Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - cowboyroy

#1
Model S / Sv: Opplever bedre lyd fra anlegget i bilen
onsdag 09. desember 2015, klokken 12:53
Jeg opplever det stikk motsatte. Det er ikke noe trøkk i anlegget bortsett fra litt ifra dørene foran. Når jeg fader bakover er det nesten ingenting.

Hadde P85+ før og der blei det så trøkk i anlegget at det kilte i nesa.
Syns lyden var dårlig når jeg fikk P85D seint i Juli, men tenkte det var fordi jeg hadde kjørt annen bil med 2 x 12" baki i sommer.

Men så fikk jeg en gammal P85 lånebil i noen uker... FYTTI for ett trøkk!!!
Hatt den hos Tesla Drammen og de sier alt er ok. Men da jeg leverte lånebilen og henta min viste jeg forskjellen til serviceansvarlig og han blei veldig overraska over hvor mye lavere min nye bil spilte og hvor mye trøkk som manlga.

Jeg kommer ikke til å gi meg ovenfor Tesla før min spiller nøyaktig like godt og høyt som min gamle gjorde!
#2
Model S / Sv: Resete dekk sensor når en har 20" felger?
tirsdag 08. desember 2015, klokken 17:05
Jeg valgte 21" på både 22" og 20" og det har funka fint.
#3
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
torsdag 05. november 2015, klokken 03:37
Er det mulig å argumentere så dumt! Alle andre Teslaer har levert mer enn lovet og det er det bare å ta av seg hatten for... MEN på P85D virker det som de med overlegg har kødda med både tall på hestekrefter, måte å måle 0-100 på og forskjellen ifra andre modeller! Bilen har rett og slett en mangel som vi klager på. At Tesla så kommer med en delvis fiks med en Ludi oppgradering i tillegg til alle endringer på websida gjør hele saken latterlig og dessverre oxo litt tragisk for de som har betalt bortimot 150.000kr ekstra for røde bremsecalipere!
#4
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
torsdag 08. oktober 2015, klokken 17:08
Det er en feil på P pakka! Må gå ann å reklamere på bare den kansje?
SW begrense aks te 0-100 på 4,4 sekunder og så få tilbake det oppgraderinga kosta.
Er jo ikke noe annet enn bittelitt bedre aks og røde bremsekalipre vi har betalt for som jeg veit om
#5
Jeg syns de driter seg så hinsides ut når de begynner å sammenligne med fossilbiler og meter over havet for å bortforklare. Jeg kommenterte på bloggen også.

Jeg hadde Tesla P85+ med 416 horsepower og ble villedet til å kjøpe P85D med 691 horsepower.
Her går det rett å slett ikke å prøve på noen bortforklaring da begge bilene er fra Tesla.

At den drar no helt villt i begynnelsen skyldes jo for en stor del oppgraderinga til 4x4.

Å betale over 100.000kr ekstra for P når den ikke leverer det som er lova og når de fjerner understellet som var en del av oppgraderinga så er det lov å lure på hva man har betalt ekstra for. Og alle tullinger som sier bilen er bra og vi bør være fornøyd.... Ja bilen er RÅÅÅ! P pakka suger og gir ikke 66% mer hverken i målt effekt eller aks i fart.

Som en kommentar til understellet som er forandra også. Jeg tør ikke (kan hende det forandrer seg) å ha mere enn 80% av farta jeg hadde i enkelte svinger med P85+ med den nye P85Den. Farta kan være likegyldig :P

Så skjerp dere og skjønn at klaginga er IKKE på Tesla Model S som bil. MEN på P pakka OG Teslas latterlige måte og håndtere denna saken på.

At de i ettertid kommer med ENDA en oppgradering som de skal ha oss til å betale for, men som fortsatt ikke gir helt det de lovet i første omgang med P85D er jo både Insane og Ludirous på en gang!

Jeg vil gjerne ha bilen min nedgradert til S85D og få tilbake penga jeg gav ekstra.
#6
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
tirsdag 22. september 2015, klokken 13:04
Ser mye om forbrukererådet her... men er det noen i det hele tatt som har en sak i gang der?
Jeg avventer til jeg har hatt bilen min på sjekk hos Tesla for å lage en plan for å utbedre dårlig tilpassede karroserideler den 15. Oktober. Da håper jeg også de veit mer om Ludi og jeg kan sette igang med reklamasjonssak selv.
#7
Model S / Sv: Uorginale felger
mandag 21. september 2015, klokken 14:15
Spør dem for morro skyld hva de gjør med ALLE de bilene som de ikke klarte å levere to hjulsett til i 2013?
Vi ble fortalt at vi ikke kunne montere andre hjul på bilen MEN vi måtte gjøre det fordi dem ikke hadde hjul.
Hele greia er så uproff at de personene som får seg til å si sånt burde jo egentlig bare bynne å NAVe isteden!
#8
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
mandag 21. september 2015, klokken 10:53
Selv om Tesla kan bevise matematisk at bilen kan yte 700 hester om så i ett millisekund så syns jeg de villedet oss med reklamen for det! De fikk meg til å selge en bil med 421 hester for 200.000kr mindre enn jeg gav for den og kjøpe en bil med 100.000kr høyere nypris enn den gamle P85+n. Selfølgelig antar man at en bil med 66% mer effekt skal gå sinnsykt mye bedre.
Når det så viser seg at det meste ligger på 0-30 pga firehjulstrekk og at den ikke går bedre eller ligger like godt i sving som den gamle så kan man jo lure på hva man betalte over 100.000kr ekstra i forhold til en S85D for...
#9
Fornøyd med bilen men irriterer meg over å ha betalt en vill pris for oppgradering til P85D når den hverken har akselerasjonen som ble lovet eller de stive luftbelgene den først ble levert med. Syns bilen føles mye mer som enn båt enn det min gamle P85+ gjorde og det med 22" hjul istedenfor 21". Føler jeg har betalt for å få en D på bakluka, røde bremsecalipere og carbonspoiler. Håper på Ludi som en FIKS!
#11
Model S / Sv: Performance luftdempere til P85D.
tirsdag 28. juli 2015, klokken 01:54
Fått bytta?

Jeg skal hente bil til onsdagen og vil nekte å betale om den har nedgradert suspension.
Websiden og konfuguratoren gav inntykk av at jeg fikk oppgradert understell når jeg bestilte P85D.
Da så det ut som at det jeg betalte rundt 38000 eller no kroner ekstra for P85+ var inkudert i P85D.
Hvis dette ikke stemmer nå lenger så føler jeg meg lurt. Jeg vil gjerne ha så stiv bil som mulig.
Er det noen som har screenshot av konfiguratoren fra føre nyttår?

Hvis alt skjærer seg med Tesla så vil jeg gjerne bytte med noen som har den gamle stive fjøringa. Er det bare luftbælgene eller er det stabilisatorstag også?
#12
Model S / Sv: Tesla app får ikke kontakt
søndag 25. mai 2014, klokken 15:13
Veldig kjekkt å lese detta på ett forum når bilen står på Gardermoen og jeg er på jobbreise i Canada.
Over tre uker siden jeg satte bilen der og jeg er HELT avhengig av å sette bilen til max lading føre jeg tar siste fly hjem.

Skal kun hjemom å hente annen baggasje og så rett på ferie (pluss levere bilen til ett lakkverksted), så å stoppe så mye som ett eneste minutt for å lade på veien er helt uaktuelt.

Får ringe de i morra å satse på at det er noe de kan gjøre fra Tesla sin side. Hvis ikke så blir det å kjøre så langt jeg kommer for så å ringe å be de komme å hente bilen med redningsbil.
#13
Model S / Sv: Reduksjon i batterikapasitet?
fredag 21. februar 2014, klokken 15:15
Lader batteriet MAX hver gang jeg får tid til det jeg og kjører det helt ned mot 0 hver eneste dag.
Kjører minst 25 mil om dagen når jeg er i landet.
(når jeg er på jobbreiser står den på Gardermoen på Daily grensa)
Sånn kommer jeg til å bruke bilen i minst 8 år... og oppimot 4-500.000km
#14
Model S / Sv: Bilder/video av tredjepartsfelger
fredag 20. desember 2013, klokken 15:57
Ocean Caribien 20x8.5 med Hakka R2 i 255/35-20
afl.no spør etter Kjetil og hils fra Roy for best pris.
Vurderer dissa i 22" på sommeren.
#15
Model S / Sv: Stereobygg i TMS
mandag 25. november 2013, klokken 14:05
Joda det er nøye det! Så blir nok noe baki :)
Liker å kjenne litt trøkk i anlegget og jeg satser på at Tesla ikke har levert ett helt rævva system hell.
Så får jeg heller oppgradere til finere lyd oxo om det å sku vise seg å ikke strekke til. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA