Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - proturbo

#1
Model S / Sv: Takboks som ikke hindrer bakluken?
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 13:08
#2
Model S / Sv: Varseltrekant i speedometer
torsdag 19. oktober 2017, klokken 23:02
Tenkte kanskje at det var noe slikt, ja. Litt forvirrende med det utropstegnet. Burde bare kommet 1. gangen.
Takk for bekreftende svar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Model S / Varseltrekant i speedometer
torsdag 19. oktober 2017, klokken 21:56
Jeg har fått en varseltrekant i speedometerskjermen ved power-baren. Denne kommer oftest når det er stiplet linje, og spesielt nå som det er kaldere i luften. I dag kom den likevel når det ikke var stiplet linje. Betyr det likevel at det er redusert regen, eller kan det være noe annet?
#4
Model S / Sv: P85d vs 85d
mandag 24. april 2017, klokken 09:30
Sitat fra: tkjoerlaug på mandag 24. april 2017, klokken 09:22
Ang. Mercedes-følelse, så er vel luftfjæringen vel nettop laget av Mercedes?
Det er ikke Mercedes som lager fjæringen, men Tesla og Mercedes benytter samme underleverandør, i hvertfall for tidligere biler (mener de nyeste revisjonene har Teslas egen luftfjæring).
Selv om de benytter samme leverandør, betyr det ikke at oppsettet er likt. Tesla har valgt et langt stivere oppsett, enn på mange Mercedes modeller som ofte er kjent for å ha et mer komfort-orientert oppsett. Mercedes har sikkert også noen modeller som er stivere satt opp, men typisk snakker man om Mercedes-komfort ;)
#5
Model S / Sv: P85d vs 85d
mandag 24. april 2017, klokken 09:19
Jeg har en 85D fra mai 2015. Den har gamle typen soltak. Aldri hatt noen lekkasjer, men har vært utbedret mtp. knirking ved visse temperaturer. De legger inn en teipbit i front av taket der hvor det knirker. Hadde samme problem på den gamle Audi Q5'en også. Det måtte smøres jevnlig.
Når det gjelder akselerasjon, så er 85D en veldig rask bil. Mye raskere enn andre normale biler. Det er artig i starten, men man blir fort lei av å teste aks. Tesla er ingen sportsbil. Etterhvert er det mer forkus på å kjøre komfortabelt og det går i hvertfall for min del, mer sport i å få maks rekkevidde ut av batteriet enn å tømme det raskest mulig. Jeg setter faktisk mer pris på lengre rekkevidde, enn maks power. Har typisk 377km tilgjengelig ved 80% SOC.
Luftfjæringen er i utgangspunktet veldig stiv. Jeg ville ikke ha valgt noe stivere enn standard. Det er svært lite krenging, og du kjenner humper. Ikke noe typisk Mercedes-følelse som flyter over ujevnheter.
Beste er vel å prøve selv. 
#6
Det sto en 7-8 biler på elbilparkeringen i P10 på Gardermoen i går kveld (rundt kl. 19). Alle samme farge og EK-registrert. De sto hulter til bulter mellom de andre el-bilene der og la merke til at Amperaen er like høy som Kia Soul (dog litt rundere i formene).
#7
Model S / Sv: Ladekabel løses ikke ut
mandag 09. januar 2017, klokken 14:17
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. januar 2017, klokken 14:04
Fikk en ny variant når jeg ladet fra et annet stikk hjemme noen timer i går.

Normalt lyser diodene grønt inntil kabelen slipper (holder knapp på kabel inne inntil bilen slipper). I går ble lyset blått når knapp på kabel ble trykker inn. Lyste blått mens jeg holdt knappen, men slapp som vanlig etter ca 2 sekunders trykk.

Hvilken farge lyser på ladeporten din mens du holder knapp på kabel inne?
Dette har jeg også opplevd noen ganger. Grønt => Blått når knapp på fob holdes inn => Grønt når knapp slippes. Går mao. ikke i hvitt og løsner. Eneste løsning har vært reset, eller vente et minutt eller så.
Dette oppsto enten etter software oppdatering eller etter at jeg fikk byttet ladekontakten i bilen (pga. en visstnok kjent feil). Håper det lar seg fikse med en software upgrade.
#8
Model S / Sv: Takboks
søndag 19. juni 2016, klokken 23:14
Jeg gikk for Packline FX SUV. Fikk god hjelp hos Torshov Bil, og fikk testet Thule Flow 606 før jeg bestemte meg. Packline virker litt mer forseggjort, samt at den kan monteres med t-fester i stedet for gripeklør. Bakluka går fint opp med begge boksene. Thule er nok mer praktisk med større volum, samt sideåpning, men ligger ikke like pent som Packline. Packline har 10 års garanti vs. 5 år hos Thule.
Legger ved noen sommerbilder ;)





Sent from my iPad using Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA