Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - eleseus

#1
Model 3 / Sv: Hvilken takboks?
lørdag 18. desember 2021, klokken 20:03
Jeg har en model 3 og vurderer takboks.
Sliter med lav garasje.

Noen som vet hva som er høyde på model 3 med montert takboks Skiguard 830T?
#2
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
onsdag 18. august 2021, klokken 21:24
Sitat fra: andrvas på onsdag 18. august 2021, klokken 19:24
De byttet frontmotoren, ventet litt over tre uker om jeg ikke husker feil. Etterpå har alt fungert fint, men magefølelsen sier at denne bilen tør jeg ikke beholde mer enn 2 år. Ser også antydning til at bagasjeluken tar for hardt i, så noe lakk har begynt å bli skrapt av der på ene siden. Men det er vel "innafor" spec det... Jeg kunne skrevet en lang avhandling om den elendige cruisecontrollen og regnsensoren også, men det har andre skrevet mye om fra før så.

Jeg er på min tredje Tesla. Har gatt problemer med alle tre. Batteribytte på den første tok evigheter. Utlevering og retting av feil var problematisk særlig på de to siste. Det er så mye rot og bortkastet tid på kjøpers side.
Det siste kjøpet lot jeg meg lure til da jeg lekte med konfiguratoren i sammenligningen med en annen bil jeg vurderte. Jeg oppga mailadressen. Selger var flink, og sa at nå var kvaliteten blitt mye bedre. Men det stemte jo ikke. Og servicen er også like ille som før, de er dårlig organisert og har ikke kapasitet til å følge opp bilene de selger.
For dere som vurderer å kjøpe ny Tesla nå må jeg bare advare om risikoen man løper når det først oppstår feil.
#3
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
onsdag 18. august 2021, klokken 15:43
Sitat fra: andrvas på tirsdag 04. mai 2021, klokken 20:14
Da skal bilen inn for tredje gang på verksted, etter bare to måneder og 2000km kjørt. Helt utrolig at dette selskapet ikke klarer å bygge skikkelige biler..! Feilen denne gang er at frontmotoren har sluttet å fungere, så må antakeligvis byttes ifølge Tesla. Leveringstid på ny motor vet de ikke, kunne ta lang tid visstnok. Nesten så jeg håper at de ikke klarer fikse problemet, så jeg etterhvert kan kreve omlevering eller refusjon.

Hvordan gikk det med din sak? Jeg har hatt mye trøbbel med min bil og elendig oppfølging på verksted. Jeg har brukt så mye tid på dette nå at nybilgleden er long gone. Fikk du hevet kjøpet?
#4
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
torsdag 29. juli 2021, klokken 23:03
Sitat fra: z4rd på torsdag 29. juli 2021, klokken 09:05
Det må jeg si var skuffende lesing, eleseus. Hvilket SC hadde ansvaret for klargjøring?

Dette med dugg i baklykt ville jeg ha pusha på for å bytte hvis det ikke går raskt over. Kan for øvrig anbefale klargjørerne på SC Brumunddal. Tatt ut TMX og TM3 der, begge to uten noe å peke fingeren på, samt veldig ryddig/proff utlevering.

Den ble levert Drammen og kjørt derfra, slik jeg forstod det.
Det er fortsatt dugg etter mange uker. De sa det ville gå bort, men det stemte ikke, så jeg får be dem bytte.
#5
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
onsdag 28. juli 2021, klokken 23:48
Feil på min TM3 long range ved levering i juni, som ble levert hjemme.
1. Bil lot seg ikke koble med app. Lot seg løse etter telefonkø og support etter noen timer.
2. panelgap bakluke.
3. dugg i begge baklys. Påpekt ved overtakelse, de sa det ville gå bort, men den gang ei.
4. Bllbelte montert vridd.
5. hengerfeste - feil på kontakt

Min tredje Tesla. Skuffende at det ikke har blitt bedre.
Anbefaler grundig sjekk ifm levering. Fraråder levering hjemme, da har du ingen å ta opp mangler med.
#6
Model 3 / Sv: Erfaring med model 3 etter 3 mnd...
fredag 21. juni 2019, klokken 18:04
Sitat fra: TøddiVedder på fredag 21. juni 2019, klokken 15:13
Min erfaring etter 1.5 uke er fantastisk. Noen er uheldig, men håper de fleste er fornøyd

Du kan være heldig å få en feilfri bil. Jeg har så langt ikke møtt noen av dem.
Det største problemet er at serviceapparatet er veldig dårlig organisert, er veldig personavhengig og at du må bruke mye tid på å få ordnet det selvsagte og bagateller. 
#7
Model 3 / Sv: Erfaring med model 3 etter 3 mnd...
fredag 21. juni 2019, klokken 11:08
Sitat fra: S4e på torsdag 20. juni 2019, klokken 17:54
Det var trist å høre.

Justering av lys har jeg fikset selv ved å kjøre mot en vegg hvor det er flatt. Fungert bra etter det.

Feilmeldinger har jeg opplevd, men en reset har så langt alltid fikset det.


Jeg var ikke klar over den muligheten da jeg overtok bilen, men du har helt rett, det kan man selv gjøre. Det pussige var imidlertid at Teslas support ikke fortalte meg at det var mulig, men sa at det krevde verkstedsbesøk. 
#8
Model 3 / Sv: Erfaring med model 3 etter 3 mnd...
fredag 21. juni 2019, klokken 11:05
Sitat fra: krister461 på torsdag 20. juni 2019, klokken 17:09
Men ellers er du fornøyd?

Ellers er inntrykket av bilen:
- Plassen er bra utnyttet i forhold til størrelsen.
- Ikke noe særlig kvalitetsinntrykk, det skrangler i dører og bagasjelokket.
- Veldig god å kjøre, rask og fin.
- AP er en skuffelse, jeg opplevde AP1 som jeg hadde i min Model S som mye bedre.
- Midtstilt skjerm var seg skeptisk til, men det har fungert bra.
- Fravær av alskens knapper fungerer også bra, med unntak for kontroll av vindusviskerne.
- Ladehastigheten og rekkevidden er veldig bra. Tilgangen til Teslas ladenettverk er fantastisk.

Når Tesla gir så dårlig service og oppfølging av feil tror jeg likevel det går mot salg ettersom jeg må ha en bil som jeg kan stole på i det daglige.

#9
Model 3 / Erfaring med model 3 etter 3 mnd...
torsdag 20. juni 2019, klokken 17:08
Hei

Fikk min model 3 for 3 mnd siden. Så langt er erfaringene:

- De fant ikke bilen da den skulle leveres ut, så det ble en bortkastet kveld før den ble overlevert en uke etter.
- Tesla skulle dekke mine utlegg i den forbindelse. Fortsatt ikke mottatt.
- Skitten bil. Bråket ikke med det.
- Det ene hjulet viste seg å være punktert. Måtte få det reparert selv da jeg ikke klarte å få kontakt med Tesla.
- Sommerdekkene var ikke levert til ViaNor. Fikk dem i juni, etter stor egeninnsats.
- Kraftig feiljusterte lys medførte at bilen ikke kunne kjøres i mørket. Påskeferie avlyst. Tesla foreslo servicetime om 2 mnd. Fikk kranglet meg til hjelp ved oppmøte 2 ganger. Kostet meg en hel arbeidsdag til sammen.
- En del feilmeldinger som kommer og går. Ikke rettet.
- Feil på dekksensorsystemet. Forsvant etter en uke og mye kjøring.
- Har funnet mange kosmetiske feil i interiøret. Senker inntrykket.
- Feil på varmeapparatet. Bilen er på service, men de har ikke deler. Venter i spenning på om de er ferdige til i morgen når vi skal kjøre på ferie. Verkstedet svarer ikke på sms eller mail. Klarer ikke å nå dem via app. De har ikke lenger telefon for service.

Skulle visst dette før jeg bestilte ny bil.

#10
Model 3 / Sv: Levering av model 3
lørdag 30. mars 2019, klokken 23:11
Sitat fra: trykkertor på lørdag 30. mars 2019, klokken 22:44
Sitat fra: eleseus på lørdag 30. mars 2019, klokken 21:49
Jeg ble ropt opp etter en time og holdt på å få bilen til en annen fyr. Så var det tilbake til køen igjen, men bilen var like rundt hjørnet, sa de. Deretter ringte de meg og sa det tok to timer. Kjøp deg en middag, sa de. tesla betaler.
Ny telefon, bilen er i Drammen. Vi snakkes neste uke, sa de. Javel. Mon det.


Hva spiste du til middag?

Reinsdyr. Dessverre ikke noe skryte av det heller.  >:(

 

#11
Model 3 / Sv: Levering av model 3
lørdag 30. mars 2019, klokken 21:49
Skulle hente min model 3 i dag på Lillestrøm. Hadde egentlig avbestilt pga alt kaoset jeg har hørt om, men var for sent ute. Begynte likevel å glede meg igjen.

Det var et salig kaos på Lillestrøm. En jeg pratet med hadde ventet åtte timer og kjørte ut med bil som ikke var vasket ferdig.. En annens bil var en avbestilling, og lot seg derfor ikke registrere likevel. En del irriterte folk var det.

Jeg ble ropt opp etter en time og holdt på å få bilen til en annen fyr. Så var det tilbake til køen igjen, men bilen var like rundt hjørnet, sa de. Deretter ringte de meg og sa det tok to timer. Kjøp deg en middag, sa de. tesla betaler.
Ny telefon, bilen er i Drammen. Vi snakkes neste uke, sa de. Javel. Mon det.

Litt av et opplegg! Le eller gråte?
#12
Model 3 / Sv: Lang ventetid hos Tesla
torsdag 28. mars 2019, klokken 09:09
Sitat fra: TM på torsdag 21. mars 2019, klokken 06:54
Jeg ga opp å få kontakt med dem, så jeg sendte bare en epost om kansellerte bestillingen. Fikk pengene ganske etter et par uker, så det er vel nesten den eneste tjenesten som er bra  8)

Nå har jeg gjort det samme. Venter på bekreftelse.

Gidder ikke å bli behandlet på denne måten.
Man får sikkert en bra bil, men på kjøpet får du du dårlig service og uforutsigbarhet i alle ledd. Ikke bra.
#13
Model 3 / Barnestoler i model 3
lørdag 16. mars 2019, klokken 09:20
Har bestilt model 3 nettopp og skal kjøpe barneseter til to 4-åringer. Det blir da i vektklassen 15-36 kilo montert i kjøreretningen. Noen som har produkt å anbefale for denne bilen?
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Batteripakker som tar kvelden
tirsdag 12. juni 2018, klokken 20:56
Nå har også mitt batteri tatt kvelden. Bilen ville ikke starte og måtte hentes av NAF.

En TMS 90D fra 2015 med kun 28.000 km på telleren. Det har vært få ladinger til 100% og få hurtigladinger. Må være noe annet som gir feilen.

Tesla sier det tar flere uker å få byttebatteri fra Nederland. Da ligger det an til ferie i en fossilgolf.  >:(

Har lest om noen som får lånebatteri. Er det vanlig?
#15
Lading av Tesla / Sv: Lading i Trondheim.
fredag 06. mai 2016, klokken 00:44
Takk for tips. Trangt tidsskjema ellers gjør at jeg gjerne skulle satt fra meg bilen et sentralt sted den kunne lade seg ferdig. Og jeg kunne jo gjerne betalt for det. Men jeg finner vel en løsning, og Klett er greit å ha i reserve.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA