Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - chal

#1
Jeg har 400V 230 x 3 trefase i huset. Fra sikringskapet går det en 15 A kurs, 15mm ledning til en shuko i garasjen. Jeg lader via en mennekes på 13 A. Det går jo ikke fort.
Vil jeg få raskere juice hvis jeg installerer en Tesla Wall connector i garasjen på nevnte kurs/ledning?
#2
Model S / Sv: Autopilot - opplevde erfaringer og tips
lørdag 12. mars 2016, klokken 09:30
Jeg mener som andre i tråden her at autopilot nå er klart bedre enn da den kom. Kan det virkelig være slik at Tesalene lærer av hverandre? Jeg har hørt nevnt at det skjer, men har litt vanskelig for å tro at det er implementert. Noen som vet npe håndfast om dette?
Uansett AP er blitt bedre mener jeg - eller kan det være at jeg er blitt modigere og lar den kjøre mer selv?
Bruker den nå hver dag til jobb...
#3
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
lørdag 13. februar 2016, klokken 19:21
Hvorfor er tallet på temp angivelsen på hjulet for varmeregulering av og til rødt og av og til hvitt?
#4
Tesla / Sv: Tesla aksjer
søndag 07. februar 2016, klokken 10:23
Ser ikke noe tall her.
En enkelt opinion.
Du må gjerne komme med 10 slike. Men er det mange?
Mitt poeng: Kan du ikke skrive " Jeg tror det er mange " - istedet for å komme med udokumenterte påstander.
Edit:
Nei, det er ikke nok med deg og Musk, bl a fordi Musk ikke har sagt at det var "en grov feilprioritering".
#5
Tesla / Sv: Tesla aksjer
søndag 07. februar 2016, klokken 09:42
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 06. februar 2016, klokken 19:50
Sitat fra: Epleskreller på lørdag 06. februar 2016, klokken 19:27
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 06. februar 2016, klokken 15:57
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 06. februar 2016, klokken 15:46Der kursen er nå kan Tesla si at de ikke har tenkt å lage Model 3, og Tesla vil fortsatt være verdt kursen, bare basert på utsiktene til Model S/X og Tesla Energy. Så klart, om de sa det, så er det ikke umulig markedet ville reagere irrasjonelt og sende kursen kraftig ned.
Men bare så det er sagt, jeg har fullstendig tiltro til at Tesla kommer med Model 3 sent 2017/tidlig 2018, og treffer prismålet på 35k USD per bil.

Tror ikke så veldig mange er enige med deg i at dagens kurs er beskrivende for Model S, X og Powerwall.  Men, mener du det, så forstår jeg godt hvorfor du er så positiv. Mitt utgangspunkt er at Tesla må lykkes kommersielt med M3 for å ha en oppside. Mislykkes de er nedsiden stor.

Håper de virkelig klarer å bygge en rimelig M3 uten for mye fancy kostbare greier.. Etter Model X er håpet at de klarer å bygge en bil som ikke må være banebrytende på så mange områder.

Mange inklusive meg er av den oppfatning at model X ble unødvendigt avansert og at det var en grov feilprioritering av tesla / Musk . Falconwing dørene er en total skivebom .

Hvis det er slik de prioriterer i fremtiden , da skjønner jeg at investorene er engstlige ...

"Mange inklusive meg" hvor f.. har du det fra? Mange? Hva er mange? Har du foretatt opptelling?
#6
Andre elektriske doninger / Sv: Elektriske båtmotorer.
fredag 22. januar 2016, klokken 14:19
Jeg vurderer Torqeedo til en Zodiac gummijolle.
Noen med erfaring?
#7
BMW i3 / Sv: BMW i3 om vinteren
lørdag 16. januar 2016, klokken 11:46
Takk for fine svar.
Da regner jeg med at bruk av forvarming med bilen tilkoblet vil gi bedre gjettometerdistanser.
#8
BMW i3 / Sv: BMW i3 om vinteren
lørdag 16. januar 2016, klokken 08:43
Det virker som kulde solid påvirker rekkevidden. Bilen brukes bare til småkjøring i byen, en sjelden gang en tur på 6 mil x 2.
Men i vinter har "elektrisk rekkevidde" falt ned til 75km på 100% ladenivå.
Er det normalt? Eller er noe galt her?
Hilsen fornøyd I3 eier.
#9
Model S / Sv: Autopilot - opplevde erfaringer og tips
mandag 16. november 2015, klokken 11:00
Takk for opprettelse av denne tråden. Fint at noen har en konstruktiv holdning - vi trenger det!
Jeg er også fascinert av autopiloten. Min holdning er:
Aldri på vei uten midtdeler.
OBS brudd i midtdeler på en felts vei, kan da gå mot venstre.
OBS busslommer uten hvit grensemarkering
OBS av og påkjørsler uten prikket markering.
OBS inngang tuneller.
Med andre ord: Så lenge det er midtdeler og markering av kjørefelt på begge sider fungerer det - unntak motlys og tåke.
#10
Model S / Sv: Autopiloten muligheter og luner
søndag 25. oktober 2015, klokken 21:03
GeirHM - herlig innlegg - i Tesla rus (?) . :) 8)
#11
Model S / Sv: Nå banner jeg sikkert i kirken…
søndag 25. oktober 2015, klokken 15:03
Sitat fra: Brede på søndag 25. oktober 2015, klokken 14:04
Når de leverer biler med så mye feil og 97% av kjøperne sier at de likevel er fornøyde og ville kjøpt Tesla igjen, ja da skjønner jeg på en måte at de bruker ressursene på andre ting enn finpuss.

Selskapet har ikke råd til å stagnere og finpusse, her er det fremdrift som gjelder.

Så får vi kjøpere, servicesentrene og media leve med det enn så lenge..

Jeg vil legge til at vi skal virkelig være glad for at Elon, JB og alle de andre Tesla folkene finnes og jobber 12 timers dager for å gjøre det de gjør!
Kvalitet? Jo da - fint å ha det. Men utvikling er MYE viktigere.
De som går først møter alltid motstand - det er definisjonen på at man er innovativ og tenker nytt.
Ja da: La meg nå slippe å høre at dette har tyske biler hatt lenge..
Jeg vet ikke om noen tysk "Tesla" ei heller Giga fabrikk.
Jeg gratulerer Tesla med versjon 7.0 og vil bruke den med forsiktighet og henda nær rattet - slik den er ment.
#12
Model S / Sv: Software 7.0
lørdag 24. oktober 2015, klokken 20:21
Har vært morsomt å følge denne tråden de siste dagene.
Nå synes jeg lunitiks bør få sin update!
Freemont: Do you read me?
#13
Model S / Sv: Autopass brikke i nosecone
fredag 23. oktober 2015, klokken 20:44
Sitat fra: chal på søndag 13. september 2015, klokken 08:10
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 12. september 2015, klokken 18:33
Sitat fra: chal på lørdag 12. september 2015, klokken 18:27
Sitat fra: Stig O på onsdag 18. februar 2015, klokken 08:39
Det er et hull i støtfangeren bak noseconen som passer perfekt til autopassbrikken, så man trenger ikke tape den fast. Har fungert utmerket i et år hos meg.

Jeg har festet brikken i dette hullet, men den funker bare 20 % av gangene. Tror den må klistres til selve Nosecone hvis det skal funke.
Jeg erfarte at brikken må monteres "rett" vei, altså at festemekanismen (som man ville bruke på en frontrute) må peke fremover, mot nosecone-dekselet.
Ja riktig. Jeg passet på det, men det funker ikke. Jeg planlegger å feste til selve Nosecone så får vi se.
Har nå festet brikken riktig vei til innsiden av selve Nosecone. Funker nå ca 80% av gangene. Aksepterer det, orker ikke sulle mer med det.
#14
Model S / Sv: Bjørns videoer
tirsdag 06. oktober 2015, klokken 08:33

Du nevner en ting som jeg synes er ganske interessant: Du ble interesert i klima problemene etter at du fikk elbilen. Det samme skjedde med meg, klimaskepsis ble borte og jeg ble raskt overbevist om viktigheten av å stoppe fossilt brensel. Hvorfor er det slik tro?
#15
Model S / Sv: Autopass brikke i nosecone
søndag 13. september 2015, klokken 08:10
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 12. september 2015, klokken 18:33
Sitat fra: chal på lørdag 12. september 2015, klokken 18:27
Sitat fra: Stig O på onsdag 18. februar 2015, klokken 08:39
Det er et hull i støtfangeren bak noseconen som passer perfekt til autopassbrikken, så man trenger ikke tape den fast. Har fungert utmerket i et år hos meg.

Jeg har festet brikken i dette hullet, men den funker bare 20 % av gangene. Tror den må klistres til selve Nosecone hvis det skal funke.
Jeg erfarte at brikken må monteres "rett" vei, altså at festemekanismen (som man ville bruke på en frontrute) må peke fremover, mot nosecone-dekselet.
Ja riktig. Jeg passet på det, men det funker ikke. Jeg planlegger å feste til selve Nosecone så får vi se.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA