Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tomas bergen

#1
hmmm.Idag vi ta kontakt med nissan norge.Vi vente på svar.Åsane så de er ikke garanti,eller reklamasjon!
#2
Nissan / Autocenteret Bergen (nissan) svindel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
onsdag 13. januar 2016, klokken 20:00
Hei,copi fra mail......

Her er Dalia, kone til Tomas , som ringte deg i dag tidlig. Mail under er fra Nissan senter angående årligservice. Som du kan se da er det mail fra august i 2015. Tomas har video om alt dette som skjedde.

Dette gjelder Nissan service som heter: ''AutoCenteret AS'', Åsane Bergen.

Timen som vi fikk denne uken ventet vi siden august. Vi var på service i oktober da tok de bilder av rust alle steder, inkludert under seter fremme og liste under gummi. Service folk sa at de skal sende foto tik Nissan center Norge, for det det er de som godkjenner reklamasjon. Etter det fikk vi en time nå i januar. Vi leverte bilen vår til verksted på tisdag den 12. januar. Dagen etter hentet vi den. Som du kan se på bilder er ikke utført en god jobb. Vi fikk ikke skriftlig bekreftelse hva de har gjort, men de lovet at alt var fikset både under setene og lister. Flere ganger  ringte vil til sefen deres for å høre hva som skjedde at jobben ble ikke gjort, men ingen tatt telefon og ingen ringte oss tilbake.

På torsdag ringte Tomas til verksted selv for å høre hva de har gjort og spurte etter dokumentasjon angående deres jobb. Da fikk han klart svar at jobben var gjort på sercive sine kostnader, for Nissan center har ikke godkjent dette.

Vi hadde også service problemer angående varmeelement som ikke ble skiftet før vi fikk hjelp av noen andre.


Vi har noe video, foto, sms, mail om det trengs videre.

Vedlagte bilder viser at jobben ''er fulført ''. Som service folk sa at rustene ble pusst vekk og lakert på nytt ;)


Er det mulig å finne ut om de har søkt godkjenning for rust problemer hos Nissan Norge? Hvor skal vi finne hjelp om ''vår'' service vil ikke samarbeide? Er det mulig at folk fra utenlad behandles på en annen måte? Hva skal vi tro?


Vår meil copi



Fra: dalia dobilaite [mailto:daliadobilaite@yahoo.no]
Sendt: 1. august 2015 23:20
Til: Steinar Nesheim
Kopi: Tomas K.
Emne: Nissan Leaf EL 23777



Hei,



Det er meg Dalia som ringte deg forrige uke angående deres kundebehandling.

Bil står på Tomas K. sitt navn, vi eier en Nissan Leaf, EL 23777.

Han kommet til den årlige service for andre gang, (eller 2 årsservice). Deres folk ble ferdig med sitt arbeid og kjørte ut for å vaske motor. Da Tomas spurte om alt er klar og om alt som var avtalt ble byttet ut. Så fikk han et klart svar at alt er ok og alt var skiftet, inkludert bremsevæske. Når Tomas sa at han skal til en annen sercice bare for å  sjekke om alt er skiftet. Så plutselig deres arbeider ''husket'' at han glemte å skifte bremsevæske, men 5 min tidligere sa han at han gjore det også. Han beklaget veldig mye og sa at han kan og skal skifte bremsevæske nå med en gang. Han også nevnte at han er lærling og han jobber alene.

Nå spør vi hvordan jobber en lærling alene uten kontroll og må ha stor ansvar? Hvordan er vi sikre på nå at alt ble skiftet og kontrolert som det skulle? Det er mulig at andre el-bil eierne ble lurt på samme måte.

Hvorfor må vi betale store penger for en jobb som ikke ble gjort skikkelig? Hvordan skal vi være sikre at all jobb var gjort på første kontroll også?



Hører fra deg hvordan fikser vi dette videre.

Du kontakte oss på tlf, Dalia- 41500413, Tomas- 96229655, eller mail.


Svar fra Nissan mail copi.


Mandag, 3. august 2015 8.26 skrev Steinar Nesheim <sn@sandegruppen.no>:


Hei

Det er beklagelig det som dere opplevde

Har tatt dette opp internt og slikt skal ikke forekomme dere som kunder skal føle dere sikre på at det vi gjør skal vere skikkelig utført.



Vi skal ta en ekstra sjekk på bilen deres når vi tar den inn for og reparere rust under seter for og sikre at alt er utført i henhold til service heftet



Eg kreditere deres fakturas og sender en ny med 50% rabatt

Håper  dette er ok for dere



Eg tar kontakt for ny time for og få fikset setene



Med vennlig hilsen

Steinar Nesheim
Verksmester

AutoCenteret AS
Liamyrane 6, 5132 Nyborg
Pb. 2623 Liamyrane, 5828 Bergen

( Dir.     +47 55 19 76 51
( Mob.   +47 94 02 89 15
Ê Fax     +47 55 19 76 01

* Epost  sn@sandegruppen.no

------------------------------------------



Mvh, Dalia og Tomas

For mer info kontaktes vi på telefon:

Dalia 41500413

Tomas 96229655


Mvh, Dalia og Tomas


Išsiųsta iš ,,Samsung Galaxy" išmaniojo telefono.

#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Håpløst lang tid på reparasjoner
onsdag 13. januar 2016, klokken 19:48
De brukte spray box......
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Håpløst lang tid på reparasjoner
onsdag 13. januar 2016, klokken 19:47
 
   Copi mail-Eg tar kontakt for ny time for og få fikset setene

Med vennlig hilsen

Steinar Nesheim
Verksmester

AutoCenteret AS
Liamyrane 6, 5132 Nyborg
Pb. 2623 Liamyrane, 5828 Bergen

( Dir.     +47 55 19 76 51
( Mob.   +47 94 02 89 15
Ê Fax     +47 55 19 76 01
* Epost  sn@sandegruppen.no

Idag hentet vi bil,se på bilde! de ser ut som fix???????? >:( må jeg ringe til tv hjelpe deg.....
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Håpløst lang tid på reparasjoner
onsdag 13. januar 2016, klokken 19:39
hei....service(garanti) fra nissan  åsane! 
copy Fra mail.


Hei,

Takk for det.
Venter på å høre fra deg.

Mvh, Dalia



Den Mandag, 3. august 2015 8.26 skrev Steinar Nesheim <sn@sandegruppen.no>:


Hei
Det er beklagelig det som dere opplevde
Har tatt dette opp internt og slikt skal ikke forekomme dere som kunder skal føle dere sikre på at det vi gjør skal vere skikkelig utført.

Vi skal ta en ekstra sjekk på bilen deres når vi tar den inn for og reparere rust under seter for og sikre at alt er utført i henhold til service heftet

Eg kreditere deres fakturas og sender en ny med 50% rabatt
Håper  dette er ok for dere

Eg tar kontakt for ny time for og få fikset setene

Med vennlig hilsen

Steinar Nesheim
Verksmester

AutoCenteret AS
Liamyrane 6, 5132 Nyborg
Pb. 2623 Liamyrane, 5828 Bergen

( Dir.     +47 55 19 76 51
( Mob.   +47 94 02 89 15
Ê Fax     +47 55 19 76 01
* Epost  sn@sandegruppen.no

Fra: dalia dobilaite [mailto:daliadobilaite@yahoo.no]
Sendt: 1. august 2015 23:20
Til: Steinar Nesheim
Kopi: Tomas K.
Emne: Nissan Leaf EL 23777

Hei,

Det er meg Dalia som ringte deg forrige uke angående deres kundebehandling.
Bil står på Tomas k. sitt navn, vi eier en Nissan Leaf, EL 23777.
Han kommet til den årlige service for andre gang, (eller 2 årsservice). Deres folk ble ferdig med sitt arbeid og kjørte ut for å vaske motor. Da Tomas spurte om alt er klar og om alt som var avtalt ble byttet ut. Så fikk han et klart svar at alt er ok og alt var skiftet, inkludert bremsevæske. Når Tomas sa at han skal til en annen sercice bare for å  sjekke om alt er skiftet. Så plutselig deres arbeider ''husket'' at han glemte å skifte bremsevæske, men 5 min tidligere sa han at han gjore det også. Han beklaget veldig mye og sa at han kan og skal skifte bremsevæske nå med en gang. Han også nevnte at han er lærling og han jobber alene.
Nå spør vi hvordan jobber en lærling alene uten kontroll og må ha stor ansvar? Hvordan er vi sikre på nå at alt ble skiftet og kontrolert som det skulle? Det er mulig at andre el-bil eierne ble lurt på samme måte.
Hvorfor må vi betale store penger for en jobb som ikke ble gjort skikkelig? Hvordan skal vi være sikre at all jobb var gjort på første kontroll også?
#7
Idag jeg kjørte med 80% batteri...98 km..kjørte heg rolig.
#8
tekna 260000kr bergen
#9
tak.jeg snakket med nissan i bergen.de sier jeg må ikke brukkes eco mode på kort kjøring :o...riktig?????
#10
Tak for svar kolleger. Andre har lading til 100%, og i km måler skrive de kan kjøre 160 km eller mer :o
#11
kjøre jeg til 6% og ***** km..
#12
Hei,
Jeg kjøpte ny Nissan Leaf 2013 årsmodel. Lader bil opp til 100% men den viser at jeg kan kjøre 147 km. Kjørte jeg 121 km, til batteri ble helt tomt, med D/B eco mode opp til 60/70 km i timen. I går satt jeg bil på lading, og med 100% viser at jeg kan kjøre de samme 147 km!. Jeg har sjekket på elbilforum og har snakket med noen kollega som har gammel Leaf at de klarer å lade opp til 170km med 100% ladet batteri og kan kjøre mye mer som jeg med den nye typen Leaf. Jeg bruker ikke mye varme apparat, kjører bare ''rundt'' Bergen. Om bilen ''beregner'' hvordan jeg kjørte sist gang, hvordan er det mulig å lade slik at jeg kan lade opp til mye mer?
....tussen takk.tomas :-\
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA