Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Per Øyvind

#1
Enden på denne visa var ikke at det hjalp å skifte batteri.Nissan I Vestfold, ga opp å finne feilen, og bilen ble fraktet til Nissan i Drammen. Etter 3 uker uker der fikk jeg bilen tilbake, og alt har fungert bra etter dette. Da jeg spurte Nissan om hva problemet var så fikk jeg til svar at "det visste de ikke fordi de ikke hadde fått noen rapport". Hvis jeg vile vite det så kunne jeg komme tilbake etter 3 uker for da hadde de "kanskje" fått rapport.
Det som var positivt var at jeg fikk leiebil i perioden bilen var "innlagt".
#2
Lading / ladekabel
søndag 12. mars 2017, klokken 10:33
Hei

Jeg har fått en skade på min ladekabel Nissan Leaf 2013. Den en pinnen i stikkontakten har blitt skjev. Så jeg må kjøpe ny. Jeg har hørt noe om at Nissan bryter garantien hvis man bruker en ikke original kabel, noen som har hørt om det?
#3
Elektriske utfordringer / Sv: Lading av 12v batteri
tirsdag 25. oktober 2016, klokken 18:50
bør man koble fra kablene på polene ?
#4
Elektriske utfordringer / Lading av 12v batteri
tirsdag 25. oktober 2016, klokken 18:41
Er det noen som kjenner til om det er noe problematisk forbundet med å lade 12 v batteriet på Leaf med en vanlig bilbatterilader?
#5
har foreslått det der for verkstedet, men de tror ikke noe særlig på det. Vil likevel prøve å lade batteriet nå
#6
Sitat fra: Rio på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 10:12
1) Jeg ser på bildet at bilen står i "N" (og ikke "P") - kan det være noe der?

2) En del biler hadde problemer med DC/DC-omformeren (den som produserer 12V) - mulig den bør undersøkes?

Den lar seg ikke sette i noen annet enn "N". Ja, noe med 12v systemet kan være årsaken
#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Går ikke i "Ready modus"
mandag 24. oktober 2016, klokken 23:31
Nei, det har jeg ikke prøvd, men det burte verkstedet ha prøvd. Første gang jeg fikk feilen fikk jeg opp denne meldingen i ett grått felt: "T/M System Malfunction. Contact dealer". Har en mistanke om at det har noe med 12 v batteriet å gjøre da jeg har fått forståelsen av at det er det som står for oppstarten av systemet.
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Går ikke i "Ready modus"
mandag 24. oktober 2016, klokken 23:12
det har skjedd både etter lading og ikke. Ikke noe system i det. Siste gang var utenfor butikken på vei hjem. Da ringte jeg Falck, men den starta før de kom.
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Går ikke i "Ready modus"
mandag 24. oktober 2016, klokken 22:33
I dag slo jeg den av og på ca. 10 ganger før den omsider kom i "ready", så dette er et periodisk problem som bare oppstår oftere og oftere
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Går ikke i "Ready modus"
mandag 24. oktober 2016, klokken 22:30
He he, nei jeg er nok for dreven til det, dessuten så får du ikke disse feilmeldingene hvis det er årsaken.
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Går ikke i "Ready modus"
mandag 24. oktober 2016, klokken 22:17
Det der vet jeg ikke engang hva er så det har jeg nok ikke på min bil.
#12
Jeg har fått et periodisk problem på min Leaf. Når jeg starter går den ikke i "Ready" Modus, men stopper opp hvor displayet viser på vedlagt bilde. Forhandler finner ikke ut av det. De sier at de bare kan finne ut av det dersom feilen oppstår når bilen er hos dem, og det har ennå ikke skjedd. Noen som har vært borti dette? Kan det være lite strøm på 12 v batteriet som er problemet? Dette har ingen sammenheng med bruk av forvarmer , eller hurtiglading.

Dette er en Euro Leaf 2013 modell
#13
Dekk / Felger / Sv: Dårlig på vinterføre?
torsdag 20. februar 2014, klokken 11:10
Jeg er veldig fornøyd med min Leaf 2013 på vinterføre. Kjører piggfritt. Jeg har en ganske bratt og lang bakke opp til jobben. På en av de verste vinterdagene her i vinter var jeg en av få som kom opp bakken. Jeg har en Volvo V60 også, synes faktisk Leafen har bedre fremkommelighet. Men, tror det er lurt å slå av antispinn noen ganger i oppoverbakker da den virker litt for effektiv. Det siste gjeder vel kanskje for alle biler.
#14
Lading / Sv: Hjelp, er tom for strøm, vil ikke lade!
mandag 20. januar 2014, klokken 11:03
Jeg har nå mistanke om at du hadde rett ved første antagelse. Jeg har også opplevde dette en gang. Da var det drivende snøvær og alt isa ned. Jeg fikk denne samme blinkingen av ladelysene som du beskriver. Jeg prøvde å sette inn kontakten flere ganger. Tilslutt tørka jeg av både kontakten i bilen og på ladekabelen med ei fille. Da gikk det greit. Jeg hadde også glemt å lukke igjen det røde lokket. Så min konklusjon i etterkant var at dette handla om våte og nedisa kontakter. Men mulig det er feil, men sånn tenkte jeg.
#15
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Rekkevidde vinter
torsdag 28. november 2013, klokken 15:11
Jeg fikk min Leaf 2013 i Juni. Veldig fornøyd, men generellt sett synes jeg rekkevidden er dårligere enn forespeilet. Nå har jeg prøvd meg på de første turene i minus grader. Det kaldeste til nå her i Vestfold har vært 7 minus. Da minker rekkevidden dramatisk. Ja, jeg kjører med varmeapparat på hele tiden, på 20 grader. Da jeg har en arbeidsvei på ca. 72 km tur retur forventer jeg dette skal gå bra selv med varmeapparatet på.(Tønsberg-Sandefjord)
Ved 7 plussgrader har jeg igjen 68 km når jeg kommer hjem for dagen. Ved 7 minus er jeg nede på 38km. Jeg tok en tur til byen etter arbeidstid en dag i 7 minus og da blinka det på low battery på veien hjem(ca. 10  km). Så da er jeg spent på om jeg kan komme meg til og fra jobb i 15 minus eller ikke. Fint å høre andres erfaringer vedrørende dette .
Ja...jeg vet at det er mye å spare på ved å slå av varmeapparatet, så det tipset trenger jeg ikke. Jeg kjører på ECO hele veien. Maksfart 70 km i flate vestfold
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA