Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jche

#1
På ampera-e sin (originale) ladekabel er «klumpen» omtrent en meter fra schukoen...
#2
Norsk Elbilforenings oppgaver / Sv: Aksjon for rustfrie bremser
fredag 20. oktober 2017, klokken 22:13
En annen ting:

Selve skivene er sjelden problemet. Problemet starter ved at glideboltene og/eller stempelet på caliperen setter seg pga for lite bruk, samt salting. Dette fører gjerne til at bremseklossen bare virker på den ene siden av skiva, denne blir da fort slitt, og den andre sida blir rusten. Så egentlig er det glideboltene og caliperne som bør bli bedre
#3
Lade hjemme / Sv: Kan en venn sette opp ladestasjon for meg?
fredag 20. oktober 2017, klokken 19:04
tesla skal de ha, men å bruke noen tusenlapper på elektriker blir for dyrt. Rare greier...
#4
Lade hjemme / Sv: Kan en venn sette opp ladestasjon for meg?
fredag 20. oktober 2017, klokken 16:22
elektrikeryrket består av mer enn å trekke kabler. Jeg har rydda opp etter mange sånne verdensmestere som deg, som tror at elektro er så enkelt at alle kan klare det. Det er sånne folk som gjør de alvorligste feilene etter min erfaring. Strøm er livsfarlig, derfor har vi utdannelse og regelverk for å beskytte liv og eiendom.
#5
Elbiler i media / Sv: Brann i hybridbil
onsdag 11. oktober 2017, klokken 19:03
Ser ut som en Prius, nest nyeste generasjon. Da er det nok en fullhybrid, altså ikke ladbar. Svært driftssikre biler vanligvis
#6
Norsk Elbilforenings oppgaver / Sv: Aksjon for rustfrie bremser
torsdag 05. oktober 2017, klokken 16:31
Virker som ampera-e har rustfrie bremser. Bremseskivene på fossilbilen er brune etter et døgn i regnvær, og på amperaen er de bare grå uansett om bilen står hele helga...
#7
Løs pen-leder avdekkes ikke alltid ved spenningsmåling. Verdiene kan være normale ved ubelastet anlegg, så blir spenningene høye når last kobles inn.
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
tirsdag 03. oktober 2017, klokken 19:02
Det er nok ikke mange som får lov til å lade elbil med 22kw hjemme. Nettselskapene blir strengere og strengere. Jeg sender inn disse nettmeldingene der vi søker om lov til å montere elbillader hos folk. For et halvt år siden fikk vi «alltid» innvilget 32A, men i det siste pleier begrensningen å ligge rundt 20-25A ved trefaselading, og 16-20A ved enfaselading. Dette er Agder energi da...
#9
BMW i3 / Sv: Takstativ
mandag 11. september 2017, klokken 20:38
Lysbjelke er påbudt hvis lys og/eller skilt er tildekt av last bakpå bilen. Men er ikke mange som bryr seg om det nei...

Men hvis kontroll eller ulykke kan det skape problemer vil jeg tro.
#10
Kjøpe elbil? / Sv: Tilhengerfeste ?
torsdag 24. august 2017, klokken 07:52
Lurer på om dette gjelder flere elbiler, som f.eks ampera-e? Den har jo også festepunkter for tilhengerfeste.

Nå er ikke den bygget på plattformen til en bensinbil da, så det blir kanskje annerledes?
#11
Tror ikke det er bilen sin feil. Tror heller PEN eller N-leder har mistet forbindelsen et sted. Kobler man fra pen-leder er alle spenninger normale helt til du setter på belastning, da blir spenningene helt feil. Typisk at dette har skjedd mens du var borte, og blitt verre når du plugga i bilen.
#12
Elbiler i media / Sv: VW ID 600 km
torsdag 10. august 2017, klokken 16:07
Volkswagen og kvalitet hører ikke sammen i samme setning for min del. Det er stor forskjell på opplevd kvalitet og faktisk kvalitet/driftssikkerhet. Mange vw er bra, men mange er dessverre også dårlige.
#13
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Plassering av bombrikke
mandag 19. juni 2017, klokken 20:26
Jeg har satt min bakpå midtspeilet, på høyre side.
#14
Selvfølgelig ville det det. Men den feilen du beskriver er ganske umulig å få til ut fra en trefasesikring som sitter på en 3-fase samleskinne sammen med mange andre trefasekurser.

Jeg bruker ikke mer tid på dette nå.
#15
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: + og - ved Ampera-e
lørdag 10. juni 2017, klokken 20:38
Hmm, har ikke merka noe til det på min ihvertfall :-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA