Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Gusse

#1
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 28. august 2017, klokken 16:30
Da ble det LANDSAIL LS588 UHP hos Interdekk :+1:
#2
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 28. august 2017, klokken 11:11
Har noen erfaring med Tristar Radial F105?
Ganske billige somerdekk med lasteevne på 102 og XL felgbeskyttelse(MFS) BSW
#3
Model S / Sv: Nedslitt bakdekk
fredag 25. august 2017, klokken 22:25
Sitat fra: daktari på fredag 25. august 2017, klokken 21:51
Hvor langt har bilen din egentlig gått med sommerdekk på?

Min har nok gått ca 15.000km på sommerdekkene.
#4
Model S / Sv: Nedslitt bakdekk
fredag 25. august 2017, klokken 17:34
Sitat fra: Muffinman på fredag 25. august 2017, klokken 17:26
Det stemmer at høyresiden slites mest pga differensialens virkemåte. Om du hadde rygget hele tiden ville venstre blitt slitt mest. Men jeg kjøper ikke helt at det er tilfellet her, det er jo bare på midten. Du kan jo også tenkes at et av dekkene er feilvare, hvem vet.

Jeg tar ihvertfall ikke hjustillingskontroll ved dekkskifte med mindre det er skeivslitasje. Her ville jeg bare skiftet, og fulgt med hvordan det utviklet seg.

Ok, takk for gode råd.
Virker ikke som det var noe å diskutere, så må vel bare godta det og skifte dekkene. Hadde bare tro på at 90D ikke var så ulik min bakhjulsdrevne 85 som jeg kunne kjøre 3 sesonger med sommerdekkene...enda var det litt å gå på.
Har du noen erfaring med Goodyear Eagle RS-A2 på dualdrive?
#5
Model S / Sv: Nedslitt bakdekk
fredag 25. august 2017, klokken 17:01
Hadde en samtale med Tesla nå. De sier at det ser ut som vanlig slitasje iom at høyrebakdekk får mest juling pga er eller annet i forhold til differansial.
De påpekte også at venstrebakdekk også var jevnt og fint slitt og tilsynelatende klar for skifte. Så må nok dessverre etter under to sesonger bytte dekk :(
Bruker folk her å ta 4hjulskontroll når dere skifter dekk?
Og er Goodyear Eagle RS-A2 ok dekk til model S 90D? Tror jeg hadde dem på min 85(bakhjulsdreven).
#6
Model S / Sv: Nedslitt bakdekk
torsdag 24. august 2017, klokken 21:47
Nå fikk jeg det endelig til :o
#7
Model S / Nedslitt bakdekk
torsdag 24. august 2017, klokken 11:52
Hei!
Har en 90D. Plutselig ble jeg var på at høyre bakdekk var skikkelig nedslitt på deler av dekket. Hadde bilen inne på service ca 5000km siden, og da hadde de hjulsjekk.Det kan se ut som at det er mere midt på dekket. Har samme trykk i alle dekk. Dekksensor bekrefter det som luftpumpen på bensinstasjonene sier: 3.1 på alle 4 dekk.Har noen peil på hva dette kan skylles?
Har noen bilder av dekket, samt et av venstre side til sammenligning.
#8
Model S / Sv: HomeLink
lørdag 29. juli 2017, klokken 08:46
Kjenner jeg blir sånn passe rød i toppen her jeg sitter. Spurte forhandler spesifikt etter en home link kompatibel portåpner, noe han sa han hadde viss jeg kjøpte den overdimensjonerte/høyt prisede portåpneren: Hörmann Supermatic E, men måtte ha en liten dings i tillegg til 2500kr. Tenkte shit, shit....skal nå ihvertfall få dette til å funke ihvertfall. Med andre ord så har jeg da sikkert brennt av 4-5000kr for mye, for ingenting >:(
Men kan noen si meg hvilken portåpner som er kompatibel da?
En som er "meningen" at vi skal bruke?
#9
Model S / Sv: HomeLink
lørdag 29. juli 2017, klokken 00:36
Hei folkens
#10
Model S / Profil key fob utfordringer
fredag 28. juli 2017, klokken 16:11
Flere som har trøbbel med key fob link til profil.
Den er veldig ustabil, og til tider funker den ikke i det hele tatt.
Har prøvt å linke opp på nytt flere ganger. Fjernet nøkkel nr 2.
Noen ideer??
#11
Model S / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
lørdag 20. mai 2017, klokken 14:31
Hei!
Har montert en blackvue dr 650 gw i min Model S. Får stadig melding på listen at den har blitt disconnected og connected igjen. Regner med vi snakker om cloud her som holder på å ikke selve strømtilgang til kamera.
Har også av og til falsk alarm på impact detection. Noen som har fornuftig forklaring på dette?
#12
Model S / Bremseservice
lørdag 08. april 2017, klokken 11:20
Har nå min andre Tesla Model s og har vært med i Teslarusen siden 2013, men nå når jeg bestilte service på min nåværende model s, så ble jeg oppringt noen dager etter bestilling med spørsmål om ekstra service på bremsene. Var visst en ekstra service som ble tilbudt oss i det kalde nord. Var noe med å plukke fra hverandre bremsene og lufte systemet. Neida, ikke gratis. Prisen var på ca 1800-1900kr. Spurte om dette virkelig var nødvendig og om det ble problemer med garantien hvis jeg ikke utførte. Svaret var at garantien var upåvirket av dette, og at visst jeg ikke opplevde treghet el i bremsene, så burde det gå bra å droppe den. Hadde med lite bruk av bremsene å gjøre.
Tenker litt sånn, burde ikke dette være en del av den servicen vi betaler for?
Et sted på servicelista regner jeg med de tar bremsene?
Syns dere at det er lurt å droppe denne "ekstra" servicen?
Må understreke at dette var ikke et tilbud pågrunn av en diagnostikk av min bil, det var visst et generelt tilbud som folk nå fikk.
#13
Model S / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
tirsdag 15. november 2016, klokken 16:55
Tenkte å kjøre de på maks sånn at de skulle respondere på parkeringsbulking etc, når de allikevel reagerer på dørlukking, men har nå satt de til 90 av 100(80 er standard fra fabrikk i parking mode), så får vi se :)
#14
Model S / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
tirsdag 15. november 2016, klokken 00:01
Motion varsling er av :)
#15
Model S / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
mandag 14. november 2016, klokken 12:15
Har en Blackvue DR650GW 2ch.
Har den innstilt slik at jeg får melding når det er detected impact in parking mode. Har stillt inn sensetiviteten på maks vel og merke.
Har i det siste hatt en noen varsler om impact, der jeg med hjerte i halsen har fått sjekket opp dette, bare for å finne ut at det er falsk alarm. Har gått å kakket litt i dekkene etc uten å fått utløst denne meldingen. Har noen samme opplevelse og ev har noen forklaring.
Ps.: har ikke på annet en impact varsler, altså ikke noe på som varsler ved bevegelse!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA