Da må nok MMC inn og få Statens vegvesen til å oppdatere den typegodkjenningen også. Gikk rimelig kjapt via Facebook chat for meg.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Jafo på onsdag 12. november 2014, klokken 13:03...Mer luft ga en veldig merkbar økning av rekkevidde.
Jeg får starte opp kompressoren og fylle litt ekstra. Kan jo være det i tillegg til bedre rekkevidde gir uønskede bivirkninger i form av ustabilitet.
Sitat fra: tomrh på onsdag 12. november 2014, klokken 11:13Nå har det jo ikke vært noe vær å snakke om, men senk fjerner ikke alt av disse plutselige kursendringene uansett. Jeg opplever det som at dekkene er bedre enn sommerdekkene. Kan ikke huske en eneste plutselig og uventet kursendring.Sitat fra: Jafo på onsdag 12. november 2014, klokken 10:44Det høres bra ut. Men nå har jo du senk, så mjauen din er noe mer stabil i utgangspunktet. Kan ikke ta observasjonen for god fisk sånn sett.
Det har ikke vært mye vind disse dagene, men både norske og utenlandske trailere passeres uten vingling.Så det er mer interessant å høre hvordan stabiliteten er i forhold til sommerdekka?
...
Sitat fra: Jafo på søndag 09. november 2014, klokken 11:10Da har jeg fått kjørt et par dager med Conti 6
Kan jo gi en foreløpig rapport etter to korte turer med Conti 6 i orginaldim foran og bak:
Vått føre men lite vind. Conti 6 dekkene er veldig behaglige å kjøre med. Lite støy og lite vingling, utrolig mye mer grep foran enn de gamle vinterdekkene og sommerdekkene. Bak slipper det mer kontrollert, dvs en mer glidende overgang mellom grep og slipp enn de dekkene jeg har kjørt før som ofte bråslipper på begge bakhjulene samtidig.
Har ikke kjørt langt nok til å si noe om rekkevidde og stabilitet ved fising i bilen ved siden av, men førsteinntrykket er at de er behagelige og stabile