Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hotshot86

#1
Model S / Sv: FW 5.9
fredag 28. mars 2014, klokken 09:52
Jeg kan bekrefte at bilen min ladet på 10A på jobb i går (v 5.8.x) og lader på 13A på jobb i dag (v5.9).
#2
Model S / Sv: Dører som ikke åpner seg
fredag 28. februar 2014, klokken 13:07
Sitat fra: Orcuz på fredag 28. februar 2014, klokken 12:43
Det er skummelt... Jeg med min fysikk vil ha store problemer med å komme meg ut dersom døren på min side ikke fungerer...

Det er wire på dørene foran - slik at de alltid vil åpne seg. Baksetet er det verre med. Der ligger wiren mellom beina. Jeg ble frarådet å sette barn i baksetet av Tesla - skulle det oppstå en ulykke kunne jeg ikke få de ut uten å dra i wiren mellom beina deres
#3
Model S / Sv: Dører som ikke åpner seg
fredag 28. februar 2014, klokken 12:40
Hadde samme problemet.
Er noe som går i stykker i ene døra, og da slutter også andre på samme siden å fungere.

Må nok dessverre inn på reparasjon
#4
Model S / Sv: Regen på glatta = sladd?
fredag 03. januar 2014, klokken 10:25
Jeg kjørte nord for Trysil forrige uke (der salter de ikke) og hadde tidenes verste kjøreopplevelse. Her var det speilblankt, noe som gjorde at bilen flere ganger begynte å spinne og sli ut med bakdekkene. Jeg skvatt og slapp gassen brått, og prøvde å svinge rett vei - som førte til noe som kan minne om å dra i brekket! Bilen slang minst like fort ut andre veien.

Etter flere slike opplevelser satte jeg Regen på Low! Etter dette opplevde jeg ikke det samme
#5
Model S / Sv: Unable to charge feilmelding på Type 2 stasjoner
fredag 27. desember 2013, klokken 10:00
Jeg har forsøkt 4x 16A 1-fas og 3x 32A 3-fas type 2 ladestasjoner i oslo. Har hatt "No Wall power" etter et par minutter på alle 1-fas laderne og aldri noen problemer med 3-fas
#6
Model S / Sv: TMS Android/ios App
tirsdag 24. september 2013, klokken 16:07
Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 24. september 2013, klokken 14:03
Leste på TM Forum at App'en er tilgjengelig i EU (-Norge), og har vært det en stund.

Hvorfor skulle den bli sluppet i alle andre land enn Norge?

Jeg snakket med Tesla teknisk support her om dagen, og de var visst ikke klar over at appen ikke var tilgjengelig i Norge. De skulle se på saken
#7
Model S / Sv: New options for Europe
lørdag 17. august 2013, klokken 22:29
De første sveitsiske bilene rullet i dag ut av butikken, og her var det noe som så litt rart ut:


Er det bare meg eller har Tesla fjernet store deler av led-stripen rundt hovedlykten?
#8
Model S / Sv: New options for Europe
tirsdag 13. august 2013, klokken 13:30
Sitat fra: atta på tirsdag 13. august 2013, klokken 11:20
View kan også endres til STUD_SIDE, STUD_ABOV, STUD_SEAT for andre vinkler/visninger.

Jeg prøvde meg frem med disse kodene inne på "fakturaen" da jeg fortsatt hadde "View Design"-knappen. Eneste som skremte meg litt da var at prisen også endret seg :P
#9
Model S / Sv: Autopass brikke i nosecone
tirsdag 13. august 2013, klokken 11:29
Sitat fra: JohanH på tirsdag 13. august 2013, klokken 10:36
Ok. Da skal jeg montere brikken og prøver bak noseconen jeg også. Hvordan vet vi om det virker? Er kvitteringen en grønn "+" da bommen passeres?

http://www.fjellinjen.no/Betaling-og-priser/Hva-betyr-lyssignalene-/
#10
Model S / Sv: New options for Europe
tirsdag 13. august 2013, klokken 08:25
Sitat fra: TerjeV på mandag 12. august 2013, klokken 23:13
Når får vi vite om de "ekte" EU versjonene ( ikke sig) får beholde crom ved de nedre lyktene? My Tesla animasjonen inikerer at også dette er tatt bort!

Jeg håper det bare er "vinkelen på bildet", for bilen ser mye bedre ut med krom ved de nedre lyktene.
Jeg har tech pakken og dermed kurvelys, og disse ser også ut til å være svarte på bildet (skal jo være reflektorer i kurvelysene)

Her er min bil med gammel og ny illustrasjon:
#11
Det har vært nevnt tidligere at schuko-adapteret til Tesla er for stort for ladestasjonene i Oslo, slik at man må bruke en kabel i mellom:


Det jeg lurer på er om det er mulig til å bruke en forgrener til å bygge ut støpselet litt i ladestasjonen?
Med andre ord er det plass til en forgrener og schuko-adapteret inne i ladestasjonen (slik at man kan låse den)

F.esk en slik (eller mindre):


Nå vet jeg ikke om det er mange som napper ut kabler, men jeg vil helst ikke gi noen muligheten til det.

Er det forresten noen som har gitt beskjed til Tesla om at de har laget verdens største Schuko-kontant som ikke passer noen steder?
#12
Model S / Sv: Sv: Nye US options - Svar fra Tesla
mandag 05. august 2013, klokken 21:24
Sitat fra: Muffinman på mandag 05. august 2013, klokken 20:18
Sitat fra: Lokführer på mandag 05. august 2013, klokken 19:55
Hvis min bil ikke har de tingene jeg har betalt for, så hever jeg kjøpet. Så enkelt er det.
Det er ikke sikkert det er så enkelt. Masse disclaimere her og der vettu.

Har ikke vi kjøpt bilen på nett? Med andre ord, gjelder ikke angrerettloven ved kjøp av tesla?
#13
Sitat fra: Griffel på mandag 05. august 2013, klokken 10:05
Sitat fra: Hotshot86 på mandag 05. august 2013, klokken 10:01
Klimaforliket som ble inngått på Stortinget garanterer for dagens avgiftsfordeler ved kjøp og bruk av nullutslippsbiler ut neste stortingsperiode, altså 2017 eller til antallet biler når 50.000.
Kjøring i kollektivfelt er ikke en avgiftsfordel.
"Hovedpunktene i klimaforliket på Stortinget 7. juni 2012:
Dagens avgiftsfordeler ved kjøp og bruk av nullutslippsbiler videreføres ut neste stortingsperiode (2017) eller inntil antallet er på 50.000 biler eller mer."

Herunder "gratis bompassering, offentlig parkering og tilgang til kollektivfeltet".
#14
Klimaforliket som ble inngått på Stortinget garanterer for dagens avgiftsfordeler ved kjøp og bruk av nullutslippsbiler ut neste stortingsperiode, altså 2017 eller til antallet biler når 50.000.

Hvis man tenker på hvor mange biler det trengs for å skape kø på veien så må man nok opp i nærmere 50.000 elbiler i Norge før det begynner å skape betydelige problemer for kollektivtrafikken.
#15
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
torsdag 01. august 2013, klokken 18:42
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 01. august 2013, klokken 18:35
Da fikk jeg Mail fra Heidi T at jeg først får bilen i begynnelsen/midten av november.

Fakt nr 499
Pnr 2632
Finalized i løpet av 10min i sin tid

Jeg fikk mail fra Heidi forrige uke om at min bil kommer i begynnelsen av november, men jeg har Pnr over 3000 og fakt nr over 500... Jeg blir virkelig ikke klok på dette "kø"-systemet
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA