Det står en bil lagret ved Vegvesenets museum like ved E18 i Ørje. Denne finnes det mye dokumentasjon på.
Jeg tror dette er chassisnummer 4, bilen ble bestilt til Statens vegvesen i Østfold høsten 1994 for levering på sommeren 95. Så ble det kjent at det i aigust skulle arrangeres et "Scandinavian Electric Rally" fra Gøteborg til Oslo. Pivco så på mulighetene for å lage en bil med større motorkraft. Vi ble med på det, vår og to biler til ble bygd med to motorer + rallyutrustning, og vi ble med.
Etter løpet fikk den ordinært intereør, så forbedret understell og den ble brukt i demonstrasjons og utviklingsøyemed etpar år før den ble satt på lager. Nå er den lagret som et rullende historisk objekt. Fabrikkens "twin" skal være borte men den tredje, kjøpt av Oslo Energi, skal visstnok være i behold.
Jeg kjørte selv Vegvesenets bil til en elbilkonferanse i Stavanger høsten 1997. Der møtte den to gule Piver til, eid av Rogaland vegkontor. Jeg tror også de er i behold.
Jeg tror dette er chassisnummer 4, bilen ble bestilt til Statens vegvesen i Østfold høsten 1994 for levering på sommeren 95. Så ble det kjent at det i aigust skulle arrangeres et "Scandinavian Electric Rally" fra Gøteborg til Oslo. Pivco så på mulighetene for å lage en bil med større motorkraft. Vi ble med på det, vår og to biler til ble bygd med to motorer + rallyutrustning, og vi ble med.
Etter løpet fikk den ordinært intereør, så forbedret understell og den ble brukt i demonstrasjons og utviklingsøyemed etpar år før den ble satt på lager. Nå er den lagret som et rullende historisk objekt. Fabrikkens "twin" skal være borte men den tredje, kjøpt av Oslo Energi, skal visstnok være i behold.
Jeg kjørte selv Vegvesenets bil til en elbilkonferanse i Stavanger høsten 1997. Der møtte den to gule Piver til, eid av Rogaland vegkontor. Jeg tror også de er i behold.