Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Model S

#1
Oppdaget i dag at begge felgene foran har fått kraftige riper på innsiden. Det er sirkulære riper rundt hele felgen, så jeg kan ikke skjønne annet enn at de har ripet mot noe metall i hjuloppheng/bremser? Felgene er originale Cyclone 19". Er det noen som har opplevd noe tilsvarende? (se vedlagt bilde)
#2
Her er et alternativ fra en norsk nettbutikk jeg fant da jeg søkte etter adapter i høst:

http://unistage.no/?show=product&product=200002-1578376

Kjøpte imideltid adapter uten sikring fra jkirkebo i stedet da bilen uansett ikke trekker mer enn 16A.
#3
Lading av Tesla / Sv: Adaptere
fredag 28. februar 2014, klokken 19:35
Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 25. februar 2014, klokken 16:05
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 25. februar 2014, klokken 16:02
Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:53
Skal vi med dobbelkader kunne lade med 400V 16A med UMC og rødt adapter, eller stopper dette også på 13A i påvente av modifiseringen av laderen som Mr Musk nevnte i Oslo?

Det går fint med 16A om man har dobbeltlader.
Min stopper på 13/16A selv med dobbeltlader og amperen skrudd opp til 16 i bilen...

Ladet for første gang med rødt adapter i dag og fikk 16/16A med dobbeltlader. (11 kW og 50 km/t økning av typical range)
#4
Model S / Sv: Skistativ til Model S
fredag 17. januar 2014, klokken 12:53
Sitat fra: Liv Marte på fredag 17. januar 2014, klokken 11:37
Hei, har noen erfaringer med skiguard 860S på Tesla S uten techpakke, dvs full åpning av garasjeluke? Hvordan forhindre skade? Står noe om skumgummi på skiguard sin hjemmeside, men ringte dem og han jeg snakket med hadde aldri montert boksen på Tesla S uten techpakke. Ivrig etter å høre erfaringer! Og går en liten pulk ned i 860S, ev kan den bedre festes direkte i whispbar flush takstativet (dvs droppe skiboksen)? Takker for ev innspill!

Jeg har droppet skiboksen og bruker i stedet kajakk-stativ fra Thule. Festes i T-sporet på Whispbar-stativet og er enkelt å ta av og på. Fungerer bra for transport av pulk eller skiposer.

Link:
http://www.thule.com/nb-no/no/products/carriers-and-racks/water-sport-carriers/kayak-and-canoe-carriers/thule-kayak-carrier-874-_-874000
#5
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 16. juli 2013, klokken 22:02
Sitat fra: Model S på tirsdag 16. juli 2013, klokken 21:40
I P-huset på jobben har er det noen røde kontakter med 32A 400V. Har planer om å lade bilen der, men lurer på hvordan det enklest kan gjøres. Skulle gjerne hatt muligheten for å utnytte tilgjengelig effekt (22kW) ved behov for hurtig lading, men å sette opp en fastmontert ladestasjon/HPWC er ikke noe alternativ. Noen som vet om det finnes mobile løsninger man kan ha med seg? (32A stikk, med kabel til en boks med nødvendig elektronikk, og kabel med Type 2 kontakt som kobles i bilen.)

Vel, du kan jo bruke en hvilken som helst fast ladestasjon men isteden sette på en 2m ledning med 32A rød plugg på. LItt klumpete, men det virker.

SitatFant ingen overganger fra 32 til 16 uten en boks med 16A sikring, så jeg antar det ikke vil være i henhold til forskriftene om man lager en overgang med kun kabel mellom de to kontaktene?

Nei, men uproblematisk om du KUN bruker den til å lade Teslaen da den ikke vil trekke mer enn 16A uansett. Så du kan lage en selv for en tohundrelapp.

Takk, da blir det nok Biltema-varianten til en tohundrelapp. :)
#6
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 16. juli 2013, klokken 21:56
Sitat fra: Model S på tirsdag 16. juli 2013, klokken 21:40
I P-huset på jobben har er det noen røde kontakter med 32A 400V. Har planer om å lade bilen der, men lurer på hvordan det enklest kan gjøres. Skulle gjerne hatt muligheten for å utnytte tilgjengelig effekt (22kW) ved behov for hurtig lading, men å sette opp en fastmontert ladestasjon/HPWC er ikke noe alternativ. Noen som vet om det finnes mobile løsninger man kan ha med seg? (32A stikk, med kabel til en boks med nødvendig elektronikk, og kabel med Type 2 kontakt som kobles i bilen.)

Alternativet blir å benytte kun 16A (11kW) og medfølgende UMC. Må i tilfelle ha en overgang fra 32A til 16A. Søkte på nettet, og fant en slik:

http://unistage.no/?show=product&product=200002-1578376

Fant ingen overganger fra 32 til 16 uten en boks med 16A sikring, så jeg antar det ikke vil være i henhold til forskriftene om man lager en overgang med kun kabel mellom de to kontaktene?

Dersom du har bestilt dobbellader er det bare å plugge i så lader du med 20kW ved hjelp av medfølgende kabel. Uten dobbellader blir det kun 10kW.

Tror dessverre ikke det vil fungere. Medfølgende ladekabel/UMC støtter vel maks 16A? Og skal man få brukt dobbeltladeren trenger man vel en form for ladestasjon/HPWC?
#7
I P-huset på jobben har er det noen røde kontakter med 32A 400V. Har planer om å lade bilen der, men lurer på hvordan det enklest kan gjøres. Skulle gjerne hatt muligheten for å utnytte tilgjengelig effekt (22kW) ved behov for hurtig lading, men å sette opp en fastmontert ladestasjon/HPWC er ikke noe alternativ. Noen som vet om det finnes mobile løsninger man kan ha med seg? (32A stikk, med kabel til en boks med nødvendig elektronikk, og kabel med Type 2 kontakt som kobles i bilen.)

Alternativet blir å benytte kun 16A (11kW) og medfølgende UMC. Må i tilfelle ha en overgang fra 32A til 16A. Søkte på nettet, og fant en slik:

http://unistage.no/?show=product&product=200002-1578376

Fant ingen overganger fra 32 til 16 uten en boks med 16A sikring, så jeg antar det ikke vil være i henhold til forskriftene om man lager en overgang med kun kabel mellom de to kontaktene?
#8
Model S / Sv: VIN nummer
tirsdag 16. juli 2013, klokken 18:26
Finalizet i mai, har tidlig P-nummer (under 200), estimert levering i Juli - August, men har ikke fått noe VIN enda..

Er klar over at noen i US fikk VIN-nummeret nære levering, men klarer ikke å slå meg helt til ro med det..

Er det andre med oppgitt levering Juli - August som fortsatt ikke har fått VIN?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA