August er også ferietid lengre syd.. men jeg tror neppe de klarer å få inn alle som er planlagt i 2015 feks. i Spania..
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: RE på tirsdag 11. august 2015, klokken 21:28
Jeg har disse fra biltema : http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Hjul-og-Dekk/Dekkhenger-4-stk-2000017032/, og utenpå de har jeg tatt på denne rørisolasjonen: http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/Ror-og-rordeler/Tilbehor/Rorisolasjon-2000023027/.
Fungerer utmerket.
Sitat fra: Krishell på tirsdag 14. april 2015, klokken 16:22Sitat fra: Amper på tirsdag 14. april 2015, klokken 15:49590hk.. mangler 100
Jeg synes nå dette er veldig enkelt. Tesla har markedsført 700 hk og det var hovedgrunnen som fikk meg til å bytte/oppgradere. Og det er mange der ute som har kjøpt bilen med 700 hk i tankene... Jeg trodde i utgangspunktet de ikke ville komme med mer enn 500-550hk når jeg forsto de skulle lansere 4wd. Men når Tesla overrasket med 700 hk og bilen ville få ca. 300 hk/tonn mot 200 hk/tonn i min p85. Dette fikk på helt andre tanker.. og bestilte p85d.
Effekt må alltid holdes igjen ved lavere hastigheter for ellers bli det bare hjulspinn.. konstant moment er helt ideelt som er akkurat det el-motoren gir, slik er det for både p85 og p85d. D modellen har den store fordelen av ekstra trekk på fremhjulene som gjør at den kan komme raskere i gang..
Forskjellen i akselerasjon blir mindre etterhvert som hastigheten øker og nå ser vi tester viser relativ liten forskjell på p85 og p85d fra ca. 100km/t og oppover.
Referanse til andre bilers driverkstap etc. er helt irrelevant og har ikke noe i denne diskusjonen og gjøre.
Jeg kjøpte bilen fordi jeg ville 300 hk/tonn fordelt over 4 hjørner... altså 50% mer hk/tonn enn i p85. I virkeligheten ser det ut som vi har fått 10% mer effekt/tonn i følge aks målingene på youtube (bb - bjørns video).
Tesla har misledet meg fullstendig hvis de ikke kommer med en ny software som tar ut mer effekt. Jeg kan leve kortere intervaller.. men uteblir dette vil jeg kreve heving av kjøpet.
Jeg avventer fortsatt svar fra tesla.. og jeg tipper det er bare 1 av 10 der ute som ikke forstår at de ikke har 700 hk tilgjengelig... snarere skarve 500-550 hk...
men uansett ville jeg hevet kjøpet hvis jeg var deg. Håper du gjør det også
Sitat fra: Mippen på tirsdag 14. april 2015, klokken 16:24Sitat fra: Amper på tirsdag 14. april 2015, klokken 15:49
Jeg synes nå dette er veldig enkelt. Tesla har markedsført 700 hk og det var hovedgrunnen som fikk meg til å bytte/oppgradere. Og det er mange der ute som har kjøpt bilen med 700 hk i tankene... Jeg trodde i utgangspunktet de ikke ville komme med mer enn 500-550hk når jeg forsto de skulle lansere 4wd. Men når Tesla overrasket med 700 hk og bilen ville få ca. 300 hk/tonn mot 200 hk/tonn i min p85. Dette fikk på helt andre tanker.. og bestilte p85d.
Effekt må alltid holdes igjen ved lavere hastigheter for ellers bli det bare hjulspinn.. konstant moment er helt ideelt som er akkurat det el-motoren gir, slik er det for både p85 og p85d. D modellen har den store fordelen av ekstra trekk på fremhjulene som gjør at den kan komme raskere i gang..
Forskjellen i akselerasjon blir mindre etterhvert som hastigheten øker og nå ser vi tester viser relativ liten forskjell på p85 og p85d fra ca. 100km/t og oppover.
Referanse til andre bilers driverkstap etc. er helt irrelevant og har ikke noe i denne diskusjonen og gjøre.
Jeg kjøpte bilen fordi jeg ville 300 hk/tonn fordelt over 4 hjørner... altså 50% mer hk/tonn enn i p85. I virkeligheten ser det ut som vi har fått 10% mer effekt/tonn i følge aks målingene på youtube (bb - bjørns video).
Tesla har misledet meg fullstendig hvis de ikke kommer med en ny software som tar ut mer effekt. Jeg kan leve kortere intervaller.. men uteblir dette vil jeg kreve heving av kjøpet.
Jeg avventer fortsatt svar fra tesla.. og jeg tipper det er bare 1 av 10 der ute som ikke forstår at de ikke har 700 hk tilgjengelig... snarere skarve 500-550 hk...
Nå vet ikke jeg hvor aktiv du har vært på denne siden og på nettet generelt før du bestilte din P85D. De fleste som har vært på denne siden en stund har sikkert fått med seg alle diskusjonene som gikk på nettet i tiden etter lanseringen av P85D angående reell effekt. Lenge før bilen ble levert ut til kunder hadde flere av oss teorier om at bilen ikke tar ut all effekten på en gang bla. pga det er så stor forskjell i ytelsen på de to motorene. Det var også teorier om at den ene motoren hadde en annen utveksling enn den andre - derfor kunne ikke de yte maksimalt på samme tid. En annen poeng var i forhold til dreiemoment. Under akselrasjon er det dreiemomentet man har mest nytte av. Å la motorene møtes på maksimalt dreiemoment i stedet for topp effekt i hk vil man derfor få et mye mer brutalt skyv. På Tesla når man maks dreiemoment før man når maks effekt. Siden det er to ulike motorer er det ikke sikkert effekt/moment sammensettningen på de to motorene passer over ens. At det derfor er mer gunstig å ha høyest mulig dreiemoment i stedet for å gå etter høyest mulig toppeffekt i hk. Bilen har som sagt 700 hk men siden det er to ulike motorer må de gjøre grep for å utnytte denne kraften mest mulig. De kan sikkert få bilen til å yte 700hk i toppeffekt men det kan hende den vil gå dårligere da momentkurven til de to motorene gjerne ikke møter hverandre der de skal, og da vil man i stedet få en tregere bil.
Man må ikke bare se på effekten i HK. En bil som har "lavt"dreiemoment har dårlig bunndrag. Den våkner ikke før den kommer på høyt turtall. Her får man en bil som har et sinnsykt dreiemoment som gjør at den sparker fra 0 med G krefter her i fra og til himmelen. Ikke minst har den en respektabel toppeffekt samlet. Til sammen flytter det en bil på 2,2 tonn på rundt 3 sekunder. Skjønner ikke at dere er skuffet.... En Lamborghini Aventador har 690nm i maksimalt dreiemoment, en P85D har 930 NM. Ikke rart Lamboen blir knust i akselrasjon før de kommer opp i skikkelig fart. Lamboen har fordelen av vanlig utveksling i høy fart slik at den bare kan fortsette, mens på elmotoren vil effekten avta når den kommer opp større hastighet pga bare 1 "gir".