Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ELhansa

#1
Tidlige elbiler: Reva / Typegodkjenning av Reva til mopedbil
tirsdag 20. september 2016, klokken 21:20
Jeg lurer på om det er noen som har hatt tanken på å konvertere Reva til typegodkjent mopedbil? Jeg har en Reva som jeg har planer om å selge, og et par eldre personer har vist sin interesse til Revaen. Problemet er at den går fortere en 45 km/t, så tanken på å få den typegodkjent som mopedbil hadde mulig gitt et nytt market for disse bilene kanskje? Bare tenk på økning av rekkevidde på denne bilen..

Er det noen som har vert i tanken på å klassifisere Reva til mopedbil?


Hans

#2
Kjøp og salg av deler og utstyr / Batteri ønskes kjøpt
tirsdag 30. august 2016, klokken 23:56
Hei

Er det noen som har stående to stk. blybatterier til Reva? 6V og ca. 200Ah Samme om det er trojan, euroglobe eller de orginale rørplatebatteriene(Svarte) som fungerer.

--> Eller om det er noen som har stående en celle litium (LifePO4) på 3,2v og 160Ah som passer batteripakke til Tazzari.  Ser sånn ut: http://www.ev-power.eu/Winston-40Ah-200Ah/WB-LYP160AHA-LiFeYPO4-3-2V-160Ah.html

#3
Jeg har allerede byttet fra gamle Dynex til nye, kjøpt fra Unibatt. Dette gjorde jeg i august engang. Handelen er jeg fornøyd med, og bilen ruller og ''zummer'' godt. Jeg har også brukt EMS- analyser for nullstilling. (Kunne tenkt meg å vist hvilken funksjon man kan gjøre for å nullstille antall ladesykluser)

Litt tidlig å si om erfaringer om batteriene, men foreløpig fungerer dem utmerket.
#4
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Kalibrering og informasjon i EMS Analyzer
mandag 15. september 2014, klokken 22:15
Har justert alle BV faktorene til den verdien som danielwe hadde på sin Reva, og nå viser batteriene rett. Noen som har funnet ut hva alle verdiene står for?

Det er vel tilfeldigvis ikke noen av disse verdiene EMS-analyzer som kan resette antall ladinger? Ettersom jeg har montert nye batteri. Jeg resettet Trip B, slik at jeg har en oversikt der, men hadde vert greit å resettet antal ladinger.
#5
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Batteribytte - en guide og mine erfaringer
mandag 15. september 2014, klokken 21:35
Jeg kan også legge til noe info her.  Ja, du må skru av disse hettene, ca. en kvart omdreining. Dem kan sitte godt.

Jeg har nå kjørt i over en måned med mine mye batterier. Jeg kjøpte orginalbatterier fra Unibatt (Tidligere Bema Industrybattery) sorte med merke DYNEX. Grunnen til det var at mye av disse andre batteriene, spesielt EuroGlobe, ikke tålte den hyppige utladingen dersom man kjørte mye med ''tilnærmet'' full gass mye av tiden, ble jeg fortalt engang. Dessuten så hadde jeg måttet bytte en chip i laderen for å kunne få rett lademønster.

Batteriene som satt der fra før, var også loddet fast. De nye batteriene hadde ''klassiske'' bil-batteri-pol, slik at jeg brukte sånne klemmer, med 35 mm2 kabel. (Ser ut som det er det som er brukt orginalt) I tillegg til å klemme kabel til batterisko, hadde jeg på litt ny loddetinn for å sikre god kontakt og at det ikke skal irre så lett. (Det er jo en vektreduksjon bare å fått fjernet disse gamle loddekoblingene av bly)

Jeg har også gjort litt annet snacks med min Reva, blant annet å montert dayligt kjørelys (Spredere) i LED, og fått bygd og aktivert fjernåpner til bagasjelokket med sentrallås-kontrollen.

#6
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Kalibrering og informasjon i EMS Analyzer
mandag 15. september 2014, klokken 00:46
En stund siden jeg har tittet på forumet nå. Men nå har jeg skiftet batteri i min Reva 2010, og har fått testet både EMS-Analyser og BMS, samt battery Wizard. Mange takk for deling av program. Men min Reva har et batteriproblem. I alle programmene viser batteri 1 og 2 -13v og 27v. Jeg har sjekket alle sikringene, brukt multimeter for å sjekke alle ledninene inn til EMS-en, og prøvd å sette inn en og en sikring. Alt virker normalt når jeg bruker BMS-monitor og jeg setter inn en og en sikring fra 9 og nedover. Når jeg skal sette inn sikring 2, kommer denne verdien. Og når sikring 1 settes i, skjer det ingenting.

Nå ser jeg BV 1 Factor har minusverdi, kan det være noe her som gjør feil verdi tro?

Noen som har erfart noe av dette? 

#7
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Blybatteri 6v kjøpes
tirsdag 09. april 2013, klokken 22:46
Hørest greit ut det. Vet du ca. tilstand på dem? Gamle? Utfordringen er å få transportert dem.. Forslag?
#8
Kjøp og salg av deler og utstyr / Blybatteri 6v kjøpes
lørdag 23. mars 2013, klokken 16:18
Har en Revai 2010 som har hatt ca. 350 ladinger. Men det viser seg at to stk. av batteriene er ødelagde. Dersom det er noen som har stående to stk. 6v 200Ah blybatterier som er iorden, så er det mulig jeg ønsker å kjøpe det.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA