Sitat fra: pnq på onsdag 13. november 2013, klokken 20:07
Fikk ny umc og alt er bare velstand igjen. Men ble litt skeptisk; Hva om umc*en svikter igjen og man er til fjells eller lignende og trenger noen kw før hjemturen.
Lurer på om man må ha en i reserve...?
Er på fjellet og UMC blinker rødt før jeg forsøker å plugge den i bilen (blinker med sekund-intervall 15 ganger, 2-3 sek pause, så 15 blink osv.). Ingen effekt av skifte til annen kontakt/kurs/snu Schuko/trykke på Reset bak på ladekladd, Schuko-støpsel ut og inn av kontakt > 30 ganger...
Etter å ha forsøkt å ringe Tesla x ganger, snakket med tlf-svarere + mail i dag på lørdag; Fått tak i en svært hjelpsom og hyggelig kar hos Tesla/Alna (Kenneth L ) som til tross for at han hadde fri ordnet en ny UMC som en Tesla-kollega hentet på Alna før 16:00 i dag.....
Ikke hatt ladeproblemer første mnd jeg hadde bilen, stadig varierende problemer siste uker, men hjalp oftest å ta schuko ut/inn noen ganger - men nå langt til fjells er feilen selvfølgelig permanent og det er umulig å lade!!! 230V IT-nett.
Men noen utfordringer skal vel pionerer har....