Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Corny

#1
Lader på ChaDeMo nå, så alt ordner seg. Men var innom Tesla nettopp for å kjøpe en type 2 kanel, men det selges kun fra mandag til fredag... Tips til andre steder som selger type 2 kabel i Kristiansand på en lørdag?
#2
Heisann.

Er en tur i Kristiansand denne helgen og har bare med meg ordinær ladekabel som fulgte med bilen. Sliter litt med å finne ladeplass som tar vanlig schuko, da alle jeg finner krever egen type 2 kabel. Har forresten også med meg ChaDeMo adapter. Noen forslag?
#3
Model S / Sv: Drive unit failure
fredag 29. september 2017, klokken 15:41
Jeg hentet min 2013 etter bytte av DU denne uken. Står Q på slutten hos meg. Første bytte for min del (S85).

Forøvrig veldig fornøyd med servicen denne gang (Stavanger)
#4
Opel Ampera PH / Sv: Eget delforum for Ampera?
lørdag 26. august 2017, klokken 22:24
Nå drar jeg kanskje dette vel langt utenfor tema for denne tråden, men som svar til Oddaa, så må jeg si at jeg selv var veldig skeptisk til vår Mercedes GLC 350e før den kom i hus, men ser jo at med vårt (konas) kjøremønster har vi kjørt elektrisk ca 70 % de første 1000 kilometerne. Hvis det fortsetter, så må jeg si at jeg stiller meg i skammekroken med tanke på hvor lite fossilbesparende jeg trodde denne bilen ville komme til å bli i daglig bruk.
#5
Plugg-inn hybrider / Sv: Mercedes GLC 350e - erfaringer daglig bruk
lørdag 26. august 2017, klokken 22:17
Angående hvor mange kilometer som viser på batteriet når det er ferdig oppladet:

Jeg er ganske sikker på at Mercedes har lagt inn en funksjon som gjør at antall kilometer på batteriet tilpasses etter kjørestilen din. Hvis man kjører en reset, vil antall kilometer på fult batteri øke. Litt tilsvarende slik Tesla gir deg mulighet til å vise antall kilometer som "Rated" (standard antall kilometer rent teoretisk) og "Typical" (antall kilometer du vanligvis får ut av resterende batterikapasitet basert på din kjørestil).

Ved fullt batteri i dag morges hadde jeg 27 km på batteriet. Uten å gjøre annet enn å starte opp bilen (elektrisk) og resette måleren som viser hvor langt bilen er kjørt siden forrige reset, økte antall kilometer til 32.

 
#6
Det kommer så mange elsykkelmodeller i løpet av ett år at jeg ikke klarer å få med meg mer enn en brøkdel. Har sett en del stilige sykler i det siste som jeg ikke vet hvilken modell det er. Og lurer litt på hva folk mener er blant de tøffeste elsykklene som kan kjøpes i Norge nå om dagen?
#7
Plugg-inn hybrider / Sv: Mercedes GLC 350e - erfaringer daglig bruk
torsdag 24. august 2017, klokken 22:42
Har forøvrig drøyt 70% elektrisk drift de første 1000 km. Lader hver dag, så det sier vel sitt om hvor mye småkjøring det blir.
#8
Plugg-inn hybrider / Sv: Mercedes GLC 350e - erfaringer daglig bruk
torsdag 24. august 2017, klokken 22:41
Sitat fra: RogA på tirsdag 08. august 2017, klokken 12:20
Lading og batteri:

Er dere flere som opplever at fulladet batteri kan ha en varierende maks kjørelengde? På det laveste har vår bil vært nede på 29km, og i dag tidlig stod den på 34km. Vi lader på en vanlig 16 amp kurs og standard kabel.

Vi lader også på standard veggkontakt, og de siste ukene har bilen 28-29 km om morgenen når den er fulladet. Taper bilen mye i løpet av noen nattestimer kanskje? Den er jo stort sett ferdiglaget lenge før vi kjører om morgenen. Burde ligget godt over 30 med dagens temperaturer. Skal sette på utsatt lading, slik at den er ferdiglaget rett før vi kjører en morgen og se om det gjør noen forskjell.
#9
Model 3 / Sv: Rangers?
lørdag 19. august 2017, klokken 00:20
De utvider ordningen i USA ser det ut til. Fungerer sikkert bra for mange der borte.

https://electrek.co/2017/08/17/tesla-new-mobile-service/
#10
Lading av Tesla / Sv: Lading av andre elbiler med Tesla vegglader
onsdag 16. august 2017, klokken 13:42
Noen som har prøvd Mercedes hybrid (GLC 350e) på TWC??
#11
Tesla Roadster / Sv: Next gen Roadster
fredag 14. juli 2017, klokken 22:36
Vil de ha mulighet til å dra fordel av enklere produksjon ved å lage neste generasjon Roadster på samme base som Model 3? Ser at estimert bredde og lengde på 3 ikke er så langt ifra Roadsteren (3 er litt lenger).
#12
Model S / Sv: Servicenivået til Tesla....
fredag 07. juli 2017, klokken 22:26
Veldig fornøyd med Stavanger i dag. Var innom for å spørre om en ulyd uten å ha timeavtale, men ble kjørt rett opp på bukken. Bilen ferdig fikset etter en halv time!
#13
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
mandag 03. juli 2017, klokken 01:44
9 sekunder før lift off - og så sa dataen stopp. Prøver igjen i morgen (må være frustrerende for teamet som har jobbet mot denne oppskytingen).

Det betyr tid for å fokusere på Tesla igjen Mr. Musk...
#14
Plugg-inn hybrider / Sv: Mercedes GLC 350e
lørdag 11. februar 2017, klokken 03:17
Sitat fra: TM på mandag 05. desember 2016, klokken 21:07
Sitat fra: Corny på mandag 05. desember 2016, klokken 08:45
Etter regjeringens budsjettforlik blir reduksjonen i avgiftene på GLCe rett i underkant av kroner 35.000,- fra og med 1. januar 2017.
Det spørs om ikke BOS gjør som Volvo ved forrige avgiftsreduksjon og putter det meste i egen lomme (ved å øke prisen fra 1.1.2017)

Da har jeg hørt fra en selger hos BOS at 50% av avgiftsletten beholder Bertel O Steen på bakgrunn av økte kostnader ved produksjonen. Har ikke sett noe papirer på dette, og regner med at de har sikret seg i kontrakter som ble signert før nyttår om at de kan øke prisen etter eget forgodtbefinnende. Men tror nok mange vil oppleve dette som negativt.
#15
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
tirsdag 27. desember 2016, klokken 21:19
Kanskje litt off topic, men se for dere overskriftene hvis dette hadde vært en Tesla... Her er ikke bilmerket nevnt engang.

http://www.aftenbladet.no/lokalt/Bilbrann-i-Kvadrats-garasjeanlegg-536239b.html

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA