Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Leaf_2014

#1
Elbilen i Samfunnet / Sv: Dyrere strøm??
torsdag 19. oktober 2017, klokken 23:19
Blir spennende å se hvor stor prisforskjellen blir over døgnet. Best å bestille batteripakke med en gang for å være sikker!
#2
Elbilen i Samfunnet / Sv: Dyrere strøm??
torsdag 19. oktober 2017, klokken 16:48
Dette gir billigere strøm, ikke dyrere, ettersom nettet ikke krever like mye utbygging dersom vi klarer å balansere energibruken bedre utover døgnet.
#3
Elbilen i Samfunnet / Sv: Erfaring med nabobil
torsdag 17. august 2017, klokken 14:32
Fikk notis fra Nabobil i går at de nå bytter til Gjensidige. Eneste synlige endring er at de nå fjerner motor/drivverk-delen. Egenandel fremdeles 12000 kr.

Lurer på om dette er av hensyn til oss brukere (dvs at det har vært klager på If) eller om det er for å skvise ut mer profitt.
#4
Mener å huske at et av kravene politiet har når de kjøper biler er avstand mellom pedaler. Dette fordi de ofte bruker fottøy ned brede såler.

En kompis pleide i ungdommen å kjøre til/fra alpinsenteret med alpinstøvler ...
#5
Elbiler i media / Sv: Sikkerhetsratingen for Tesla "ned et hakk"
søndag 09. juli 2017, klokken 18:02
De har vel fått sjansen til å prøve på nytt med ny bil og forbedringene den har, uten at resultatet ble noe bedre.

Så hverken i denne eller ncap er resultatene spesielt bra, mens NHTSA var veldig bra. Sikkerheten i S virker å ligge mest i det faktum at den er så tung at den moser andre biler.
#6
Model S / Sv: Enormt med brukte TMS til salgs hos Tesla
onsdag 28. juni 2017, klokken 01:07
Billig, blir nesten fristet. Vinterdekk, mangler det?
#7
Sitat fra: Orbit på fredag 16. juni 2017, klokken 08:19
Sitat fra: Skjervesbu på torsdag 15. juni 2017, klokken 20:58
Hvis bilen er ferdig ladet går man ut før leggetid og flytter bilen til andre siden uten lading. Hvis ikke, stiller man klokka på nytt.

Stille klokka holder ikke. Begrensningen er på maksimal parkeringstid, ikke hvor lenge siden du sist var innom bilen. Den må derfor flyttes, og de lærde strides om hvor langt dette er før det gjelder som ny parkering i samme sone.

I 95% av tilfellene vil bilen være ferdig til kvelds. Er den ikke det, mener jeg at det å stille klokka moralsk sett er innafor, hvis det er dette som skal til for at folk uten eget ladepunkt skal kunne eie elbil. Så kan man jo flytte bilen 10cm, kjøre rundt kvartalet eller hva som skal til rent parkeringstekninsk for å restarte timene sine. Poenget er vel at de som ikke fikk plass etterjobb skal kunne gå ut på kvelden og flytte til ladeplass hvis de trenger (iogmed at 95% av bilene som fikk plass 16-18 er ferdige og flyttes), og slik unngå at for mange står for lenge og blokkerer ladepunktene.

Så spørs det hvor lett det er å finne nye plasser seint på kvelden.
#8
Hvis bilen er ferdig ladet går man ut før leggetid og flytter bilen til andre siden uten lading. Hvis ikke, stiller man klokka på nytt.
#9
Model X / Sv: Resultater fra krasjtesting
tirsdag 13. juni 2017, klokken 22:44
Mulig det var Mercedes jeg har det fra, mente Volvo hadde noe av det samme? Men der er det ikke hele setet som flyttes, det er en luftpute som løfter personen vekk fra krasjsonen (detektert at impact kommer med radar).
http://techcenter.mercedes-benz.com/en/pre-safe-impulse-side/detail.html
#10
Model X / Sv: Resultater fra krasjtesting
tirsdag 13. juni 2017, klokken 17:31
Selvfølgelig flytter setet seg:
http://www.dinside.no/834857/ikke-bare-komfort
#11
@haugisen

Første bil ser bra priset ut, men mangler den vinterdekk? Og hvorfor er den avregistrert? Siste bil jeg sjekket som var avregistrert var kollisjonsskadet....

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94239859
#12
Betalte 132' eks omregistrering for 2014 norsk Acenta med 41k på telleren.

Spør du meg er 2014 uansett bedre enn 2013 dersom alt annet er likt, om ikke annet pga lengre gjenværende garanti. 20-25 tusen verditap pr år må regnes inn uansett.
#13
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilens offre
torsdag 11. mai 2017, klokken 13:13
Sitat fra: Amoss på onsdag 10. mai 2017, klokken 15:39
Sitat fra: turfsurf på onsdag 10. mai 2017, klokken 14:02
Basert på omtale vil jeg og tro at dette blir det en kraftig reaksjon på.

Greit nok, men vil det virke i straffeskjerpende eller formidlende retning at han kjørte en elbil når dette skjedde?

Min personlige mening: høyere straff til store tunge kjøretøyer. Å gjøre det med moped er en annen ting enn med lastebil.
#14
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilens offre
mandag 08. mai 2017, klokken 23:50
Det er mulig at vissheten av at man sitter i en stor, tung og sikker bil endrer risikobildet til sjåføren ved for eksempel forbikjøringer. Når man sitter i en slik bil vet man at ved en krasj er det overveiende sannsynlig at man selv overlever men samtidig dreper motparten. Mennesket kan være ganske egoistisk i så måte.

Hvis en biltype forårsaker mange ulykker, men konsekvent dreper kun de i den andre bilen, hvordan vil dette virke inn på forsikring etc?
#15
Kjøpe elbil? / Sv: Kjøpshjelp Leaf - garantispørsmål
fredag 28. april 2017, klokken 21:47
På vei for å hente en annen Leaf nå, besiktiget, kjøpt og betalt. Var liksom i siget ... noe dyrere, men veldig mye mer "peace of mind".

Tilbake til originalannonsen: rødt varsel gikk ikke av selv om setebeltet ble festet, og airbag lyste kontinuerlig.

Selger tilbyr seg å utbedre før overlevering, så sånn sett er det ikke helgærnt. God mulighet for noen med svart belte i Leaf. Det er Lambertseter bilverksted som er selger, og bilen var avregistrert fra jul mens den ble reparert.

Et sett dekk + service kommer på toppen av den svært rimelige prisen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA