Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - gelerium

#1
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / 2008 Buddy m/ nye batterier
onsdag 11. september 2013, klokken 23:39
Denne bilen er ikke lengre tilsalgs
#2
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Brent lukt
onsdag 11. september 2013, klokken 10:30
7500,- Ble det for å skifte brøster, men nå går bilen bedre enn noen gang og lyder jeg hørte under kjøring før er helt vekke :D Meget fornøyd! Kan anbefale bdps.no på det varmeste hvis du er i Bergen og er Buddy eier. Full service på bilen er også unnagjort så nå er jeg klar for vinteren! Disse kan Buddy!
#3
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Brent lukt
torsdag 05. september 2013, klokken 20:33
Bilen er  å levert inn på verksted, hvis det er børstene som må byttes hva vil dette koste meg ca?
#4
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Brent lukt
tirsdag 03. september 2013, klokken 20:05
Tror ikke det er mye garanti bilen er kjørt 24.000km og er en 2008 mod. Jeg har hatt bilen i 3 uker. Kjørt den selv rett i overkant av 400km. Synes dette er utrolig kjipt... Holdt meg til anbefalt lading og kjøring så føler meg ikke skyldig i dette  :'(
#5
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Brent lukt
tirsdag 03. september 2013, klokken 12:05
Garanti?
#6
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Brent lukt
søndag 25. august 2013, klokken 16:19
Det skal dog sies at jeg ikke opplever dette lengre, var kun på slutten av denne turen...
#7
Tidlige: Buddy / Kewet / Brent lukt (fikset)
søndag 25. august 2013, klokken 15:34
På vei hjem fra arbeid idag kom det en høy lyd ifra motoren som jeg ikke har hørt før, samtidig som det kom en form av brent/elektronik lukt... Hva i all verden kan dette være??
#8
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Da har jeg kjøpt Buddy/Kewet!
lørdag 10. august 2013, klokken 14:19
Så jeg burde ikke forvente mer enn 1/3 av hva Odyssey batteriene klarer?
#9
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Da har jeg kjøpt Buddy/Kewet!
torsdag 08. august 2013, klokken 19:21
Det kan nok Øystein svare på siden han har montert i min og flere andre. Har lest litt om batteriene på nett, riktignok ikke i sammenheng med Buddy. Men har fått svært god kritikk fra båt folk.
#10
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Da har jeg kjøpt Buddy/Kewet!
torsdag 08. august 2013, klokken 17:32
Hehe takk for svar! Hvordan er det med deler, jeg skule gjerne hatt ny blinklys holder foran. Er dette å oppdrive?
#11
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Da har jeg kjøpt Buddy/Kewet!
mandag 05. august 2013, klokken 22:24
hehe artig! Godt å høre jeg prøver å danne meg ett bilde av kostnader hvis jeg skulle beholde den lengre enn det planlagte året.

Skal vel strengt-talt litt til for å være anig batteriene og rammen på samme tid? Med godt gummibelagt verktøy (Hansker?) og gummi sko er vell ikke jobben å skifte batteriene stor?
#12
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Da har jeg kjøpt Buddy/Kewet!
mandag 05. august 2013, klokken 19:46
Nå maser jeg mye hehe! Men en måte må jo man lære! Ved ett evt. batteri bytte ville disse gjort susen?

http://www.maritim.no/elektrisk/batteri-og-ladere/batterier/maritim-agm-batteri-100a
#13
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Da har jeg kjøpt Buddy/Kewet!
mandag 05. august 2013, klokken 18:15
Takk for utfyllende svar! Betyr dette at jeg skal la bilen stå enkelte dager om vinteren? Mer enn minus 10 er jo det større deler av vinteren i Bergen.

Jeg får prøve å holde "rødkjøringen" min til det minimale men jeg må nesten prioritere å holde tritt med trafikken tenker jeg.

For meg er dette ett test her i hjemmet så håper det er masser av bil til den som vil kjøpe den til neste år :)
#14
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Da har jeg kjøpt Buddy/Kewet!
mandag 05. august 2013, klokken 10:12
Takker for svar! To små spørsmål til. Tenkte jeg holder dem her så kan andre bla opp hvis de lurer på det samme. Jeg har sett at det blir nevnt dette med "rødkjøring" noen snakker om det som direkte farlig for batteriene/motoren mens andre snakker om det som det bare har noe med økonomien å gjøre på kjøringen. Jeg må til tider i min rute gi gass å "rødkjøre" for å holde følge med trafikken. Rekkevidden for meg er ikke så viktig med tanke på jeg bare kjører 8km ca. om dagen og kan lade i begge ender. Bør jeg ungå dette, ryker levetiden på batteriene?

Og en siste ting, der som man fyller på diesel foran (liten 2l bensin tank) ligger det bare en gummi matte over batteriene og på toppen står tanken. Jeg ser det ikke er noe isolasjon her og det renner vann inn når det regner. Er dette noe jeg bør gjøre med? Ser relativt enkelt ut å få tett men så lenge det ikke gjør noe at det kommer litt vann inn er det vell ikke vits i å bruke tid på.
#15
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Da har jeg kjøpt Buddy/Kewet!
tirsdag 30. juli 2013, klokken 16:51
Takk for svar! Har nå prøvd den litt etter jeg kom hjem fra ferie og må si jeg liker den svært godt! Ser ikke særlig brukt ut denne her. Nå har jeg ikke kjørt en slik før og lurer på om det er normalt at bremsene er så harde? Er det ikke bremsekraft forsterker?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA