https://torgersenbil.no/produkt/nyhet/portable-hurtiglader-til-el-bil-og-plugg-in-hybrid
Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk
Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: peik på tirsdag 15. august 2017, klokken 09:09Screenshot fra posten jeg prøvde å linke ifra
Den linken fungerer ikke, eller så er det til en gruppe jeg ikke er med i... Prøvde å ringe for å høre, men får kun tilbud om å legge igjen beskjed.
Sitat fra: peik på tirsdag 15. august 2017, klokken 08:56https://www.facebook.com/groups/1265276313542823/permalink/1652163118187472/
Ligger fortsatt inne 0,25%. Rart at det skal ta så lang tid å rette feilen...
Sitat fra: torer2 på søndag 06. august 2017, klokken 14:25Sett Zoe, i3 og golf lade på disse plassene så det må jo være bilen som er vanskelig. Zoe er jo beryktet for å være vanskelig/kresen på strømmen og jeg henter ut 9,4-9,7kw på min zoe på disse Tesla laderneSitat fra: boxer72 på onsdag 02. august 2017, klokken 20:07Bilen har bare en-fase lader, og vil da bare benytte seg av L1 og N hvor det er 230V.
Støtter Ampera e. 400V 3fas?
Sitat fra: Arha på søndag 30. juli 2017, klokken 11:01Sitat fra: torer2 på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:30Jeg prøvde også alle de 4 laderne som skulle være for alle elbiler på min Ampera-e for en stund siden og med samme resultat. Da sa jeg fra til noen fra senteret som var og sjekket laderne. De fortalte forresten at noen hadde kuttet ledningene og stukket av med laderne for litt siden, så det var nye som var satt opp etter dette. Kanskje de har glemt å sette bryteren riktig på de nye?Sitat fra: pudderjagar på søndag 21. mai 2017, klokken 13:24Jeg prøvde alle 9 "Tesla" ladestasjonene (3 av 9 var det ikke lys i, prøvde reset men det ble ikke noe bedre) i dag med min Opel Ampera-e, og resultatet var stort sett det samme. Pistol låses til bilen, for så å låses opp etter en liten stund uten at det lades. Testet de 2 ved nord og samme resultat der. Det kom en Model X etter meg, og den fungerte fint.
Teslaladarane på Chalottenberg er åpen for alle typer elbiler. Men desverre så har Zoe problemer med dei.
Er problemet at Dip switch #2 står i on/opp posisjon på ladestasjonen?
Sitat fra: torer2 på onsdag 02. august 2017, klokken 13:20Kan bekrefte 4 av laderne står i dip switch 2 posisjon. Ladet der med min zoe gjentatte ganger.
Er det er noen i Oslo/østlandsområdet med Tesla Wall connector, og mulighet til å forandre på Dip switch innstillingene som er villig til å teste om det fungerer med å sette dip switch #2 i ned/av posisjon for å se om det da fungerer med Ampera-e?
Sitat fra: jkirkebo på fredag 28. juli 2017, klokken 18:25Don't think this have anything to do with brand, this is just you dealership that make a problem of this.Sitat fra: minibiti på fredag 28. juli 2017, klokken 17:25
Do other car brands handle this better (except Tesla and its OTA updates of course ).
Volvo does, they update the cars as part of the yearly service. But they do not sell EVs
Sitat fra: minibiti på torsdag 27. juli 2017, klokken 10:30That should be enough, tell them to update BMS software (battery monitoring system). If they refuse, be hard! Tell them about this forum and You know for sure this is a software problem that can be solve fast with a update
I actually checked again just now and I now have a SOH of 94% and it looks like the max capacity is now 21.8 kWh
Do you think this is enough to get them to update the firmware on the guarantee?
Sitat fra: minibiti på onsdag 26. juli 2017, klokken 21:12No point to worry when you reach 40000-45000 SOH will be 93-94%. Then you can go to the workshop
SOH: 99%
KM: 12000
Sitat fra: JUL ZOE 240 på onsdag 26. juli 2017, klokken 18:46Behøver her ikke fikle med telefonen overhodet! og mener overhodet! ,Det virker slik at hvis "min radio" app er siste applikasjoner som har spilt lyd over Bluetooth starter appen automatisk opp når du velger Bluetooth på R-Link i bilen igjen.
Flott, det er en måte å løse problemet på. Men jeg syntes ikke det er spesielt hendig å knote med mobilen og apper mens man kjører bil.
Jeg kjøpte R240 i høst 2015 og kan ikke fatte hvordan denne ble solgt uten å være tilrettelagt for DAB, veldig irriterende. Kan man komme noen vei med å argumentere at radio i bil er noe med forventet levetid på over fem år og dermed garantifeil nå FM-nettet slukker? Antar at man ikke kommer langt med dette...
Jeg har enda ikke fått DAB i bilen da jeg er bosatt på Østlandet og her fungerer det, enn så lenge, fint.
Nå er jeg derimot på ferie på Sørlandet så utvalget av kanalerer særdeles begrenset og kjedelig. Det ender da med at jeg hører spotify eller podcast fra mobil via bluetooth.
Hvis jeg kjøper enkel apapter til DAB pg monterer selv, vil denne fungere på samme måte som radioen i dag? Altså slik at man kan bruke touch-skjerm og rattknapper til å justere kanal/volum? Eller må man inn på verksted å bytte hele radioen. Regner med at flere her inne har erfaring med dette og kan fortelle litt om hvordan det fungerer og hva det koster?
Sitat fra: minibiti på mandag 24. juli 2017, klokken 21:18What do CanZe show about SOH on You battery? And how many km have the battery/car goSitat fra: boxer72 på søndag 23. juli 2017, klokken 20:51Sitat fra: minibiti på søndag 23. juli 2017, klokken 12:55I have a R240, have talked to people who have got newer software than I got when I updated. So if the workshop claims it's not new, they do not know what they're up to. Canze tells us that the capacity is less than it is in reality. And it retrieves the information from the computer. So I think You have reduced capacity until you have new softwareSitat fra: boxer72 på mandag 22. mai 2017, klokken 07:37
All erfaring ifra andre Zoe eiere (mye diskusjon rundt dette tyske elbil forumet). Skulle tilsi at du får igjen endel ved oppdatering av software. Den software som antagelig ligger inne tror batteriet er dårligere enn det virkelig er og du vil få igjen 1-1,5 kW kapasitet etter oppdatering
One more question:
This missing 1-1.5 kWh of capacity with the older firmware is only affecting the guess-o-meter isn't it?
I can still use the full battery capacity if I keep on driving right?
Thanks!
Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk
I just checked with CanZE and the full capacity of my battery pack, seen from the on board computer, is 23 kWh.
So I guess it does see the whole capacity no?
According to this (http://insideevs.com/renault-zoe-r240-battery-capacity-23-3-kwh-usable-25-92-kwh-total/), the total available capacity is 22 kWh for the Q210 and is 23.3 kWh for the R240.
Sitat fra: minibiti på søndag 23. juli 2017, klokken 12:55I have a R240, have talked to people who have got newer software than I got when I updated. So if the workshop claims it's not new, they do not know what they're up to. Canze tells us that the capacity is less than it is in reality. And it retrieves the information from the computer. So I think You have reduced capacity until you have new softwareSitat fra: boxer72 på mandag 22. mai 2017, klokken 07:37
All erfaring ifra andre Zoe eiere (mye diskusjon rundt dette tyske elbil forumet). Skulle tilsi at du får igjen endel ved oppdatering av software. Den software som antagelig ligger inne tror batteriet er dårligere enn det virkelig er og du vil få igjen 1-1,5 kW kapasitet etter oppdatering
One more question:
This missing 1-1.5 kWh of capacity with the older firmware is only affecting the guess-o-meter isn't it?
I can still use the full battery capacity if I keep on driving right?
Thanks!