke stor
- For en som liker teknologi og som leser manualer er det jo en drøm
- God oversikt bakover i innvendig speil
- Lukke opp bagasjerommet med foten

Mest negative
- Ikke intuitivt/logisk ift menyer og valg, sånn sett ganske lik min tidligere X5
- TMX og BMW X5 gir bedre oversikt i trafikkbildet
- Skuffer over at det er manuelt hengerfeste, manuell trekk over bagasjen og generelt dårlig plassutnyttelse
- Føles litt trang i baksete
- Hvorfor ikke full støtte for iPhone, men kun android
- Burde låse seg automatisk når jeg går fra bilen
- Hvor er skinnene for å feste bagasje
- Løsningen med bagasjesikringsnettet er jo en vits designmessing. Passeten og Audi A4 fra 2004 var jo elegant i sammenligning. Dette var ikke mye premium

Virtuelle speil var uvant, men det gir bilen karakter (ser ikke lik alle andre Audi SUVr), og etter et par dager er det garantert blitt vanesak. For meg var dette  overraskende bra gitt alle negative kommentarer rundt dette. Det skal jeg ha, her har faktisk Audi gjort noe unikt.

Synes fortsatt den har litt kjedelig design, skulle ønske de hadde turt å være nærmere konseptbilen, selv om de virtuelle speilene hjelper.
Ingen større premiumfølelse enn en toppspekket Tesla model X. Ytelsen oppleves ganske lik som TMX (ikke performance).
Den går langt nok for oss. Prisen og elbilfordelene gjør nok at det blir mange av disse i nabolaget fremover.

Ble egnspekket exlusive ++ for min del da intromodellene ikke var aktuell pga kombinasjoner av farge, utstyr (les type felger, farge rails etc) og spesielt sikkerhetsutstyr som nightvision. bilen forventet levert april.
#14
Audi e-tron / Sv: norske priser på utstyr ute
fredag 16. november 2018, klokken 16:11
Ikke sideairbag bak på LE. på en bil til 900' som typisk retter seg mot barnefamilier....  skuffende Audi.
feil lest. er visst med
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA