Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Også_Øyvind_H

#1
Model S / Sv: S85D - vibrasjon ved akselerasjon
tirsdag 01. september 2015, klokken 08:39
Sitat fra: snappy på tirsdag 01. september 2015, klokken 06:36
Har sikkert det samme - kom når de oppgraderte effekten i en tidligere SW versjon. Merker det bare ved flatt jern/nesten flatt jern fra lave hastigheter.
Min opplevelse er at vibrasjonen kommer av at bil en "nesten" spinner foran.
Ikke spesielt irriterende , og siden jeg lider av separasjons-angst får det vente til årlig service.
Fikk ny SW i går så skal sjekke om det hjalp - ikke umulig at det er antispinn  relatert .

Høres ut som det same ja - min vibrasjon kommer også fra aks i lav fart og er spesielt merkbart i det jeg passerer 50 km/t. Jeg synes det har blitt værre etter siste update, så:

Sitat fra: SunSeeker på mandag 31. august 2015, klokken 21:52
Hvilken software har du?

http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model+S+software+firmware+changelog

Jeg har .36, så det kan isolort stemme. Men jeg kjenner ingenting ved lav hastighet som beskrevet her - kun ved aks. Jeg skal be de pushe neste oppdatering - takk!
#2
Model S / Sv: S85D - vibrasjon ved akselerasjon
mandag 31. august 2015, klokken 19:58
Beklager manglende spm -

Noen som har forslag til hva det kan være/som har opplevd det samme på en av D'ene?
#3
Model S / Sv: S85D - vibrasjon ved akselerasjon
mandag 31. august 2015, klokken 19:49
Late update....

Hentet bilen etter 14 dager på garantirep hos Tesla Stavanger (var på ferie så det passa at den sto så lenge).

Status er dessverre at ingenting er bedre. Det vesentligste er fortsatt at det er en vibrasjon ved akselerasjon - også når denne er langt i fra kraftig. Virker nesten som om fremre motor skaper vibrasjon ved pådrag - det er ikke normal vibrasjon som ved ubalanse i dekkene.

Kjenner ingen vibrasjon ved normal kjøring i alle norske hastigheter.
#4
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 19. juli 2015, klokken 16:04
Sitat fra: mr.rs4 på søndag 19. juli 2015, klokken 14:42
Ok, da kan jeg få den ekstra Ludicrous med å "bare"  betale 5000$?
Trenger ikke ekstra batteri lengde kapasitet.
Forsto at jeg trengte batteriet og for få fulle effekten, eller tar jeg feil?
Oppgradering av batteri til 90 kWh er kun for å få lengre rekkevidde. P85D med Ludicrous mode vil bli like rask som P90D med Ludicrous mode.

Om man skal kjøpe ny bil må man derimot ha oppgradert batteri til 90 kWh før man får lov til å velge Ludicrous mode. Dette er nok et valg Tesla har gjort for å tvinge folk til å gi de mer penger for å få tilgang til Ludicrous mode.

Espen, er dette sagt eksplisitt?

Forøvrig er det relativt dyrt med 3' $ for 5 kWh ekstra. Det priser jo hele batteriet til over 400' NOK. Det gjennspeiler nok at batteri er mangelvare p.t (og at fremtiden ser lys ut når det ikke lenger er tilfelle :) )
#5
Model S / Sv: Bilpriser og dollarkurs
lørdag 18. juli 2015, klokken 14:45
Egentlig imponerende at Tesla ikke endret prisene nå som de allikevel oppdaterte konfiguratoren, ref gjennomsnittskursen siste mnd'er?

Og med kun 56 RWD'er til salgs på Finn så er det nok også selgers marked p.t. (ja, det er sommer, men allikevel)
#6
Model S / Sv: D eller ikke
lørdag 18. juli 2015, klokken 14:29
 ;)

Og hvorfor skal han ta hintet denne gangen...?  :o

Og kan vi gå tilbake til teamaet takk!
#7
Model S / Sv: Update
lørdag 18. juli 2015, klokken 14:28
Man trenger da ikke WIFI for å få oppdatering - har fått rubbel og bit av oppdateringer siste 20 mnd uten.
#8
Model S / Sv: Klebrig masse langs list i frunk på ny bil
tirsdag 30. juni 2015, klokken 23:24
Hadde det samme på min som ble utlevert nå i juni. For meg er dette pyttsann og noe man kan vaske vekk selv, men dette er vel noe man må definere selv hva man aksepterer.

Det er mange andre feil/usikkerheter som er mer slitsomme (jeg har en del etter 14 dager).
#9
Model S / Sv: Vibrasjoner i ratt
tirsdag 30. juni 2015, klokken 23:13
Jeg har kun vibrasjon ved litt kraftig akselerasjon (rundt 50 km/t). Skal inn for sjekk i slutten av juli - antas at det kan henge sammen med feil spissing (som er ganske utbredt).
#10
Model S / Sv: P85D, uling fra frontmotor
tirsdag 30. juni 2015, klokken 23:11
Har også en høyfrekvent ulelyd som er verre med Range Mode (85D levert i juni). Uten Range er den innafor akseptabel.

Merker også at det av og til slår litt ved overgang fra revers til forover (som nevnt lenger nede i tråden). Hadde ikke dette på 2013 85'en (som ikke har skifta DU).
#11
Model S / Sv: Batteripakke type A-B-C-D
torsdag 18. juni 2015, klokken 22:17
Ok folkens, dere som nettopp har hentet 85D - ut, kryp og ta bilde!
#12
Model S / Sv: Batteripakke type A-B-C-D
torsdag 18. juni 2015, klokken 21:33
Takker :). Og takk til "trøstende" ord fra Epleskreller om Muffinman
#13
Model S / Sv: Batteripakke type A-B-C-D
torsdag 18. juni 2015, klokken 21:08
Merkelappen er delvis skjult - tok et bilde av det lett synlige . Skal se om jeg kommer til toppen.
#14
Model S / Sv: Batteripakke type A-B-C-D
torsdag 18. juni 2015, klokken 20:50
Uhh...

Tok en kikk på batteripakken på min nye 85D. Versjon B... Noen som har fått bil nå som kan sjekke hva de har fått?
#15
Model S / S85D - vibrasjon ved akselerasjon
onsdag 17. juni 2015, klokken 21:48
Hentet en tight og fin 85D med 21" (original turbin) på lørdag etter å ha hatt en S85 siden november-13.

Måtte naturligvis teste om aks var bedre enn den gamle - først kjentes den litt daff ut (ingen forklaring på hvorfor), men nå river det godt.

Det som var litt spesielt er at jeg får en merkbar vibrasjon rundt 50 km/t ved kraftig aks. Kan mine litt om traction control som slår inn/event at fremhjulene glipper. Den avtar så. Merker det kun ved akselerasjon og aldri ellers.

Noen som har forslag til forklaring/har merket det samme?
- Ubalanse i dekk (neppe)?
- Nye dekk som slipper?
- Vibrasjon fra fremre DU?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA