Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - olso

#1
Sitat fra: eKramer på søndag 02. juli 2017, klokken 16:58
Har lest litt om DU problematikk på forumet. Har lagt merke til at jeg har en klunkelyd ved lav fart når jeg gir pådrag i D og i R. Er dette et faretegn?
Hadde samme på min sept-13 ,performance , kun noe oppsmøring i drivsystem , forsvant da og ikke kommet tilbake etter 20.000 km
#2
Samme problem på 19 tommer vinterhjul, bobler og oxidering, tik dette opp med Tesla, men ikke mulig med reklamasjon da alle lakkslipp og bobler hadde en sentralt merke etter sannsynlig steinsprut , jaja. Tåler vel lite, et lite merke og saltet ordner resten
#3
Takker, da skal jeg ta det opp med Tesla kr.sand
#4
Har en sept-13 S perf.
Vasket ukentlig, ikke børster
Så igår rustbobler på felgkantene på 19 tommerene vinterfelger, virker som lakken/coutingen slipper, temmelig stygt. Prøvde å søke om dette har vært diskutert tidl mtp reklamasjon , noen erfaringer?
#5
Model S / Sv: Bilvask vinterstid
lørdag 12. november 2016, klokken 10:11
Har gitt opp på vinteren , med fullt opplegg med håndvask er bilen like møkkete før første sving. Har derfor godt med lakkbeskyttelse i bunn før vinteren: tidligere swissvax shield, nå Fusso.
Kjører et veldig enkelt og billig opplegg: pumpekanne med prickbort( kjøpes i 10l fra bilnerden) , 20 kr for høytrykk avspyling på selvvask. Får bort værste møkka, salt og oljerester. Fullbehandling på vinteren ødelegger bare lakkbeskyttelsen, satser derfor på å redde den gjennom vinteren og man gleder seg til å få bilen ordentlig ren til våren
#6
Model S / Sv: Endring av adferd pga Tesla
søndag 01. mai 2016, klokken 19:40
Pristilbud på bensin/diesel, spar 50 øre pr. Liter med MasterCard/Coop kort eller andre finurlige måter å redusere drivstoffutgiftene. Før kunne dette friste, nå synes man mer synd på fossilslavene.
Ellers trist med tap av hobby: generell nybilinteresse: hvert år fra -03 på bilutstilling IAA Paris/Frankfurt , frister ikke like mye nå
Interesse mer dreid mot veteran/ nyklassikere, mer som nostalgi rundt uskyldig fremtidsoptimisme

Tesla S P85 sept-13, 70 000km
Mod 3 bestilt
#7
Model S / Sv: Vasking og bilpleie for dummies
mandag 23. desember 2013, klokken 14:26
har beh bilen med swissvax shield, med fin vannavstøtende effekt. Kjører daglig på E18, og nå legger det seg et hardt belegg , asfaltrester etc på nedre del av bilen. Må gni med waschmitt for å få løsnet og er redd for riper i lakk . Div. løsemidler vil fjerne dette enkelere, men nytt belegg kommer på innen dager, samt  løsemidlene fjerner jo også   voksen etterhvert, Lurer på  rett og slett å fjerne det som går av med  høytrykk og såpe, og la møkka ligge på til våren, sparer vel lakken bedre slik?
#8
Model S / Sv: Tesla i Stavanger?
lørdag 07. desember 2013, klokken 15:59
Honnør til tesla Sandnes . Vinterdekkene ble levert med ranger fra Sandnes til jobb i Mandal , skiftet på plassen, tok med sommerdekk for lagring. Hyggelig kar, topp service!
#9
Model S / Sv: Tesla i Kristiansand
onsdag 13. november 2013, klokken 11:55
yippi !
ved henting av bil i Sandnes sept, ble det antydet mulig servicesenter i kr.sand, nå tydelig mer offisiert, en gledens dag.
#10
Model S / Sv: Når får vi vinterdekkene våre?
onsdag 23. oktober 2013, klokken 13:19
vinteren kommer, og vi er endel vel endel på sørlandet som også har bestilt vinterdekk.  Problemet her er avstand til Oslo/Stavanger, kjøre på sommerdekk på eventuelle vinterlige veier for omlegging hos Tesla?  Håper her på ranger, har serviceavtale. Andre  i sør som har hørt noe? Har mailet tesla, men ingen tilbakemelding på 1 uke
#11
Model S / Sv: Rekkevidde angst: hvor tomt er tomt
fredag 18. oktober 2013, klokken 01:47
0-stille tripteller er nok smart , og anta ca 30 km reserve, der man lurker fram i 30-40 km/t og forbruk ned mot 150.  Ellers noen frivillige til utprøving av kirkebos vitenskapelige forslag med Honda aggregat?
#12
Model S / Sv: Rekkevidde angst: hvor tomt er tomt
fredag 18. oktober 2013, klokken 01:22
Enig med siste innlegg, krever en "mellomlading " fra brokelandsheia og Lillehammer , ellers takker for antatt 25 km, dersom andre har sikre tall, vil nok dette ha almen interesse, vi vil nok havne der før eller senere alle mann, kan da være greit å vite når man skal banke på døra hos en tilfeldig fremmed og tigge strøm
#13
Model S / Rekkevidde angst: hvor tomt er tomt
fredag 18. oktober 2013, klokken 01:07
Kjørte idag fra kr.sand til Gjøvik , med 1 t stopp på brokelandsheia, fylte opp batteri på supercharger og vom på cinderella. Skulle holde med 10 mils margin. Feilbedømte nok litt forbruket ved hastighet 100+, tok sjansen på at det holdt helt fram. Ved ca 40 km rest kommer en effektbegrensning, denne kryper nedover . Nesten framme og 0 rest: charge now, men bilen gikk fortsatt, kjørte videre 3-4 km på null . Noen som har erfaring/kunnskap om hvor mye reserve man har etter km 0? Slår den seg plutselig av , eller kryper effektbegrensningen nedover gradvis? Kjørte etterhvert i 40 på cruise for å spare max.        P85 grey21"
#14
Model S / Sv: Model S skuffer!
onsdag 09. oktober 2013, klokken 10:29
opplever ikke hjulstøy som plagsom, hovedinntrykk er en stille bil,men fravær av motor gjør hjulsus mer framtredende. Har P85  med 21" luft.
Har tidl hatt Jaguar xj m v8, ikke vært noe plagsomt i forhold til den.
Er nok litt mer komfortorientert,  og meste av kritikken på setene går på manglende sportslighet. Selv opplever jeg setene litt i fastese laget,  likte nok bedre komforten i Jaguar og hydraulisk Citroen, men totalt sett et greit kompromiss.
Styreresponsen kan  konfig. mellom comfort og sport, savner tilsvarende oppsett på  fjæringen/luft.
#15
Model S / Sv: Dørhåndtak
mandag 07. oktober 2013, klokken 11:43
har samme problem, bilen ble levert med manglende innfelling av dørhåndtak hø foran,  DS mente dette var feil på el. motor, og at denne skulle skiftes. Anga at dette var en gjengangerfeil. Er tålmodig, bilen kan jo kjøres, men ser litt rart ut.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA