Etter et par uker med elektrisk, har jeg lånt bort bensindyret mer eller mindre permanent. Ihvertfall det med 4 hjul. Ble bare 2 turer etter at humla kom i drift, og da pga rekkevidde. Så langt har jeg kjørt 1200km, bare kos. Men ser ut til at batteriene synger på siste vers, de fikk nok ganske hard medfart under langtidslagringen. Bilen er kjørt med silkehansker, aldri full gasspga strømtrekk, pent i oppoverbakkene (muligens til lokal irritasjon for andre). Uansett, en batteriblokk ble aldri satt inn etter demontering, den lakk lut. Nr 9. En til sprakk etter en dag etter montering (så dammen under bilen da det ikke regnet den dagen), heldigvis kortsluttet den defekte cellen og lot meg kjøre pent. Nr 18. Den har nå 2 defekte celler. Nr 15 begrenser rekkevidden da den er svakest. Med list og lempe går det 7 mil i max 60 uten reversering av celler eller annen moro, men jeg mistenker nr 13 for å være på tur med lekkasje. Ergo; utskiftning på gang.
Bilen forøvrig har vært moro og bruksglede fra ende til annen, hundebur, vaskemaskin (minimodell på 51kg!) og alskens annet har vært transportert, og selvfølgelig matpakkekjøring til og fra jobb hver eneste dag. Tenker tilbake på dagene i kewet og hva jeg potensielt hadde kjørt i dag om jeg hadde valgt think den gangen. Gjort er gjort.
Skulle hatt en lite atomreaktor under setet, ubegrenset rekkevidde ;-)
Bilen forøvrig har vært moro og bruksglede fra ende til annen, hundebur, vaskemaskin (minimodell på 51kg!) og alskens annet har vært transportert, og selvfølgelig matpakkekjøring til og fra jobb hver eneste dag. Tenker tilbake på dagene i kewet og hva jeg potensielt hadde kjørt i dag om jeg hadde valgt think den gangen. Gjort er gjort.
Skulle hatt en lite atomreaktor under setet, ubegrenset rekkevidde ;-)