Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hyperstress

#1
Model S / Sv: Evnen til å kjøre helt på egenhånd
mandag 30. oktober 2017, klokken 11:20
Frontrutevarmeknappen. Den blåser på frontrute + setter på varmetråd foran kamera. :)
#2
Model S / Sv: Evnen til å kjøre helt på egenhånd
mandag 30. oktober 2017, klokken 10:53


Sitat fra: Cirion på mandag 30. oktober 2017, klokken 08:56
Fungerte ikke i det heletatt en rå morgen med dugg på vinduene. Da tok det et par timer før jeg fikk lov til å bruke ACC eller Autopilot. Passe idiotisk.

Også passe idiotisk at du ikke satte på varme på kameraet. :) Da hadde du fått lov til å bruke det etter et par minutter.
#3
e-Golf / Sv: Musikk fra telefon til anlegget i bilen trådløst
mandag 30. oktober 2017, klokken 01:34
Ja, du kan strømme via BT. :)

Bilen blir fulladet selv om "Gjettometeret" viser mindre enn 300km. Og selv om det viser feks 240 km så vil du kunne kjøre over 300km om sommeren om du kjører sakte. Eller du kan kjøre tomt på 100km om du kjører fort under dårlige forhold om vinteren.
Du har sikkert en batteriindikator, og den vil vise om batteriet er fulladet.
#4
Model S / Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET
søndag 29. oktober 2017, klokken 16:55
Jeg synes det er meget bra i tesla. Mye bedre enn VW f.eks.
Og tesla tar hensyn til stigning. Men hadde vært kult om de kunne tatt vær i betraktning også, da spesielt om den kunne vurdert om veibanen er våt eller ikke.
#5
Sitat fra: vnm på torsdag 12. oktober 2017, klokken 22:00
Sitat fra: Wilmar på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 03:06

4. Venstre vindusvisker stopper for tidlig (spørs om det kan fikses)

Nr 4 er ikke en feil. Kjær viskeren på maks hastighet, så ser du den går helt ut. Er sånn på alle Model S jeg har kjørt. Inkludert lånebiler begynner det å bli noen...

Dersom den ikke går langt nok ut på full guffe heller, så kan Tesla justere den. Det ble gjort på min som stoppet for tidlig.
#6
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
søndag 15. oktober 2017, klokken 13:43
Noen som vet status på rygge? Var 6 i kø på Solli i dag..
#7
Model S / Sv: AP2 - erfaringer og forventninger
lørdag 07. oktober 2017, klokken 19:20
Sitat fra: lunitiks på lørdag 07. oktober 2017, klokken 16:46


. Men dette har tatt uhorvelig lang tid så ett eller annet sliter de voldsomt med.

Eller så ligger dette helt på botten av prioriteringer. Type underst.

Nei, nederst ligger løsning for dimming av skjerm i tunneler. :)
#8
Model X / Sv: Utrolig lav rente?
søndag 01. oktober 2017, klokken 08:58
Ikke på min safari. 0,25% her.
#9
Model X / Sv: Utrolig lav rente?
lørdag 30. september 2017, klokken 19:48
Tesla har vel aldri solgt så mye som nå, så blir veldig overrasket om de gir seg på topp. Og om de gjør det så tror jeg ikke det er lenge før de drar i gang lignende triks for å booste salget.
#10
Tesla / Sv: Er Teslakjøpere litt bortskjemt - (brannfakkel?)
lørdag 30. september 2017, klokken 10:49
Det er nok mer frustrerende for kjøper å motta en utdatert bil på leveringsdagen enn det er for tesla å måtte ta depositumet og selge bilen til noen andre.
#11
Kjøpe elbil? / Sv: Forsikring for elbil - hva er best?
lørdag 30. september 2017, klokken 09:47
Det er helt vanlig med avkorting om en kjører for mye. Men at en skal betale full pris for det en kjører for mye er jo ikke riktig (men jeg vet av egen erfaring at de prøver seg). Det blir helt feil å betale full pris når en ikke har hatt full forsikring. Om en må betale ekstra så må det i så fall stå i forhold til avkortingen en hadde fått om noe hadde skjedd.

Motsatt så er det vel litt ymse hva de gjør, men jeg oppdaget nå at jeg har betalt for 25 000km mer enn jeg har kjørt, og Frende betalte meg da tilbake forskjellen uten spørsmål. Veldig bra.
#12
Model S / Sv: New rear seats..
mandag 25. september 2017, klokken 22:38
Sitat fra: MyMuffin på mandag 25. september 2017, klokken 19:18
Sitat fra: Tuten på mandag 25. september 2017, klokken 18:57
Henta min i dag, så da at min hadde de gamle setene [emoji20]

Har kode SR07 og det er bilde av de nye setene på View spec. Så hva kan man gjøre? Ikke så mye tenker jeg.
Han som utleverte bilen i Røyken visste ikke noe men mente de gamle var gode å sitte i.

Ah, irriterende [emoji53]

Hvis du har bilde av de nye setene i view spec så menet jeg at tesla ikke har levert varen du har bestilt og således kan du kreve de ettermontert eller prisavslag.
Tror ikke jeg hadde akseptert å hente ut bilen før en av delene forelå.

Hentet forøvrig ut ny 75D forrige torsdag og fikk da med de nye setene i henhold til view spec.

Supre seter forresten..
Kan du si litt om hvordan der er å sitte i i forhold til de gamle?
#13
e-Golf / Sv: Rød strek ved batteriindikator?
søndag 24. september 2017, klokken 15:20
Er ikke den der hele tiden, for å vise lavt batterinivå?
#14
Model S / Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET
søndag 24. september 2017, klokken 10:56
Det vises i dag i kartet hvor mange plasser som er ledig til en hver tid på superladerne, men de burde også oppgitt nummeret på den laderen som til en hver tid gir høyest effekt.
#15
Model S / Sv: Oppgraderte seter
lørdag 23. september 2017, klokken 16:18
Noen som har sittet i de nye baksetene som kan si litt om forskjellen? Bedre takhøyde, men sitter nesten på gulvet?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA