Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Leaf_entusiast

#1
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Model S på finn.no
tirsdag 17. juni 2014, klokken 15:42
Den rimeligste brukte model S på finn ligger nå på 647.000. Fem av de seks rimeligste bilene er solgt de siste to dagene. Kanksje det er frykten for 25% moms? Den til 647' har ikke skinn engang; så den er nok godt overpriset.
#2
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
tirsdag 01. april 2014, klokken 09:12
Nei, det var Sandvika bil som fikk subsidiene på 800@
0 euro jfr DN
#3
Bestilling og levering / Sv: Tesla Drammen = Maurtue
lørdag 29. mars 2014, klokken 00:08
Nyttige oppdateringer Amoss. Dagens Næringsliv har en artikkel om Tesla Boom i lørdagens avis og der er dine tall brukt som grunnlag og de referer til "tall fra elbilforum".
#4
Når jeg har oppleved det etter hver lading så er vel det litt spesielt?
#5
Tåler ikke bilen å lades? De to første gangene jeg ladet så ville den ikke starte først da 12v batteriet var svakt, men det ordnet seg raskt. I går kveld hadde den stått lenge til lading og da var bilen død. Ringte Tesla og de fikset det. Fikk beskjed om å koble bilen ut fra lading når den er full. Kan jo alltids greie det, men det er jo rimelig upraktisk å ha en bil hvor man må stå opp 3 om natten for å sjekke om den er fulladet? Jeg har aldri opplevd det samme på de andre elbilene jeg har hatt.
#6
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 21. mars 2014, klokken 19:59
Takk! D har det vært 200 biler siste fire dager. Det er seks hverdager og i tillegg to lørdager igjen av mars. Det betyr nok at det blir godt over 1000 biler i mars. Jeg har sjekket modellstatistikken siste 14 år og kunne funnet to måneder hvor en bil solgte godt over 1000 biler i en enkelt måned.
#7
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 21. mars 2014, klokken 16:48
Sitat fra: Amoss på tirsdag 18. mars 2014, klokken 21:05
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 18. mars 2014, klokken 17:21
Tesla knuser alle- mtp salgstall i Mars:
http://www.hegnar.no/motor/article759846.ece

SitatAllerede er det registert 547 biler, mot 424 Auris og 336 Golf-er.

Og tallene er alt avlegs :p  Pr. d.d. er vi oppe i 592 biler - og det er litt igjen av denne måneden enda :)

Har vi passert 1000 biler nå? Noen som har oppdaterte tall?
#8
Etter en drøy uke klikket bilen. Først virket ikke vindusviskerne og deretter kom det opp en rekke feilmeldinger på ABS, antispinn og bremser. Etter noen minutter kom vindusviskerne tilbake, men feilmeldingen var der. Da jeg skulle kjøre hjem (etter 10timer) ville ikke bilen startet. Fikk god hjelp av Tesla som tok over bilen via nettet og skulle fikse den på 10 min. Men, det hjalp heller ikke. Så, da kontaktet de NAF for meg. I mellomtiden skulle jeg parkere bilen.  Da nektet lysene å slukke. Tok kontakt med Tesla igjen som foreslo ting jeg skulle gjøre, men det virket ikke.

Da jeg møtte NAF etter noen timer startet plutselig bilen. Men, etter 10 meters kjøring dukket alle feilmeldingen opp og bilen kunne ikke settes i park. Det var enten Drive eller R. Måtte dermed holde inn bremsepedalen til bilen var godt tjoret fast på lasteplanet til NAF-bilen. Ikke helt den beste starten. Har bare ladet bilen en gang, og da ville bilen nesten ikke starte fordi 12v batteriet var tomt.
Har hatt flere Nissan Leaf tidligere og de har vært helt problemfrie.
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Forskjell på ny og gammel Leaf?
tirsdag 18. februar 2014, klokken 13:57
Ja, du kan få mye bra for 190.000. Oppvarmet garasje er ikke nødvendigvis bare bra for en elbil; husk at batteriet varer lengst når det er kjølig!
#10
Kjøpe elbil? / Sv: Kjøpe Leaf. hvilken modell?
tirsdag 11. februar 2014, klokken 10:42
Du bør definitivt velge en som er produsert for det  europeiske markedet. I en Leaf som er importert fra USA kan du ikke ringe den varm (carwings), navigasjon virker ikke og det er mange av radiofrekvensene som ikke virker. I tillegg har den ikke garanti fra Nissan.
#11
Carwing / Sv: Kjøretid carwings?
onsdag 05. februar 2014, klokken 09:27
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf mest registrert i januar 2014
mandag 03. februar 2014, klokken 23:27
ja, det er ganske spesielt med en markedsandel på 5,7%. Det er det beste for Nissan Leaf noensinne. De solgte riktignok noen flere biler i oktober, men da var markedsandelen 5,6%. Tesla model S har heller ikke hatt så mye som 5,7% i en måned; det er stort sett kun VW Golf som har hatt det.
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Varme pakke på bil uten lyktespylere?
fredag 24. januar 2014, klokken 22:37
Ja, det er trolig det. Det er jo ingen paralellimport av Volkswagen E-Up eller Tesla og det er fordi de har samme priser i hele europa. Den eneste grunnen til ar andre finner det gunstig med paralellimport er at prisforskjellene er store.

#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Varme pakke på bil uten lyktespylere?
fredag 24. januar 2014, klokken 21:40
Nissan Norge påstår det. Alle bilene i USA og CAnada har varme over batteripakken selv om Nissan Norge påstår noe annet. Nissan i Frankrike og andre påstår at alle med vinterpakke også har varmeteppet.
#15
DRIFTSBATTERI / Sv: Varmeteppet rundt batteriet??
tirsdag 21. januar 2014, klokken 10:04
Sitat fra: Leif Leaf på tirsdag 21. januar 2014, klokken 08:42
Sitat fra: Powerflux på fredag 17. januar 2014, klokken 21:28

Merk at temperaturen i uteluften skal være en god del kaldere enn -20 C for at batteriene når denne temperaturen. Jeg har merket at "varmeteppet" på min bil slår seg på ved rundt -25 C i uteluft. Når elementene slås på blinker den midterste blå ladedioden - de slår seg av når batteritemperaturen har nådd -10 C.

Interessant. Er et andre måter å se på om bilen har "varmeteppe"? Merker du om varmen trekker mye strøm?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA