Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kjam

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Erfaring med den nye plug in hybrid.
mandag 17. mars 2014, klokken 19:13
Hei. Folkens. I dag opplevde jeg at det stod 57 km etter lading av bilen? Det hadde jeg ikke trodd. At den noen gang skulle vise mer enn det de oppgir.  Noen som har vært borti det?
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Erfaring med den nye plug in hybrid.
onsdag 05. mars 2014, klokken 18:48
Da er bilen bestilt. En svart. Håper den er bra og plugin delen er vært penga. Hvordan er erfaringen hittil med forbruk på småturer inntil 30 km?
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Erfaring med den nye plug in hybrid.
fredag 28. februar 2014, klokken 19:18
Hei Erikme. Eller noen andre .Hva viser batterinivået når den er fullladet? Viser den 52 km  som de sier? Jeg skal til forhandler i morgen. Regner med at jeg bestiller bilen.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Erfaring med den nye plug in hybrid.
tirsdag 25. februar 2014, klokken 18:44
Sitat fra: ErikMe på mandag 24. februar 2014, klokken 21:11
Får min svarte med svart interiør Instyle på Onsdag etter planen. Signerte for en uke siden. De hadde en svart på lager etter en prøvekjøring så det var flaks.

Hos min forhandler sto PHEV'ene nesten på rekke og rad for utlevering. Blir nok levert ut en del biler om dagen.

Husk å skrive litt om det når du får bilen og kjørt den litt.
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Erfaring med den nye plug in hybrid.
mandag 24. februar 2014, klokken 19:58
Jeg var hos forhandleren i dag . Han kunne fortelle at han har levert ut mange biler forrige uke og ca 2 leveringer pr dag hele denne uken. Fint om noen av de som har fått bilen kan fortelle litt og dele det med oss som fortsatt er usikker.
#6
Mitsubishi Outl. PH / Erfaring med den nye plug in hybrid.
mandag 24. februar 2014, klokken 19:06
Hei. Er det noen som har fått bilen? Fint om du kan skrive litt om erfaring . Fornøyd ,misfornøyd? Ol. Jeg vurdere denne bilen . Men er litt usikker om den er verdt penga. :)  :)
#7
Leaf 2010-2017 / Sv: forhandler du har gode erfaringer med
torsdag 18. juli 2013, klokken 16:13
Atif Mahmood på Økern (BNH) er å anbefale. Har kjøpt 2 leaf av han i løpet av et års tid. Veldig hjelpsom og har gode kunnskaper om bilen. Bare å ringe han om det er noe i etterkant. Han tar tak i det og fikser det meste. Hils han fra Kazim så får du sikkert noen goder/fordeler ved nybil.
#8
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde/lading?
mandag 15. juli 2013, klokken 18:01
Hva er lengste rekkevidde man har klart å få på en vanlig sommerdag. Altså hvor mange km på en ladning?  Vil gjerne høre fra dere som har erfaring.
#9
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde/lading?
mandag 15. juli 2013, klokken 17:18
Betyr det at Guess-o-meteret og antall streker på batteriet kan være forskjellig? Jeg mener at man ikke nødvendigvis bruker så mye strøm som Guess-o- meteret mener. Og at strekene på batteriet ikke minker i takt med Guess-o-meteret?
Sitat fra: grenborg1 på mandag 15. juli 2013, klokken 03:02
Siden bilens rekkevidde er helt avhengig av hvordan den kjøres og bilen ikke er synsk, må rekkevidden kun bli en gjetning. I praksis baserer bilen seg på de siste kilometerne og antar at du vil kjøre videre med samme energiforbruk. Dette er neppe sant, med mindre du kjører langt i jevn fart på helt flat vei. Hvis du har oppoverbakke til der du lader, vil bilen undervurdere rekkevidden, mens hvis du har nedoverbakke vil den overvurdere. Det er en grunn til at vi kaller rekkeviddemåleren for et "guess-o-meter" og det er vanligvis mye bedre å lære seg å vurdere rekkevidde utfra antallet batteristreker. Hvis du skal over en fjellovergang kan det godt hende at det dukker opp en hyggelig damestemme nær toppen som informerer deg om at "you might not be able to reach your destination" selv om du har mer enn nok strøm. Dette skjer hvis du har kjørt noen kilometer i oppoverbakke med dertil hørende høyt forbruk. Bilen antar da at det vil være oppoverbakke resten av turen og tar slett ikke hensyn til at du vil kunne få igjen energi i nedoverbakkene.

Glem heller ikke at rekkevidden på 199 km krever at du kjører meget forsiktig i beskjeden fart. Hvis du kjører mye ujevnt, eller i kupert terreng eller på motorvei, synker rekkevidden. Dette er mye en treningssak. Selv nesten halverte jeg energiforbruket (og doblet rekkevidden) etter den første dagen med bilen ved å endre kjørestilen. Å bremse hardt ned før hvert lyskryss er ikke så lurt i en elbil!
#10
Så da kom vi frem til at nye euroleafe 2013 gir ca 10 km mer enn den gamle modellen? stemmer det eller er jeg helt på bærtur? ønsker at flere kommer med erfaringskomentarer. 
#11
 Hei. Leif .Hvor lenge har du hatt din nye eurolef .
#12
Hei. Lurer på om noen har kjøpt den nye oppgraderte versjonen som heter euroleaf.  Erfaring fra tidligre versjon. Fortell din erfaring . Er veldig spent på om det er noe merkbar forskjell fra gamle versjonen. Da tenker jeg på rekkevidde kjørekomfort osv.. Er det noen som kan skrive litt om det? Jeg har bestilt ny euro leaf og får den rundt 18 juli.
#13
Men bilen har jo blitt noen kilo lettere leste jeg noen sted og at en ny drivlinje. Dette medfører vel noe mer rekkevidde? Noen som vet noe om det?
#14
Er det noen som kan fortelle om erfaring med 2013 modellen? Er det bedre rekkevidde? Noen som har skaffet seg 2013 leaf og kan fortelle litt om erafring?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA