Takk for mange gode tilbakemeldinger
Her kommer en liten oppdatering og et par nye spørsmål;
Bilen står nå hos Ford, og de mener at DC/DC omformeren ikke virker som den skal. De har ikke fått sjekket HV boksen skikkelig, men funnet at en av sikringene der er røket. De tror denne har røket pga av feil på DC/DC omformeren. De har koblet DC/DC på 140 volt under panseret et eller annet sted ( ikke i HV boksen der den normalt er koblet), og fått den til å lade 12 volt batteriet, men det varte bare en kort stund før ladingen stoppet, selv om de fortsatt er strøm inn på DC/DC.
Er det noen som vet hvordan lading av 12 volt batteriet styres ? Er det DC/DC som måler spenning og selv setter i gang lading når batteriet kommer under 12,2 volt, eller er det en annen enhet som måler og styrer dette ? Er det noen måte å måle seg frem til om DC/DC virker ? Har forstått det slik at eneste feilmelding på diagnoseapparatet sier feil på 12 volt. (Husker ikke eksakt ordlyd).
De har en brukt DC/DC på Ford, som de setter inn for å se om det kan løse problemet, og jeg håper jeg for positivt svar på det i morgen....
Her kommer en liten oppdatering og et par nye spørsmål;
Bilen står nå hos Ford, og de mener at DC/DC omformeren ikke virker som den skal. De har ikke fått sjekket HV boksen skikkelig, men funnet at en av sikringene der er røket. De tror denne har røket pga av feil på DC/DC omformeren. De har koblet DC/DC på 140 volt under panseret et eller annet sted ( ikke i HV boksen der den normalt er koblet), og fått den til å lade 12 volt batteriet, men det varte bare en kort stund før ladingen stoppet, selv om de fortsatt er strøm inn på DC/DC.
Er det noen som vet hvordan lading av 12 volt batteriet styres ? Er det DC/DC som måler spenning og selv setter i gang lading når batteriet kommer under 12,2 volt, eller er det en annen enhet som måler og styrer dette ? Er det noen måte å måle seg frem til om DC/DC virker ? Har forstått det slik at eneste feilmelding på diagnoseapparatet sier feil på 12 volt. (Husker ikke eksakt ordlyd).
De har en brukt DC/DC på Ford, som de setter inn for å se om det kan løse problemet, og jeg håper jeg for positivt svar på det i morgen....