Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tuxedo

#1
Fikk noe lignende når jeg stod i stillestående kø på E6, og satte bilen i park.  Når køen begynte å bevege seg, så var det klin umulig å få den i D igjen.  Svettet noen minutter med en hissig trailer bak meg, men det løste seg ved å ta power off, gå ut av bilen, vente et minutt før jeg satte meg inn igjen.  Ikke opplevd det samme siden.
#2
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
mandag 30. oktober 2017, klokken 23:15
Jeg vet ikke hvor mye jeg skal nerde til denne tråden, men jeg tror jeg går for koko: Det er bare elleve prikker i den tegningen.

(Fasit: Det mangler én)
#3
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
mandag 30. oktober 2017, klokken 10:20
Han der hadde jo tenkt seg over broen og så sank han nedi, det er det liten tvil om. Ingen utforkjøring her.
#4
Model S / Sv: Feil situasjon skjedde på Tesla model S 85
søndag 29. oktober 2017, klokken 20:36
Sitat fra: petersv på søndag 29. oktober 2017, klokken 19:46
Er det noe problem da? Det har en fordel med seg også, at noen kan plugge I bilen din når du ikke er der med nøkkelen.
Det vil jo uansett være mulig ved at man fjernåpner porten fra appen.

Det irriterende med dagens løsning er jo når man kommer ut og finner ladeporten åpen og fullstappet av snø en vinterdag.
#5
Model S / Sv: Feil situasjon skjedde på Tesla model S 85
søndag 29. oktober 2017, klokken 19:16
Da åpner også din ladeport, ja.  Den enkle løsningen ville vært at ladeport kun kan åpnes når bilen er ulåst.  Men etter 5 år har altså Tesla fremdeles ikke klart å få dette til.
#6
Model S / Sv: software 2017.40.1
fredag 27. oktober 2017, klokken 10:52
Når appen melder at en oppdatering er tilgjengelig, betyr det at den er lastet ned i bilen og er klar for installasjon. Selve installasjonen må settes igang manuelt fra storeskjermen. Dette fordi bilen ikke er kjørbar under installasjonsprosessen, så du vil helst ikke at dette skjer automatisk.
#7
Hadde samme problem med garasjegulvet på arbeidsplassen.  Problemet forsvant da jeg byttet jobb.
#8
Model S / Sv: TMS bruker tid på å starte
lørdag 14. oktober 2017, klokken 23:21
Slå av energy saving.
#9
Model S / Sv: Beskyttelse mot katter
torsdag 12. oktober 2017, klokken 23:40
Sitat fra: emmern på onsdag 11. oktober 2017, klokken 13:44
Har lagt ut skåler med 35% eddiksyre rundt bilen (IKKE der folk ferdes for snubler man og får dette på seg så stinker man eddik).

Jeg krysser fingrene for at dette virker. For det stinker eddik selv når det er kaldt.
Hvis det er noe katter gir seg en god faen i så er det eddik.

Men artige og intelligente dyr, da.
#10
Model S / Sv: Ny 75D vs brugt 90D på tur til Danmark
fredag 29. september 2017, klokken 15:17
Hvis utgangspunktet er Oslo, så skal vel selv en 75D klare turen til Uddevalla uten stopp på Solli, under normale forhold.
#11
Model S / Sv: Erfaringer med AP2
tirsdag 26. september 2017, klokken 10:03
Sitat fra: Siggen på tirsdag 26. september 2017, klokken 09:57
Sitat fra: Tuxedo på mandag 25. september 2017, klokken 20:54
EL44XXX er vel kanskje litt for tidlig til å ha AP i det hele tatt.

De første P85D'r levert i Trondheim hadde EL 38... Det var februar 2015. Da hadde dem levert ut biler med AP siden okt/nov 2014
Ja, det er ikke noen eksakt vitenskap. I Oslo var man oppe på EL3xxxx allerede årsskiftet 2013-14.
#12
Model S / Sv: Erfaringer med AP2
tirsdag 26. september 2017, klokken 08:38
Sitat fra: MyMuffin på tirsdag 26. september 2017, klokken 08:12
Sitat fra: Tuxedo på mandag 25. september 2017, klokken 20:54
EL44XXX er vel kanskje litt for tidlig til å ha AP i det hele tatt.

Hadde EL43XXX på min gamle S60, denne ble levert ut i November 2014, altså måneden etter AP var lansert (og bilen hadde naturligvis AP1 hardware).
Ok, da gikk vel grensen omtrent der.
#13
Model S / Sv: Erfaringer med AP2
mandag 25. september 2017, klokken 20:54
EL44XXX er vel kanskje litt for tidlig til å ha AP i det hele tatt.
#14
Model S / Sv: Når begrenses toppytelse / regenerering?
lørdag 23. september 2017, klokken 23:07
Sitat fra: Simen1 på lørdag 23. september 2017, klokken 22:58
Beklager dårlig språkbruk fra min side. Det jeg mente var hvordan får jeg batteritemperaturen vist i displayet? Men takk uansett for et informativt svar. :)
Det lar seg ikke gjøre...
Men det finnes løsninger der du fysisk kobler deg inn på bilens diagnosekontakt og får batteritemperatur (samt mye annet) opp på mobilen din. Finnes et par tråder på forumet her om dette.
#15
Model S / Sv: Frustrasjonen koker over.
fredag 15. september 2017, klokken 17:02
Er vel bare å kjøpe den på nytt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA