Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Fyrverkeri

#1
USAleaf / Sv: Selge 2012 US-leaf, hva er den verdt?
lørdag 04. januar 2014, klokken 03:16
Ang den til 171.000, den har bare 12mnd garanti, min har 3 år igjen, også er min lakkforseglet og undertsellsbehandlet og har gått under halvparten.
#2
USAleaf / Sv: Selge 2012 US-leaf, hva er den verdt?
fredag 03. januar 2014, klokken 07:37
Men 2011 er jo uten varmepakka, ikke så bre å sammenlike den med 2012, omreg.avgift er på 10.000 for min, gav 190.000 for den (hvorav 10.000 var for garanti til 2017) i sommer
#3
USAleaf / Sv: Selge 2012 US-leaf, hva er den verdt?
torsdag 02. januar 2014, klokken 18:53
Ingen som har noen formening her?
#4
USAleaf / Selge 2012 US-leaf, hva er den verdt?
onsdag 01. januar 2014, klokken 23:47
Vurderer å selge min 2012 US-Leaf SL fordi den viser seg å ikke dekke alle behovene jeg har. Minuset ved salg er jo det naturlige verditapet og den høye omregistreringsavgiften, kikker rundt på finn men hva tror dere markedet er villig til å gi? Kjapp info om bilen:

* 2012 US Leaf SL (Sølvgrå, lettest å holde ren ;) som hadde gått 1000km når jeg kjøpt den i sommer, ca 10.000km nå.

* Har skriftlig kontraktfestet garanti tilsvarende Nissans nybilgaranti fra selger (Sør-Import i Kristiansand som jeg bare har positive erfaringer med), denne gjelder til 2017.

* Bilen er gjort lakkforsegling på og møysommelig understellsbehandlet med tynnstoff (Owatrol), lyddempermasse i hjulbuer/innerskjermer og understellsmasse under bilen forøvrig.

* Nye Michelin X-Ice Xi3 piggfrie vinterdekk, NAF best i test på rullemotstand og dekkstøy, følger også med standard sommerdekk (kan også regnes som nye). Har både gummimatter og stoffmatter til innvendig.

Ellers følger det med standard 10A ladekladd selvfølgelig
#5
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Vurderer å heve kjøpet!
mandag 09. desember 2013, klokken 21:05
Idag har jeg kjørt 7 mil, riktignok ikke økonomisk, og med varmeapparatet på (det har vært ca -3 og slapseføre her i dag) da kom lyden/beskjeden "Warning low battery" sammen med 1 og etterhvert ingen streker igjen på min 2012 US-Leaf.

Har hatt bilen noen måneder nå og i motsetning til alt jeg har blitt fortalt av positive og betryggende ting synes jeg i større og større grad jeg har bommet på kjøpet og skulle gjerne ha hevet det (siden å selge den videre er bare å drite pga. den pyskopatisk høyde omregistreringsavgiften)

Leste denne artikkelen nettopp:
http://www.dagbladet.no/2013/12/09/tema/aller/bil/dinside/motor/30744273/

Noen med erfaring eller input av noe som helst slag? Skuffet!
#6
Lading / Sv: lade hjemme = nedbrent hus og hage?
søndag 24. november 2013, klokken 13:30
Bruker 25meter skjøteledning hjemme sjøl. Veggtttaket er 3,5 kvadrat 16A, ladekladden er standard 10A, skjøteledningen er 2,5 kvadrat 16A, ekstra forsterket utendørskabel IP44, blir ikke varmt i støpslene engang.
#7
Rust / Rust, kan være lurt å sjekke dette stedet.
søndag 24. november 2013, klokken 12:26
Mulig dette er en kjent sak, men oppdaga og utbedret dette på min 2012 US-leaf igår:

Åpnet dekslene på hver side over fjærtårn foran (bilde vedlegg 1)

Fant da Unbrakoskrue og mutter i dårlig forfatning, var veldig rusta og  utsatt for vann (bilde vedlegg 2)

Tørket og blåste dette helt rent og knusktørt (bilde vedlegg 3) og dynket det med tjærespray (bilde vedlegg 4)

Dekket til slutt til områdene med den avskjærte buttenden fra henholdsvis en håndwipe-boks og en rødspritflaske som jeg hadde for hånden (bilde vedlegg 5)

Anbefaler alle å gjøre dette eller lignende tiltak om du har tenkt å passe på Leaf'en din. Minner også om en annen oppdagelse fra da jeg understellsbehandla bilen; når du tar av innerskjermene foran, vil du kunne se en skumgummiremse omtrent en halvmeter lang bakerst i skjermen inn mot dør/A-stolpe. Denne vil samle og holde på fukt og forårsake rust før eller siden, jo før den forsvinner, jo bedre.
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Vurderer leaf og har noen spørsmål :)
mandag 11. november 2013, klokken 07:02
Enten så er det mange her inne som ser på glasset som halvfullt, eller så er det noe galt med bilen min, jeg har igjen 3-4 av 12 streker når jeg kommer hjem fra jobb etter å kjøre totalt litt under 6 mil daglig (57km) i ECOmodus ved mellom 0 og -3 grader. Da med 2012 US-Leaf med ineffektivt varmeapparat, piggfrie vinterdekk med minst rullemotstand i NAF-test og riktig lufttrykk. Kjører i kuppert terreng med mye oppover og nedover, noen her på forumet har sagt at det er mye mer strømtrekkende å holde en marsjfart på 110km/t enn å kjøre i slike forhold i rundt 80-90, noe jeg selv er uenig i.

Her jeg bor blir det tidvis ned i over 25 minus, har observert 28 og 29 de siste par års på det kaldeste. Kan aldri tenke meg at jeg kommer de nesten 6 mila tur-retur på de dagene, enda jeg har fått mange teoretiske kontrabeskjeder på det her inne, har ikke lademulighet på jobb. Har derfor bestilt diesel-luftvarmer for sikkerhets skyld, noe som er tenkt å avlaste varmeapparatet og strømmen den trekker. Lader 100% alltid, fordi det står ikke frarådet i boka, og forøvrig, en entusiast jeg kjenner har hatt en snart 11 år gammel RAV-EV i litt over 8år, ladet 100% hver dag, har helt like kapasitet/rekkevidde, ca 20mil, litt lengre enn Leaf altså.

SKal du kjøre 8 mil daglig, så bør det ikke være særlig kaldt, bare -10 er jo luksus, du bør klare deg fint. Forøvrig har jo 2013 Leaf noe lengre rekkevidde enn 2012 som du sikkert vet.. (på bekostning av krasj-sikkerheten forøvrig.)
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Vond lukt i bilen
lørdag 09. november 2013, klokken 01:31
Hahah, hopp over det forrige tipset og prøv heller å sette ei skål med (tørr) kaffe, eller natron eller eddik, alle er kjent for å absorbere lukt. Kaffe brukes gjerne i lastebiler for å ta rotta på fiskelukt f.eks. Kjøpte ei kunstskinnjakke fra Kina engang som lukta ufattelig sterkt syntetisk, 100% borte etter et par døgn i en bærepose med tørr kaffe
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Veldig bekymret for vinteren, bare å selge?
torsdag 07. november 2013, klokken 17:54
Har bestilt og vneter på ELM 327 bluetooth OBD-II diagnoseutstyr, skal sjekke bilen da. Venter også på diesel-luftvarmer jeg skal installere sjøl, og nok komme rtil å bruke som varmeapparat istedet for den elektriske kolba som sitter i bilen nå, som jo dere sier helt riktig er veldig ineffektiv :/ Jaja, med Leafpsy og dieselvarmer skal det nok bli bedre.
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Veldig bekymret for vinteren, bare å selge?
torsdag 07. november 2013, klokken 06:43
Vedlegg/bilde fra igår etter tur-retur jobb:
2012 US Leaf 100% ladet ved start, ikke forvarmet
-3 Celcius ved avreise, varmeapparat på (max) 2/3 av veien
0 Celcius ved retur, varmeapparat på kanskje 1/5 del av veien.
Snitthastighet 75km/t
Har riktig lufttrykk i dekkene på riktig dimensjoner med piggfrie vinterdekk med lavest rullemotstand i NAF-test.
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Montering av Webasto dieselvarmer.
onsdag 30. oktober 2013, klokken 08:40
Dette skjønner ikke jeg heller, kompliserer ikke det ting? Har bestilt diesel luftvarmer med fjernkontroll. Kan da sitte på kontoret og trykke på en knapp og bilen blir varm. Kan også selvsagt brukes som varmeapparat under kjøring.
#13
Dekk / Felger / Sv: Piggdekk og rullemotstand
tirsdag 29. oktober 2013, klokken 09:01
Se vedlegget her, er fra nyeste NAF medlemsblad, de med fet skrift er piggdekk.
#14
Elektriske utfordringer / Sv: Workshop manual: O lykke!
søndag 27. oktober 2013, klokken 12:27
Tenkte oi! Registrerte meg og begynte å laste ned, men viste seg når jeg bladde i det t jeg kjente det igjen og hadde alt fra før. Finnes på piratebay, da i èn samla PDF-fil med browser-tre register, så for de som kan bruke torrents her er en link til den:

http://thepiratebay.sx/torrent/6461066/Nissan_Leaf_2011_OEM_Factory_Service_Manual
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: Telefonbrakett til Leaf
lørdag 26. oktober 2013, klokken 16:44
Men det er ikke US Leaf du har prøvd i?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA