Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hsalthe

#1
Tviler på det, men skal dobbelsjekke. Kan hende ene døra ikke var 100% igjen, og at det derfor har stått på. Men er ikke det batteriet kraftigere enn at det lades ut av kupelys på er halvt døgn?
#2
Da jeg skulle starte bilen i dag var "hjelpebatteriet" flatt. Lyset på bilen stod av, og vi kjørte bilen senest i går, så jeg synes det var litt rart at det ikke var mer strøm igjen på det. Hva kan årsaken til det være?
#3
Så på bilen i går. Det er ikke den samme som på bildet, er i utgangspunktet lik, men er en faktisk 2013-modell med LED-lys, fjernstyrt forvarme etc.

Er paralellimportert, men med ekstra garanti, så hele bilen har fem år garanti som ved kjøpt i Norge. med bakgrunn i det som har blitt dkrevet i tråden har jeg foreløpig landet på at det er en god deal, særlig sammenlignet med at en ny en koster rett over 193.000 her i distriktet og prisene på andre biler som selges fra forhandler på Finn. Motforestillinger mottas med takk:)
#4
Hvordan klarer du å se det på de bildene? Har du eventuelle innspill på det opprinnelige spørsmålet?
#5
Ser litt på denne i-miev-en her:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=42846524&q=Miev

Synes ikke den er så veldig mye billigere enn en ny i-Miev, som med levering til Rogaland koster 196.300. Noen som har noen tanker om fordeler og ulemper på å kjøpe demobil vs helt ny? Får jo noe kortere garanti, er det verdt å betale litt mer for en helt ny en istedet?
#6
Hei,

Jeg og kona vurderer en trilling, mest sannsynlig i-Miev, som bil nummer to, men har noen spørsmål. For det første har vi ikke garasje, og lurer på om det er problematisk å la en slik bil som dette stå ute hele året (bor i Stavanger, så ingen ekstremtemperaturer, men tenker mer på regn osv). For det andre er bi mitt nysgjerrige hvordan disse er på glatta. Mine foreldre hadde en periode en Think (produsert rett rundt årtusenskiftet), og den var ikke noe glatt på vinterføre. Hvordan er i-miev? Vurderer også Leaf, noen som har erfaringer på om miev er bedre eller dårligere enn leaf på å stå uten garasje/kjøre på glatta?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA