Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - x525

#1
Model S / Sv: bekymret over kvalitet..
tirsdag 11. november 2014, klokken 20:16
Selv fikk jeg bilen i november i fjor, har kjørt 15.000 km, og har måttet bytte dørhåndtak på førersiden 2 ganger. Ingen feil utover dette eller justeringer underveis. Jeg er ingen fanatisk blodfan, men er særs fornøyd med bilen. Langt mer fornøyd med Model S enn f.eks. min forrige bil BMW 525 2011-modell. Skal man kjøpe ny bi,l mener jeg at dette er en no-brainer.
#2
Sitat fra: alexanba på søndag 04. mai 2014, klokken 23:22
Jeg har nå hatt min Tesla P85 i 3 mnd etter å hatt en BMW 5-serie (2012) i 2 år. Sitter nå faktisk og lurer på om skal bytte tilbake til BMW da jeg mangler godfølelsen som jeg hadde i BMW. Drivlinjen til Teslaen er overlegen en diesel sekser men skulle gjerne hatt en garantert rekkevidde på 500+ km med aktiv motorveikjørlng. Jeg er lei av å se på forbruksindikagoren og ønsker å kjøre uten kompromiss i 120+ på E18. Jeg savner komfortseter, Headup display og den ekslusive følelsen i en BMW. Får gi bilen 1 måned til før jeg bestemmer meg. Noen andre som har den følelse?

Nei, jeg har en helt annen oppfatning enn deg. Jeg kjørte også en 2011-modell 525 i 2 år før Tesla'n kom i hus i slutten av november, og jeg hadde faktisk blitt skeptisk før overtakelsen. Men har aldri sett meg tilbake! BMW'n var tungsolgt og sto i garasjen ubrukt i 4 mnd.,  og da jeg tok den ut en tur for å sjekke at den ikke hadde gått tom for strøm (!), føltes det hele trangt, bråkete og gammeldags. Selv sekser'n syntes jeg lød kjip! Og jeg pleide å elske den.

I forhold til rekkevidde ser jeg poenget ditt, men det er ikke noe problem i praksis for meg. Dessuten vil utfordringene bli færre på sikt mht. flere hurtigladere rundt om. Komfortsetene i BMW'n var selvsagt bedre, men likevel ingen dealbreaker i forhold til Tesla sine. HUD derimot savnet jeg en stund, spesielt ved bruk av  navigasjon, men siden farten er såpass enkel å lese i Model S, tenker jeg ikke lenger på det. Når det gjelder følelsen av eksklusivitet, synes jeg faktisk at Model S utstråler mest! Interiøret er enklere, men langt mer elegant. Eksteriøret er både penere, mer klassisk og sportlig, spesielt med 21" (som man selvsagt kan putte på en 5-serie også).

Det er langt bedre plass i Model S. Sykt praktisk med tredje seterad for oss med småbarn. Den er mer komfortabel og sportslig på samme tid (jeg har +-pakke). Den er veldig mye morsommere å kjøre. Internett-radio og Rdio-tjenesten setter jeg svært stor pris på. Driftskostnadene vil nok over tid være svært mye lavere med Model S. Godfølelsen har kommet for å bli hos meg i alle fall! :)
#3
Model S / Sv: FW 5.9
tirsdag 08. april 2014, klokken 21:46
Jeg må bare få skyte inn at jeg blir så vanvittig imponert over bilen og oppdateringer som dette her - ufattelig kult å få inn ny & praktisk funksjonalitet på denne måten! Etter 4 måneders problemfritt eierskap blir jeg bare mer og mer overbevist om at dette er verdens beste bil. Period. Halleluja!  :D
#4
Selv fikk jeg levert bilen med 19" og vinterdekk i november, og var meget spent på hvordan 21" med +-pakke ville utarte seg. Jeg skiftet til disse i forrige uke, og jeg må si at jeg ble meget positivt overrasket! Ja, litt mer støy, men komforten er overraskende bra! Og looks worth dying for! Velger aldri noe annet igjen!
#5
Model S / Sv: Understellsbehandling- eller ikke?
søndag 23. mars 2014, klokken 00:24
Sitat fra: pej på lørdag 22. mars 2014, klokken 18:30
Jeg fikk klart svar i mail fra Tesla, skal ikke understellsbehandles. Jeg hadde Subaruen min hos Funnerud Antirust og de hadde hatt en tesla inne. Han fant kun et sted bilen kunne behandles og det var de fremre bærearmene. Han mente bilen var meget bra satt sammen på undersiden og han så lite fare for at farlig rust kunne oppstå.

Jepp, Tesla'n hos Funderud Antirust var nok min - jeg var der i desember, og det stemmer hva du skriver. Funderud har drevet med dette i 25 år, er elektroingeniør og vet nok hva han snakker om. Uansett: om enkeltdeler ruster, så anser jeg det som rimelig uproblematisk så lenge karosseriet generelt skal ha vanskelig for å korrodere. Neste gang noen av dere er hos Drammen Karosseri - snakk med Cato - han har meget lang erfaring med rust på premium-biler. At Tesla er verre enn disse hva gjelder korrosjon, anser jeg som meget lite sannsynlig.
#6
Model S / Sv: Bilsyk?
tirsdag 04. mars 2014, klokken 23:30
Kjørestilen har selvfølgelig alt å si! Har to gutter på 3,5 år som sitter i trunken, og eneste klagene jeg har fått hittil, er når jeg gir mye gass (strøm?) - da sytes det fælt bak der. Tidligere ble jeg hele tiden oppfordret til å gi full gass - nå er det omvendt. Med tanke på nakkesleng så følger jeg guttas oppfordring...

For øvrig er det ingen bilsyke å spore!
#7
Model S / Sv: Garasjekrok til å henge UMC på
onsdag 26. februar 2014, klokken 19:26
Sitat fra: krister461 på onsdag 26. februar 2014, klokken 15:13
Jeg har tenkt å la min UMC henge fast i garasjen tilkoblet med blått adapter. Men, når den ikke brukes til lading hadde det vært greit med en krok e.l. å henge den på?

Tenkte i utgangspunktet å gå for en slik:
http://www.biltema.no/no/Verktoy/Arbeidsbenk-og-oppbevaring/Verktoytavle-og-holder/Veggkrok-20438/

Noen som vet hvilken størrelse jeg trenger, evt har en bedre løsning? :)

Denne så forøvrig grei ut, men er vel ikke å få i Norge uten mikkmakk med jetcarrier etc:
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/replacement-high-power-wall-connector-cable-organizer

Jeg har bestilt wall connector cable organizer direkte fra Tesla uten å måtte gjøre dette via Jetcarrier. Jeg har riktignok ikke fått den ennå, men regner med at jeg hadde fått beskjed om at dette ikke går ved bestilling/ betaling. Klart, frakten koster mye mer enn selve produktet, men hva gjør man ikke for original vare?
#8
Model S / Sv: Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S
fredag 21. februar 2014, klokken 20:11
Jeg har hatt bilen siden slutten av november, og jeg hadde faktisk rukket å bli ganske skeptisk før overtakelsen siden jeg antakeligvis hadde lest litt for mye her inne på forumet... Etter snart tre måneders eie og 3000 problemfrie kilometer, kan jeg med hånden på hjertet si at det er definitivt den beste bilen jeg har hatt, og jeg har aldri sett tilbake med savn på min 2011-modell BMW 525 som fortsatt står usolgt i garasjen... Anyone???

Bilen er svært romslig, klassisk pen, deilig og enkel å kjøre, særs billig i drift, har rå ytelser for de som mener dette er viktig, er overraskende god på vinterføre (beste bakhjulsdrevne bil jeg har kjørt) og har et supereffektivt varmeapparat. Bilen er rett og slett et kupp!
#9
Lading av Tesla / Sv: Alternativer til UMC
fredag 07. februar 2014, klokken 23:36
Jeg fikk en Mennekes-kabel levert på døra selv i dag, da Tesla "hadde sett at jeg hadde hatt litt ladeproblemer". Nå er det slik at jeg overhodet ikke har hatt ladeproblemer med UMC'n unntatt èn harmløs feilmelding etter endt lading ved siste FW-oppdatering. Dette påpekte jeg flere ganger, men Mennekes-kabelen ville de likevel gi meg da "det var jo kjekt å ha èn ekstra!". Og det er det jo! Thumbs up!
#10
Jeg kjøpte P+ og var litt redd for at den skulle være for stiv og ukomfortabel, men det er den overhodet ikke etter min mening. Har ikke hatt sportslig understell på noen av mine biler tidligere (siste var en 2011 BMW 5-serie), og jeg kan ikke si at jeg merker noen forskjell i komforten. I svinger derimot er det en markant forskjell, da P+ ikke viser antydning til krengning, så langt på vei får man det beste fra to verdener - sportslig og komfortabel på samme tid.

Om det er vesentlig forskjell fra ordinær P, og om det er verdt prisen kan sikkert diskuteres, men du trenger i alle fall ikke være redd for at P+ er for stiv og ukomfortabel.
#11
Model S / Sv: Hvor godt holder Model S seg mtp. rust?
mandag 23. desember 2013, klokken 23:28
Til informasjon så var jeg for et par uker siden hos Funderud Antirust i Eidsberg for å understellsbehandle min Model S med olje. Better safe than sorry tenkte jeg siden jeg har planlagt å ha bilen i mange år, selv om jeg er klar over at den i teorien ikke skal ruste (så veldig). Funderud er for øvrig elektroingeniør og var meget interessert i bilen (han fikk selvsagt prøvekjøre!), og selve behandlingsjobben var gjort på langt under normert tid. Iflg. Funderud, som har drevet med dette i 25 år, var det rett og slett ikke så mye å sprute olje på utover deler av forstillingen. Understell, skjermer, mv. var visstnok meget godt beskyttet, og med tanke på at karosseriet i tillegg er av aluminium, er risikoen for at Model S skal bli utsatt for større rustangrep heller lav.

Litt synd egentlig, for oppholdet der ute var veldig hyggelig, men det er altså ikke noe poeng i å komme tilbake (for oljebehandling i alle fall!)  :)

God jul til alle Tesla-eiere der ute!
#12
Model S / Sv: Dekk og felger
fredag 01. november 2013, klokken 19:31
Sitat fra: trygvelo på fredag 01. november 2013, klokken 10:52
Nitro Extreme Gunmetal 19" m/Nokian R2

Fine felger, Trygvelo! Hvor har du kjøpt disse og til hvilken pris? Må man bruke sentreringsringer? Dekktrykkmålere?
#13
Da var kontrakten signert, og det ble grå P+ med grått interiør, grå 21" og alt utstyr unntatt bagasjeromsskjuler. Better safe than sorry? Ble jo langt dyrere dette her enn først antatt, men nåværende oljebrenner har jo knapt hatt verditap slik at mellomlegget kun utgjør en ny Nissan Leaf. I wish... :o(
#15
Model S / Sv: Alloygator? Erfaringer?
tirsdag 07. mai 2013, klokken 00:00
Her er et alternativ som forhåpentligvis kan kjøpes her til lands:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151548462238570.1073741827.306104503569&type=3
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA