Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bereri

#1
e-up! / Sv: Problemer med rekkevidde
tirsdag 27. desember 2016, klokken 16:16
Vi har to stk e-UP i husholdningen, en 2014 model og en 2017. Rekkeviddetallene som oppgis i denne tråden stemmer godt overens med de vi har på våre. Gjentatt oppvarming ved flere turer på samme dag samt regnvær er faktorer som påvirker i tillegg til temperatur.
#2
Plugg-inn hybrider / Sv: Forbrukstall fra virkeligheten
søndag 27. november 2016, klokken 20:29
Det blir jo langt flere ladesykluser for batteriene i disse bilene. På min Golf GTE virker det som det er omtrent samme margin i topp og bunn som på en e-Golf, og jeg lader denne bilen lett tre-fire sykluser på en aktiv dag. Noen som vet hva dette betyr for levetiden på batteriet ?
#3
BMW i3 / Sv: På langtur med i3 (60Ah)
søndag 10. juli 2016, klokken 18:38
Hvilken AR lader var  det som ikke virket ? Lillehammer fremdeles?
#4
Kjøp og salg av deler og utstyr / BMW i3 felger stjerneeke
lørdag 30. april 2016, klokken 18:03
Jeg har fire stk stjerneeke felger til salgs pga utskifting til annen type felger

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=74875248



#5
BMW i3 / Sv: Priser service i3
torsdag 28. april 2016, klokken 21:17
Er det noen som vet sikkert hva som tilbys av serviceavtaler til i3 ? Jeg ser noen skriver 5 år/100.000 km som høyeste kjørelengde, og en skriver 6 år/120.000. Det tilbys avtaler på 200.000 km på fossilbiler, er ikke i3 tenkt å vare så lenge ? Jeg har sendt forespørsler til tre BMW verksteder uten at noen tar seg bryet med å svare...
#6
BMW i3 / Sv: Hurum - Nordmøre med i3 ?
tirsdag 26. april 2016, klokken 21:41
Takk for gode svar, ser ikke ut til at dette er noe å være redd for
#7
BMW i3 / Hurum - Nordmøre med i3 ?
torsdag 21. april 2016, klokken 20:30
Jeg vurderer en langtur med i3'en til sommeren fra Osloområdet til Kristiansund. Er det noen med erfaring som kan vurdere om oppsettet mitt er realistisk, og om dette er noe bilen tar skade av (hyppig hurtiglading)
#8
Lader ikke B klasse med 16a med enfase ? Stemmer i såfall med at sikringen på 20a ikke har løst ut før det kom en 32a Leaf....
#9
Golf GTE / Sv: Er e-Golf mer gjerrig enn GTE?
mandag 18. januar 2016, klokken 20:50
Nei, det er nok noe av grunnen, men det blir merkbart varmere i GTE.. Tror ikke mangel på varmepumpe er hele årsaken til et forbruk på 22-27 kWh pr 100 km, elmotoren sitter jo før girkassen, bilen girer i eldrift, det er vel antakelig et kompromiss som gjør den noe mindre effektiv
#10
Golf GTE / Sv: Er e-Golf mer gjerrig enn GTE?
mandag 18. januar 2016, klokken 19:20
Jeg opplever også et strømforbruk bortimot 50% høyere på min GTE i forhold til e-Golf. Jeg mistenker at det som det nevnes her skyldes tap i DSG samt et kraftigere varmeapparat. Dette bidrar til langt kortere El-rekkevidde for GTE enn jeg så for meg..
#11
Golf GTE / Sv: Discover PRO DAB+ oppgradering?
mandag 04. januar 2016, klokken 17:47
Hmm, det høres kostbart ut...
#12
Golf GTE / Sv: Discover PRO DAB+ oppgradering?
fredag 01. januar 2016, klokken 11:38
Har du funnet noen løsning på dette ? Jeg har også gått i den fella ... :-)
#13
Golf GTE / Sv: Forbruk om vinteren
søndag 27. desember 2015, klokken 10:39
Jeg også opplever at min GTE har mye høyere strømforbruk enn e-Golfen eg hadde tidligere.. Noen som har en teknisk forklaring på det ? Sitter elmotoren mellom forbrenningsmotor og DSG girkassen slik at man får et tap gjennom sistnevnte ?
#14
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Til dere som lader hjemme på 16A
mandag 19. oktober 2015, klokken 20:45
Det bør vel også tilføyes at selvom det er lov å skifte støpsel på en inntil 16a ladekabel er det ikke bare å klippe av og sette på nytt. Mange slike støpsler har temperatursensor som begrenser ladestrømmen ved varmgang , og man vil oppleve at laderen ikke lenger virker om man klipper av dette
#15
e-Golf / Sv: Stadig disconnect på Blåtann
onsdag 23. september 2015, klokken 22:44
Jeg har testet et par dager med en iPhone uten å få frem samme problem. Samsungen er for tiden ubrukelig mot E-Golfen, den låser seg og restarter Bluetooth forbindelsen i ett sett
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA