Fikk Q for over ett år siden så det kan stemme..
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Trond.Strom på torsdag 07. april 2016, klokken 15:54Kjøper du strøm med opprinnelsesgaranti er fotavtrykket 3 g CO2/kWh.... Dvs mer utslipp fra produksjonen av en McD cheeseburger enn en ferietur i en Tesla.
Det finnes ingen tall på hvor grønn strømmen i Norge er, men i et normalår produserer vi ca. 130TWh vannkraft og forbruker rett i underkant av dette. Så basert på det kan man si at 100% av strømmen i Norge i et normalår er vannkraft.
Når det gjelder opprinnelse garantier er disse et finansielt instrument for å støtte produsenter av fornybar energi. Personlig mener jeg ikke man kan si at man har mer eller mindre fornybar strøm basert på disse.
Den eneste direkte måten å redusere sitt CO2 fotavtrykk er ved å kjøpe CO2 kvoter og kansellere disse. Dett vil føre til mindre CO2 kvoter i omløp og dermed på sikt lavere utslipp.
Dette er et omdiskutert tema og jeg vil tro du finner like mange meninger som du finner mennesker å diskutere med.
Sitat fra: Thomas N på onsdag 06. april 2016, klokken 23:09Mener det er norske SAPA som leverer til Tesla. Fordelen med aluminium er at det er lett resirkulerbart. Krever bare 5% av den opprinnelige energien.
Noen som vil ta opp denne?!
En kompis av meg påstår at pga tms er laget av aluminium, så er den mer forurensende enn hans Nissan skyline. Påstanden er da at utvinning av aluminium er så forbanna miljøfiendtlig. Stemmer dette?!
Hva sier man til slike ice mennesker?
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 02. januar 2016, klokken 01:17Sitat fra: OddB på lørdag 02. januar 2016, klokken 01:08Trodde først det var battericeller... men når de brenner er det mer som et kontinuerlig fyrverkeri/kinaputter... her er det et stort smell som går opp- og bakover... Noe i bagasjen ??Stopcrazyapp på TMC tror jeg fant kilden til smellet - gassylinderen på bagasjeluka. Sånn kan det se ut:
Sitat fra: Lokführer på fredag 01. januar 2016, klokken 21:21Trodde først det var battericeller... men når de brenner er det mer som et kontinuerlig fyrverkeri/kinaputter... her er det et stort smell som går opp- og bakover... Noe i bagasjen ??Sitat fra: bruisepristine på fredag 01. januar 2016, klokken 21:06Garantert bare bakdekket som poppet.Sitat fra: bjoris på fredag 01. januar 2016, klokken 19:18
Tydelig at batteriet ikke har brent mtp "fyrverkeriet" som oppstår da ikke er rapportert noe sted.
Tydelig "fyrverkeri" i videoen i denne artikkelen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elbil/aust-agder-tesla-tok-fyr-under-lading/a/23588772/
Sitat fra: Cookie Monster på fredag 01. januar 2016, klokken 22:31
https://www.teslamotors.com/sites/default/files/pdfs/en_EU/2015_Dual_Motor_Model_S_Emergency_Response_Guide.pdf?1505
Det er mye mulig, men hvordan vet han at de hadde tilgang på masse vann der og at hovedbatteriet ikke var brannårsaken? og innen rimelig tid for å være etterpåklok? Unødvendig å satse noe som helst når bilen kan stå å brenne uten å skade folk og Tesla skriver at det er noe man bør vurdere.
Dette skriver Tesla selv.SitatIf the high voltage battery becomes involved in fire or is bent,
twisted, damaged, or breached in any way, or if you suspect that
the battery is heating, use large amounts of water to cool the
battery. DO NOT extinguish fire with a small amount of water.
Always establish or request an additional water supply.
Battery fires can take up to 24 hours to fully extinguish. Consider
allowing the vehicle to burn while protecting exposures.
Use a thermal imaging camera to ensure the high voltage battery
is completely cooled before leaving the incident. If a thermal
imaging camera is not available, you must monitor the battery for
re-ignition. Smoke indicates that the battery is still heating. Do not
release the vehicle to second responders until there has been no
sign of smoke from the battery for at least one hour.
Always advise second responders (law enforcement, tow
personnel) that there is a risk of the battery re-igniting. After a
Model S has been involved in a submersion, fi re, or a collision that
has compromised the high voltage battery, alway
Det er ikke ment som noe dirkete mot han, bare så lei av det alltid skal være personer som uttaler seg negativ uansett hva brannmenn eller politiet gjør i en situasjon sett fra hva man vet etterpå