Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pmlovold

#1
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Ladeplugg løsnet
onsdag 12. februar 2014, klokken 13:54
Takk, dette høres ut som jeg skal kunne klare. Oppdaterer evt etter at modifikasjonen er gjennomført!
#2
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Ladeplugg løsnet
tirsdag 11. februar 2014, klokken 17:09
Ladepluggen på min Think 2002 løsnet litt i festet her om dagen. Må derfor "lirke" ladekabelen på plass for å få inn ledning.

Har hørt at dette er kjent problem, men finner ikke noen poster om dette ved søk i første omgang.
Er det noen som har tips om hvordan jeg kan utbedre dette? Bør jeg skru opp frontpanelet og trenger jeg i så fall deler for å kunne feste ladepluggen bedre?
(ladeplugg er for øvrig antakelig ikke rett ord, muligens "ladekontakten" er mer riktig?)

-Per Magnus
#3
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Fått en kraftig lyd
tirsdag 11. februar 2014, klokken 17:04
Bare kommentere at jeg har opplevd nøyaktig det samme som Stormfull beskriver i dette innlegget i vinter. Bare noen få uker etter vedlikeholdslading startet en høyfrekvent lyd fra motoren som var konstant og uavhengig av farten. Opplevde også at den hadde overraskende lite kraft oppover en forholdsvis slak bakke da batteri var ca 20%.
Lyden har imidlertid blitt borte, så krysser fingrene for at viften kan ha blitt bedre av seg selv. Eller bør jeg være bekymret / gjøre noen tiltak?
#4
Har fått opp låsen, men fortsatt veldig tungt å åpne dørene. Noen som har tips om hvordan man kan unngå at dørene blir så tunge å åpne om vinteren?
Prøvde med vaselin på gummilistene, men det virker ikke å ha noe effekt. Fikk tips om at det måtte gjøres noe med låskassen. Noen tips her?
#5
Det høres jo lovende ut...!?
Holder til i Oslo, bilen står ikke langt fra Majorstua. Er dette noe man kan prøve på selv med litt instruksjoner?? :)
#6
I vinter har det i perioder vært tungt å åpne ulåst dør, har måttet rykke og dra hardt i døren for å få den opp. Verst faktisk i ca 0'C temperatur av en eller annen grunn.

I dag skjedde marerittet. Levert ungen og skulle inn i bilen. Den ulåste døren ville ikke opp, så jeg rykket i døren for å få den opp, og håndtaket brakk rett av..! Med nøkler i bilen, og passasjerdøren låst.

Vet ikke hvordan jeg kan åpne døren eller komme inn i bilen. Noen tips? Går det an å bruke sugekopper for å prøve å dra ned vinduet slik at jeg kommer til med en arm og får åpnet innenfra? Eller kan jeg da ødelegge vindus-mekanikken om jeg bruker for mye kraft?
Eller er det andre lure måter å komme seg inn i låst el-bil?

Mvh Per Magnus
99419321
#7
Hei, jeg har forsøkt å skifte låssylinder i min nyerværvede Think City (PIV4 2001 modell)
Begynte å demontere døren, skrudde av alle synlige skruer, med klarte ikke demontere "vindus-sveiven" (for å sveive opp/ned vinduet). Regner med denne må demonteres for å komme til låssylinderen?

Har altså følgende spørsmål:

1) Hvordan demontere døren fra innsiden? Ser ikke hvordan sveivehåndtak kan demonteres.

2) Vil også vurdere å legge til "sentrallås" om mulig.
Men ser at det ikke er noen strøm som går til døren. Mulig å legge inn dette selv? Ingen kabler som går til døren slik den er i dag. Kan disse legges løst over til døren?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA