Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - NTesla

#1
Bestilling og levering / Sv: Forsikring på Tesla Model S
tirsdag 03. november 2015, klokken 21:02
IF økte premien min uten noe varsel/epost fra 8000kr til over 13000 med begrunnelse i endret bostedskommune (Skal sies at jeg har bodd på samme plass i snart 2 år og fikk bekreftet adressen senest i sommer ifbm. justering av kjørelengde). Aldri hatt noen skader så ser dette som en finurlig måte å få vekk kunder med lave premier, så da blir det bytte av forsikringsselskap for min del nå. :)
#2
Går det ikke an å få alle 240V uttak med overgang til 400V adapteret til Tesla på samme måte som du(jkirkebo) har laget overgang fra schuko til rødt adapter? På denne måten slipper en å stille ned ladestrømmen manuelt til 16A (blir dog begrensende for hvor fort en kan lade fra komfyrstikk).

Eneste en trenger blått overgang blir dermed fra 32A 3-fase til 32A 1-fase blått, og resten blir til rødt Tesla-adapter og det blir idiotsikkert med tanke på å stille ned ladestrøm(og en kan bruke samme røde skjøteledning til alt bortsett fra 32A).
#3
Model S / Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
søndag 23. mars 2014, klokken 16:13
Da tok det ganske nøyaktig 5 måneder(!!) å få utbedret transportskadene fra levering i september i fjor. Det har vært bortimot umulig å få tilbakemelding fra Tesla, og avventer fortsatt utbedring av "barnesykdommene" (dugg i lykter, mugg i panoramatak etc.) som mange andre her med tidlig leveranse har vært inne på service for lenge siden. Venter fortsatt på tilbakemelding på når dette vil bli utført og føler at hele servicedelen er en uendelig lang mail-korrespondanse for å få enkle tilbakemeldinger fra noen på når det vil bli tatt tak i.

Levering av vinterdekk (måtte kjøre fra Stavanger til Oslo da Stavanger var tomme for dekk) og adaptere har vært et kapittel for seg selv med levering av blå/rødt adaptere ila. siste ukene ved personlig oppmøte da ingenting blir gjort med mindre en tar initiativ selv, snart et halvt år etter levering.

Kort oppsummert: Teslas service er 100% tilfeldig men veldig bra når ting først blir gjort.

Dugg i lykter, mugg i tak og transportriper i lakk i månedsvis.. bilen er uansett fantastisk :)
#4
Model S / Sv: Lading med skjøteledning?
torsdag 30. januar 2014, klokken 17:18
Sitat fra: TeslaSignature på onsdag 20. november 2013, klokken 22:00
Bruk en 2,5 kabel av god kvalitet. Sett på en fas 32A støpsel og bruk blått adapter. Da har du belte og bukseseler (-:

Finnes det overgang fra schuko til blått adapter (32A) slik at en kan benytte 16A? Ser denne som er populær fra ClasOhlson er 16A og da matcher den ikke 32A adapteret til Tesla: http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297

Finnes det forøvrig skjøteledninger for 32A lett tilgjengelig? På overnevnte nettbutikk så finner jeg bare 16A CEE skjøteledninger.
#5
Model S / Sv: Statsrådbil i Danmark
torsdag 30. januar 2014, klokken 15:25
Sitat fra: Amoss på torsdag 30. januar 2014, klokken 15:08
Sitat fra: NTesla på torsdag 30. januar 2014, klokken 14:10
Men ganske mye av trafikkgrunnlaget kommer fra nord for Larvik (les Oslo-området til feriehus på Jylland) og da er det ikke sikkert Århus er like greit hvis en ønsker å kjøre i normal hastighet. Da blir alternativet å ta en svipptur ned til Brokelandsheia, evt. bare fortsette ned til Kristiansand og ta ferga derfra.

Eller Københavnferga fra Oslo.

For all del et greit alternativ. Men kanskje ikke hvis en skal på nord/vest-kysten og må ta hele veien rundt.
#6
Model S / Sv: 3. Parts produkter til Tesla model S
torsdag 30. januar 2014, klokken 14:14
MacGyver-tape den på type2 kabelen fra Salto :)
#7
Model S / Sv: Statsrådbil i Danmark
torsdag 30. januar 2014, klokken 14:10
Men ganske mye av trafikkgrunnlaget kommer fra nord for Larvik (les Oslo-området til feriehus på Jylland) og da er det ikke sikkert Århus er like greit hvis en ønsker å kjøre i normal hastighet. Da blir alternativet å ta en svipptur ned til Brokelandsheia, evt. bare fortsette ned til Kristiansand og ta ferga derfra.
#8
Model S / Sv: Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
torsdag 30. januar 2014, klokken 14:08
Noen som har forsøkt/planlegger montering av 4 kameraer for å få til fugleperspektiv/topview type BMW har i sine ryggekamera?
Med type blackvue med wifi så er det vel håp om at en etterhvert kan få dette bildet inn på skjermen hvis Tesla åpner opp systemet for apps.
#9
Model S / Sv: Tesla Store Drammen
torsdag 30. januar 2014, klokken 13:41
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 29. januar 2014, klokken 22:01
Oj. I så fall MÅ de bygge MANGE mye SC og det ganske så fort. Jeg lader mye på Lillehammer SC (11 ganger hittil) og det har vært så mange som 6 biler der samtidig. Med 5 ganger så mange biler på veien blir det plutselig lang kø, og det blir neppe populært...

Sleng opp en på Vinterbro og en på Kolomoen/Espa så skal jeg slutte å bruke Lillehammer ;)

Vært interessant med en egen tråd for å følge opp trafikksituasjonen på SC (kanskje som forlengelse av tråden vedr. behov/spekulasjon rundt nye SC?). Kan rapportere om svært lite belegg på de to SC på E18 og E39. Har aldri sett mer enn 1 bil der og at det i det hele tatt er biler der er mer unntaket enn regelen. De har forøvrig oppgradert SC på E18 fra 4 til 6 plasser denne uken og fikk info fra tilfeldig Tesla-rep at dette ble gjort for å møte trafikken utover våren/sommeren. Vil anta at trafikken generelt kan ta seg opp mye langs "feriekysten" der når kollektivfeltkjøring blir byttet ut med hytta om ferien fra innbyggere i verdens mest elbiltette hovedstad, Oslo. :)
#10
Model S / Sv: Statsrådbil i Danmark
torsdag 30. januar 2014, klokken 13:08
Flott med flere SC! :)

Høres litt rart med Odense og Århus som lokasjon. Danmarks 2. og 3. største by. Var det ikke slik at SC ikke skulle plasseres i byene men mellom? Bortsett fra det så følger plasseringen mønsteret med 150-200km distanse.
#11
Model S / Sv: Kundeservice? Tilgjengelighet? Punktlighet?
torsdag 30. januar 2014, klokken 12:41
Jeg fikk et akutt problem med bilen og fikk fantastisk rask og effektiv service av Tesla, både på telefon og på service senteret.

Har noen ikke-kritiske mangler ved bilen siden levering på sensommeren som det er umulig å få tilbakemelding på uansett hvor en tar kontakt.

Så veldig splittet erfaring for min del, men totalt sett har jeg 100% tiltro til at Tesla er riktig bil-leverandør for meg :)
#12
Lading av Tesla / Sv: CHAdeMO adapter lansert
torsdag 30. januar 2014, klokken 12:33
Er vel greit å få ut de røde og blå adapterene før en lover noen ETA for enda ett adapter (Chademo) :)
#13
Model S / Sv: Supercharger i rogaland?
fredag 24. januar 2014, klokken 14:11
Noen som var på den offisielle åpningen av Tesla store i Stavanger i går? Kanskje det ble gitt noe mer info der vedr SC eller var det noe annet spennene som skjedde? :)
#14
Lading av Tesla / Sv: Supercharger-nettverk Europa 2014
tirsdag 14. januar 2014, klokken 15:43
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 14. januar 2014, klokken 14:06
Men hva skal man ta seg til når man parkerer der egentlig? Rimelig øde område.

24/7 Tesla-treff.
#15
Lading av Tesla / Sv: CHAdeMO adapter lansert
fredag 10. januar 2014, klokken 12:28
Hva tror folket om pris/kwh for hhv. chademo og type2 lading etterhvert som det blir skikkelig infrastruktur på plass (dvs. gode og effektive ladeplasser/betalingsløsninger)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA