Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - HenningH

#1
Model S / Sv: S90D og degradering/rekkeviddetap
fredag 18. desember 2015, klokken 14:32
ca 375 km på 100% og 341 på 90% her (varierer litt med temperatur, sist mål ved -6). Her en 2013 P85, 36000 km
#2
Du kan smøre et tynt lag med Zalo som underlag for aluminiumsfolie. Zalo fungerer som lim, men alt er lett å ta bort.
#3
Sottozero dekkene er helt katastrofe på det føret som er nå med våt kram snø. Stod fast flere ganger på flat mark i fjor, byttet til R2 og det er enorm forskjell. Bare et lite varsku, det kan fort bli en del pinlige situasjoner for dere med Sotto dekkene i døgnet som kommer  ;) Og et lite obs, jeg er ikke så sikker på at de er vesentlig bedre enn sommerdekk på dette føret..
#4
Model S / Sv: Rocker panel løsnet - hva synes dere?
mandag 23. februar 2015, klokken 16:19
Oppdatering: endte med at dette ble tatt på garanti. Det var jo fint. Men det ser ut som den løsningen som er valgt i hjulbuen ikke er helt optimal.
#5
Model S / Rocker panel løsnet - hva synes dere?
fredag 20. februar 2015, klokken 12:55
Hei!
Oppdaget for litt siden at "rocker panel" på høyre side hadde løsnet (se bilder). Vet ikke helt hvordan dette har skjedd, men jeg har hatt mye problemer med ising i hjulbuene i den korte perioden vi har hatt snø her på østlandet. Mye mer enn det jeg kan huske jeg hadde ifjor. Det bygger seg opp knallhard is som er nesten umulig å fjerne. Men det faller jo av når man kjører (med tilhørende spetakkel). Jeg VET ikke om det er is som har forårsaket at denne plastlisten har blitt dratt løs, men mistenker det sterkt. Har ingen annen forklaring. I bunnen av hjulbrønnen
stikker en liten kant av denne listen litt ut, og når det klemmes ut isklumper mellom hjulbrønn og hjul kan man (eller ihvertfall jeg) se for meg at listen kan, under uheldige omstendigheter,  løsne på den måten man ser her.
Anyway, leverte bilen til avtalt tid i dag (som de allikevel ikke hadde registrert, slik at jeg ikke får igjen bilen før over helgen. Men det er en annen sak..)
Ved overlevering gikk de ganske langt i å antyde at dette ser de på som en skade (det er ingen andre tegn til skade på denne listen) her, og at de dermed ikke dekker utbedring. Jeg er ikke uenig at bilen er skadet, men dette har oppstått gjennom helt naturlig bruk og bilen har ikke vært utsatt for noe uhell/hendelse. Så jeg er naturligvis uenig i at jeg skal dekke dette, men det er jo min bil og mine penger så jeg er kanskje ikke helt objektiv.
Men er veldig interessert i å høre hva dere andre mener om dette? Jeg er jo ikke alene om å kjøre rundt med is i hjulbrønnene, så dette kan jo bli en aktuell problemstilling for flere.
#6
Model S / Sv: 12v battery - need to be replaced
fredag 31. oktober 2014, klokken 20:41
Har kjørt rundt med denne feilmeldingen et par måneder før det ble utbedret denne uken. Kontaktet Tesla da jeg fikk meldingen. De koblet seg opp på bilen og ringte tilbake og fortalte at dette ikke var en kritisk feil, men at 12v batteriet måtte byttes.
#7
Har hatt samme problem selv med tilkobling til trådløst nettverk (Airport Extreme koblet til ruter fra viken). Har ikke prioritert å finne ut av dette, men tok tak i dette i dag. Hos meg viste problemet seg å være at ruteren fra Viken ikke sto i bromodus, noe derimot AE gjorde. Dette skapte altså ingen problemer for multiple andre devicer, men TMSen godtok ikke dette oppsettet. Endring, og vips, så fungerte det  :)
#8
Model S / Sv: Servo død
torsdag 28. august 2014, klokken 12:04
Fascinerende hvordan en konkret opplevelse av god service fra Tesla til en uheldig eier utviklet seg til en sutretråd...
Jeg har hittil bare positive opplevelser av Tesla sitt servicenivå. Er bilen feilfri ? Nei, men jeg kan ikke si at jeg har blitt rammet av vesentlige større feil enn jeg hadde på min forrige bil som var en BMW 3 serie. Den kjøpte jeg splitter ny for mer enn jeg betalte for TMSen, hadde den i tre år, og den kostet meg mer på service enn jeg har forhåndsbetalt for 8 års servide på TMSen da BMW krevde betaling for skifte av det de mente var "slitedeler" som feks hjullager to ganger. TMSen kommer rett fra service og der byttet man bremseskiver rund baut uten spørsmål pga rust, og bilen var nyvasket inn- og utvendig. Gratis lånebil hos Tesla, leiebil hos BMW (riktignok svært billig, og full av BMW reklame)
Alle biler er overpriset, men at Tesla koster nesten det samme her som i USA indikerer for meg at den er sympatisk priset i Norge. Alle biler man ikke selv har lyst på er "ekstremt overpriset". Når du betaler for Tesla betaler du også for utbygging og fremtidig lading på Superladerene. Mon tro hva BMW M5 ville kostet inklusive bensin feks de første 5 årene  ;)
#9
Model S / Sv: AC-automatikk ikke overdrevet smart
onsdag 16. juli 2014, klokken 19:03
Høres ikke ut som AC'en hos deg fungerer som den skal. Jeg har helt andre erfaringer i varmen som er nå - tar vel sjelden mer enn 15 min før temperaturen er ok nå bilen har stått i solen. Luften som kommer ut er kald fra start. Du har ikke på ECO/range mode?

#10
Lading av Tesla / Sv: Ladefart 220/32A
tirsdag 08. april 2014, klokken 22:17
Du lader ca like mange km/t som ampere ladestrøm
#11
Model S / Sv: Første store utfartdag med superladerkø?
torsdag 13. februar 2014, klokken 21:47
Nei, jeg har ikke behov for å superlade  ;) Når du først har med fossilalternativet...
#13
Model S / Sv: Under 30 minusgrader
onsdag 11. desember 2013, klokken 16:02
Min erfaring etter 3-4 uker med Saltokablen på 13A er at jeg kan starte, stoppe, schedule, og vedlikeholdslade noe som ikke gikk med UMCen fra Tesla.
#14
Model S / Sv: Model S i børsteløs bilvask med underspyling
tirsdag 10. desember 2013, klokken 21:58
Ja, Statoil. Første gang jeg kjørte inn sto jeg ikke helt i midten heller- det var litt angstfylt. Noen som vet om andre stasjoner har litt bedre plass?
#15
Model S / Sv: Parksensorer + Ryggekamera
tirsdag 10. desember 2013, klokken 20:39
I forhold til tidligere biler imponerer parkeringssensorene til Model S på ingen måte
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA