Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - newthinker

#1
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Think!
torsdag 23. mars 2017, klokken 14:41
Bilen er solgt i sin helhet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Think!
onsdag 02. november 2016, klokken 23:05
Har en 2009 med defekt zebrabatteri.
Piggdekk og ny varmekolbe.
Interessant?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Ingen lading
onsdag 02. november 2016, klokken 09:58
Beklager seint svar.
#4
Jepp, du har rett i det.
De anbefalte meg å selge den som delebil.

#5
Det var flere døde celler i fremdriftsbatteriet i mai-15, så jeg regner med det er der feilen ligger. Bile står på Elbilmek i Asker og jeg skal dit i dag for en samtale om videre plan. Selge som delebil, kjøpe battericeller....??
Så på finn.no at en mann solgte battericeller for 800kr stk.. Jeg vet ikke hvor mye elbilmek tar for å sette inn disse, eller hvor mange jeg trenger, eller om det er det som er feilen, dvs om den starte igjen etter å fått nye batterier..
#6
Restart, shut down, fryse... husker ikke hva det sto.
Har i alle fall fått diagnostisert fremdriftsbatteriet og det er dødt.

Noen som trenger delebil?

Noen som vet om det er marked for deler fra Think?
Vinterhjulene er fine, ladekladden fungerer, 12 volts batteriet er bra... Det er sikkert mer som kan plukkes..,
#7
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Think vil ikke starte
torsdag 27. oktober 2016, klokken 14:08
Låseindikatoren blinker. I manualen står der bare "kontakt verksted". Noen som vet hva det kan bety?

Btw. Power limit blinket og fikk ikke start på bilen til tross for 80% på zebra batteriet og fullt 12 V  
Vi tok en "restart" og forventet at bilen skulle ta til seg lading igjen. Ladekladden blinker som normalt.

??
#8
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Ingen lading
torsdag 26. september 2013, klokken 12:36
 :)
Takk!
Vi tar med kladden til RS i morgen, men de trodde også det var dårlig kontakt.
#9
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Ingen lading
onsdag 25. september 2013, klokken 21:29
Takk for svar.
Jeg så den på finn, og har vært på forumet og lest om både Elbilhjelpen og Røhmer Selmer.
Jeg må imidlertid sjekke hos RS om det virkelig er ladekladden som er ødelagt, og ikke noe annet, før jeg kjøper en ny.

Jeg hadde bare lyst å høre om noen på forumet hadde vært borti det samme slik at jeg kunne teste litt forskjellig før jeg drar til RS i morgen..
#10
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Ingen lading
onsdag 25. september 2013, klokken 18:53
I dag blinket det på kladden da jeg satt i strømmen på jobb. Tenkte ikke så mye over det da jeg så det lyste på dashbordet. Da jeg kom ut etter jobb hadde den ikke ladet. Ingen lys lyste på kladden..

Vel hjemme plugget jeg inn kladden. Den blinket et rask blink, jeg rakk å se "Power default" før kladden slokket igjen. På dashbordet lyset "kontakten" men ikke ladesymbolet.
Jeg har sjekket sikringen i sikringskapet...
Jeg har prøvd å ta ut kontakt og sette inn igjen. Er rådløs..

Noen tips?  Noen som vet pris for ny ladekladd?
#11
Tusen takk alle sammen. Ikke bare fersk Think kjører, men også fersk forummedlem...  :-)

Jeg lærer mens veien fører meg fremover, kanskje neste innlegg blir postet på rett side?! :-)
#12
Jeg er en nybakt Think eier, og en lykkelig sådan.
Jeg har trålet elbilforumet opp og ned etter svar på mine mange spørsmål . Jeg tror mine spørsmål er litt elementære, men likevel må må de besvares..
Jeg kjenner ingen andre med ELbil, så jeg retter spørsmålene mine til dere her på forumet.

Det fulgte med en ekstra liten nøkkel som jeg gikk utifra skulle åpne ladestasjonene...  Det gjorde de imidlertid ikke (ved Drammen Sykehus i alle fall). Jeg har ikke funnet noe i instruksjonsboken om denne nøkkelen, så jeg lurer på om dere vet hva den skal brukes til?

Min flotte bil begynner å bli skitten. Tåler den en tur inn i bilvasketunnelen?   Jeg tenker på om såpen ikke er så godt egnet for plast som for lakk?

Jeg har lyst til å teste bilen en tur til østfoldbyene, men siden jeg ikke har fått ladenøkkel fra foreningen enda er jeg litt i tvil om jeg skal ta sjansen. Jeg leter etter info om ladepunkter langs E6, både med hjelp av appen "Lade nå", og "ladestasjoner.no", men det gir meg ingen sikkerhet om jeg får tilgang til dem. Er det slik at man må ha ladenøkkel fra Elbilforeningen? Jeg har lest at man kan betale med SMS, men må man fortsatt ha den nøkkelen?

Jeg er også usikker på hva det vil si å hurtiglade....  Kommer det an på ladestasjonene?  Jeg kommer sikkert bare til å plugge inn den kontakten som passer, uten å vite om den er 10V eller 16V..

Jeg leste i instruksjonsboken at E "giret" bare skal brukes ved lave hastigheter (ikke over 40 km?), som bykjøring eller kø. Her på forumet leste jeg at man kunne sette bilen i E i oppoverbakker..? Hva er deres erfaringer på dette?

Setter pris på alle svar og tilbakemeldinger.  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA