Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - shinytwotimer

#1
VW E-up har en startpris på 189 000,- og kan bestilles fra mandag 26.08.13 klokken 12 ifølge facebook siden til Skien Bil AS. Det blir spennende å se hvordan denne vil gjøre det i el bil markedet.
#2
Er det noen som har fått løst problemet med sinnsykt dårlig radiomottak i I-Miev? Radion greier knapt å finne en stasjon og langt mindre holde på denne over tid. Har sendt en mail til både forhandler og importør uten å få noe svar og håper noen her inne kanskje har vært borti dette og fått en løsning på problemet. Har forøvrig hatt tilsvarende radio i en annen bil og den funket knirkefritt:)
#3
Da tror jeg at jeg avventer litt med utbygging av systemet:) Jeg testet anlegget litt i helga og ved å sette innstillingen på grønt merke kom det godt med varme når Eber``n gikk og både den og viftehastighet går jo på 12v batteri så ingen forskjell i rekkevidde. Det lover godt for både høst og senere vinterkulde.
#4
Jeg pendler Larvik-Skien hver dag. Jeg har 43km kjørevei hver vei og bruker 5 streker på i-Miev´n min hver vei nå på sommeren. Vinterkjøring og forbruk har jeg ikke fått prøvd ennå(min første el bil sesong) men jeg har kjøpt meg bil med Eber dieselvarmer så jeg skal slippe å bruke unødvendig strøm til oppvarming på vinteren. Gleder meg til å se hvordan det slår ut forbruket når det blir kaldt. Jeg lader forøvrig på jobben når jeg er fremme i tillegg til hjemme, ikke fordi jeg må men greit med litt strøm når man kommer hjem fra jobb og skal farte litt rundt på kveldene.
Du får vel mye den samme kjørestrekningen som meg og jeg bruker å legge meg bak en trailer og innbiller meg at det er efektivt, ligger i rundt 90km/t på E18 og følger fartsgrensene ellers. Det som drar strøm på denne strekningen er opp Lillegårdkleivene når du er på vei til Larvik og på vei mot Porsgrunn/Skien er det jevn stigning fra Farriseidet i Larvik til du kommer til avkjøringen til Helgeroa/Langangen. Men for all del ikke uoverkommelig:)

Lykke til med el bil pendling, jeg er helt sikker på at du kommer til å kose deg med tanken på å slippe drivstoffutgiftene og ikke minst bompengene:)
#5
Takk for svaret, jeg har ikke Eber som er utstyrt med fjernkontroll og timer så for meg blir da alternativet å la varmeinnstillingen stå i midtstilling vist jeg forstår deg rett. Alternativt kan jeg også høre med mitt verksted om de kan koble ut elementet men jeg synes det er greit å kunne bruke det innebygde varmeapparatet på kortere turer i nærområdet på litt kjølige kvelder.
Det kan kanskje være en mulighet å bygge ut Eber``n til fjernstyring/timer kanskje, er det mulig på alle modeller?
#6
Har en i-Miev med Eber varmer og lurer på hvordan jeg stiller inn varmen for å bruke minst mulig strøm? Er det slik at man setter varmen i bilen på fullt inntil det kommer varme fra anlegget for deretter å kunne sette innstillingen på "grønt" merke og unngå å bruke inboard varme elementet, bare distrubuere varmen som Eber´n gir? Hadde vært greit å vite hvordan man skal bruke Eber´n for å få ut mest mulig rekkevidde.
#7
Takk for tilbakemeldingene :) Jeg har akkurat såvidt begynt å teste ut hvor mye bruk av AC/varme osv. forbruker på min vei til og fra jobb. Greit å gjøre noen tester før kulda kommer så man vet litt om hvordan dette funker. Ser også at Eber``n gir positivt utslag på strømforbruket til oppvarming. Når det gjelder lade kabel kunne jeg tenkt meg å kjøpe en til men synes vel prisen til den norske forhandleren av Charge-Amps var litt i overkant, noen som vet om andre alternativer evt. bestille fra utlandet?
#8
Har kjøpt meg en 2011 modell Mitsubishi i-Miev med Eberspächer varmer. Vil gjerne ha tips om hva som kan være greit å vite for en nybakt el bil sjåfør. 8) Har kjørt mine første turer til og fra jobb og erfaringene så langt er veldig positive. Har ikke fått den helt store angsten for å gå tom for strøm heller....ikke engang når jeg hentet bilen i Oslo og kjørte hjem til Larvik. Men spennende var det:)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA