Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - asa

#1
Lading av Tesla / Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 20:59
Sitat fra: Muffinman på lørdag 04. oktober 2014, klokken 11:16

Endte på 337km. Ved 100% får jeg 374 mot tidligere 395.

Etter å ha kjørt fra 100% og temmelig langt ned finner at enten har man plusset på ca. 5 kwh på reservetanken slik at den nå er omkring 10kwh, eller så har man rett og slett gjort disse kwh``ene utilgjengelig i software. Jeg er ikke helt fornøyd med dette.

Har nesten nøyaktig samme tall som deg, før og etter (litt lavere før, ca. 392). Var vel oppgradering til 5.9 som gjorde utslaget. Stabilt på disse nivåene er det også, både før og etter med mange tester (visible tesla).
#2
Lading av Tesla / Sv: Lade TMS i Sverige (Gøteborg)
søndag 05. oktober 2014, klokken 20:25
Lenger opp i tråden er Elite Park Avenue omtalt.

Etter et besøk der i helgen kan jeg bekrefte at de tilbyr 3fas lading fra rød industrikontakt med rødt adapter.
#3
Model S / Sv: SW v.6.0
søndag 28. september 2014, klokken 12:06
Sitat fra: drinden på fredag 26. september 2014, klokken 12:57
Sitat fra: cra på fredag 26. september 2014, klokken 11:04
Jeg har i alle fall ikke inntrykk av at 3G-problematikken har blitt noe bedre.  :-\

Støtter den. Må restarte skjermen minst like ofte som før.

Nå etter SW6 må jeg også stadig restarte skjemen. Den låser seg, noe som også medfører at jeg ikke får kontakt med bilen med appen. Håper det kommer en fix på dette før det blir skikkelig kaldt, og prewarming blir et must. Hadde ikke dette problemet tidligere.
#4
Model S / Sv: rated range ved maks lading
tirsdag 26. august 2014, klokken 09:28
Jeg får også et mye lavere tall nå etter siste software/firmware update. 473 ved 100% lading. Har bare gått 16k km. Skulle også gjerne visst litt om utviklingen i reell kapasitet på batteriet. Mistenker at min har ligget litt lavt helt fra jeg fikk bilen for snart 1 år siden.
#5
Lading av Tesla / Sv: Lade TMS i Sverige (Gøteborg)
onsdag 30. april 2014, klokken 20:38
Skal til Gøteborg i helgen og tenkte å booke et hotell som ikke kan garantere lading, men bruker Nordstaden p-hus. De har visstnok 5 ladeplasser. Jeg vil tro at disse ikke er hyppig brukt, slik at man kan regne med at en er ledig. Noen som vet noe om denne sannsynligheten?
#6
Model S / Sv: FW 5.9
mandag 14. april 2014, klokken 18:19
Liker at de har endret rekkeviddeberegningen slik at det nå er samsvar mellom batteri% og range-meteret.

Liker ikke så bra at de har gitt oss ekstra kilometer på range-meteret, og dermed gjort typical range enda vanskeligere å oppnå i praksis. Noen som vet nøyaktig hvor mange wh/km man må bruke for å klare å oppnå typical range (om man ser bort fra ekstratanken)? Det er i hvert fall godt under den stiplede linjen som skal angi "typical" på 200 wh/km.
#7
Model S / Sv: FW 5.9
tirsdag 08. april 2014, klokken 21:15
Sitat fra: Stig O på tirsdag 08. april 2014, klokken 17:19
Var ute og sjekket dekktrykket i dag, og mens jeg gjorde dette senket bilen seg. Det samme skjedde da jeg parkerte hjemme og gikk ut av bilen??!! Kjører for tiden i always low og FW 5.9 (1.51.94)

Fikk samme overraskelse da jeg parkerte sist. Rett etter at jeg gikk ut senket bilen seg, virker som den gikk fra High til Standard, uten at jeg hadde satt den i high. Hadde den heller ikke innom low.
#8
Model S / Sv: Dugg i lykter
fredag 28. mars 2014, klokken 19:28
Fikk følgende oppføring i serviceloggen min etter at bilen var inne til service:

Concern: Perform courtesy inspection.

Cause:

Correction: Courtesy Inspection

Performed courtesy inspection.

See attachment.

Found condensation in tail lamps. new appointment when parts arrive

Pay Type: Goodwill
#10
Går ned til 4000 i pris. Samme pris på begge.
Om ingen vil ha den der så går den ubrukte også inn i eget bruk....
#11
Sitat fra: jog på lørdag 22. mars 2014, klokken 12:04
Jeg har og en ny og ubrukt 13 amp kabel fra Mennekes, vil du bytte din 16A lader i min ubrukte nye?

Takk for tilbudet, men så lenge jeg har to vil jeg heller ha en av hver... Liker 16A varianten, men spiller ingen stor rolle for meg hvilken jeg blir sittende igjen med, derfor la jeg ut begge to her.
#12
Selger enten:
1. Ubrukt 13A kabel med Schuko, kr 5000 4000


eller:
2. 2 mnd gammel lite brukt 16A kabel med CEE (16A blå plugg), kr 4500 4000.
Samme kabel som over, men med justering opp til 16A i tillegg. Produsert av Mennekes, kjøpt hos Volvo.
Kan leveres med både overgang til Schuko og/eller 32A CEE.

Oslo
#13
Model S / Sv: Reduksjon i batterikapasitet?
mandag 24. februar 2014, klokken 13:35
Tesla har laget en bil som kan brukes som en vanlig bil (som for mange vil si å holde SOC 90%) og ha en levetid som en vanlig bil.

At den også med litt planlegging kan brukes med noen små begrensninger (f.eks. SOC ned mot 50%) og da sannsynligvis vare enda litt lenger er for meg et stort pluss.

At Tesla velger å fokusere på det første er selvsagt helt naturlig. Om de skulle gå ut og si at batteriet kan vare enda lenger om du bruker bilen forsiktig vil mange (ikke minst media) trekke konklusjonen at bilen ikke kan brukes som en vanlig bil fordi den "må" behandles forsiktig.

Maks brukerglede innenfor akseptabel holdbarhet er og bør være Tesla sitt fokus når de utarbeider anbefalinger. Hva som er optimalt for hver enkelt er en annen sak og avhenger av bruksmønster osv. Men å bare si at det spiller ingen rolle "for det har Tesla sagt" blir litt naivt.
#14
Model S / Sv: Hvordan vet man at bilen er låst?
lørdag 15. februar 2014, klokken 18:37
Tror forøvrig blinklysene blinker, som når man låser manuelt, når nøkkelen er utenfor rekkevidde og bilen finner ut at den skal låse. Så du kan gå baklengs bort fra bilen helt til du er sikker...
#15
Model S / Sv: Hvordan vet man at bilen er låst?
lørdag 15. februar 2014, klokken 18:35
Jeg har unnlatt å bruke denne funksjon da manualen sier at dersom man låser opp bilen ved å dobbeltklikke vil den ikke låses automatisk når man forlater bilen.

I en annen tråd fikk jeg vite av en annen bruker at det ikke er noe problem om man låser opp manuelt, for deretter å kjøre. Om man har kjørt bilen ville den uansett bli låst automatisk.

Enten så stemmer ikke dette, eller så funker ikke automatisk lås hver gang. I dag sjekket jeg med app (skulle egentlig bare notere meg rekkevidde for å sjekke vampire drain), og fant den ulåst.

Får teste funksjonen litt til, men må nok bruke appen til å sjekke den for å være sikker.

Funker det 100% hos andre?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA