Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - boxer72

#1
Zoe / Sv: 3x16A 400V lading av Zoe
mandag 02. oktober 2017, klokken 16:49
#2
Model X / Sv: Utrolig lav rente?
tirsdag 15. august 2017, klokken 10:53
Sitat fra: peik på tirsdag 15. august 2017, klokken 09:09
Den linken fungerer ikke, eller så er det til en gruppe jeg ikke er med i... Prøvde å ringe for å høre, men får kun tilbud om å legge igjen beskjed.
Screenshot fra posten jeg prøvde å linke ifra

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

#3
Model X / Sv: Utrolig lav rente?
tirsdag 15. august 2017, klokken 09:00
Sitat fra: peik på tirsdag 15. august 2017, klokken 08:56
Ligger fortsatt inne 0,25%. Rart at det skal ta så lang tid å rette feilen...
https://www.facebook.com/groups/1265276313542823/permalink/1652163118187472/

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

#4
Zoe / Sv: Zoe, IT, TN
mandag 14. august 2017, klokken 09:45
http://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/el-installasjon/testinstrument/testpenner/stikkontakttester-405058/. Tester shucko lett.  Hatt zoe med vanlig ladekabel uten trafo i snart to år.  Mye i hovedstaden. Ikke hatt ladeproblem en gang .  Man finner alltid en løsning

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

#5
Sitat fra: torer2 på søndag 06. august 2017, klokken 14:25
Sitat fra: boxer72 på onsdag 02. august 2017, klokken 20:07
Støtter Ampera e.  400V 3fas?
Bilen har bare en-fase lader, og vil da bare benytte seg av L1 og N hvor det er 230V.
Sett Zoe, i3 og golf lade på disse plassene så det må jo være bilen som er vanskelig.   Zoe er jo beryktet for å være vanskelig/kresen på strømmen og jeg henter ut 9,4-9,7kw på min zoe på disse Tesla laderne

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk
#6
Sitat fra: Arha på søndag 30. juli 2017, klokken 11:01
Sitat fra: torer2 på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:30
Sitat fra: pudderjagar på søndag 21. mai 2017, klokken 13:24
Teslaladarane på Chalottenberg er åpen for alle typer elbiler. Men desverre så har Zoe problemer med dei.
Jeg prøvde alle 9 "Tesla" ladestasjonene (3 av 9 var det ikke lys i, prøvde reset men det ble ikke noe bedre) i dag med min Opel Ampera-e, og resultatet var stort sett det samme. Pistol låses til bilen, for så å låses opp etter en liten stund uten at det lades. Testet de 2 ved nord og samme resultat der. Det kom en Model X etter meg, og den fungerte fint.
Er problemet at Dip switch #2 står i on/opp posisjon på ladestasjonen?
Jeg prøvde også alle de 4 laderne som skulle være for alle elbiler på min Ampera-e for en stund siden og med samme resultat.  Da sa jeg fra til noen fra senteret som var og sjekket laderne.  De fortalte forresten at noen hadde kuttet ledningene og stukket av med laderne for litt siden, så det var nye som var satt opp etter dette.  Kanskje de har glemt å sette bryteren riktig på de nye?
Sitat fra: torer2 på onsdag 02. august 2017, klokken 13:20
Er det er noen i Oslo/østlandsområdet med Tesla Wall connector, og mulighet til å forandre på Dip switch innstillingene som er villig til å teste om det fungerer med å sette dip switch #2 i ned/av posisjon for å se om det da fungerer med Ampera-e?
Kan bekrefte  4 av laderne står i dip switch 2 posisjon. Ladet der med min zoe gjentatte ganger.
Gir feil først, så kjører lader/bil  en ny sjekk og starter på forsøk 2 .
Laderen forventer først en Tesla, får vel feil svar fra bil og kjører ny forespørsel hvor den så  starter å lade.
Ser på senteret der "jula" er det 2 ladere, jeg  koblet på kun Tesla laderen først en gang jeg var der, fikk da  Feilmelding og lading startet ikke.  Laderen prøvde bare en gang.  Koblet over på lader som da var satt opp riktig , Feilmelding i bil, hvor så det sjekkes på nytt og lading startes.

Støtter Ampera e.  400V 3fas?


Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk
#7
Zoe / Sv: Rekkevidde ved reset
fredag 28. juli 2017, klokken 23:07
Sitat fra: jkirkebo på fredag 28. juli 2017, klokken 18:25
Sitat fra: minibiti på fredag 28. juli 2017, klokken 17:25
Do other car brands handle this better (except Tesla and its OTA updates of course  ;) ).

Volvo does, they update the cars as part of the yearly service. But they do not sell EVs :(
Don't think this have anything to do with brand, this is just you dealership that make a problem of this.
Was no problem when I Ask my dealer to update this. He told med that it took some time. But he start the update prosess and then he could do something else when the computer work.

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

#8
Zoe / Sv: Rekkevidde ved reset
torsdag 27. juli 2017, klokken 12:31
Sitat fra: minibiti på torsdag 27. juli 2017, klokken 10:30
I actually checked again just now and I now have a SOH of 94% and it looks like the max capacity is now 21.8 kWh :(
Do you think this is enough to get them to update the firmware on the guarantee?
That should be enough, tell them to update BMS software (battery monitoring system). If they refuse, be hard!  Tell them about this forum and You know for sure this is a software problem that can be solve fast with a update

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

#9
Zoe / Sv: Rekkevidde ved reset
torsdag 27. juli 2017, klokken 00:24
Sitat fra: minibiti på onsdag 26. juli 2017, klokken 21:12
SOH: 99%
KM: 12000
No point to worry when you reach 40000-45000 SOH will be 93-94%. Then you can go to the workshop

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

#10
Zoe / Sv: Min løsning på mangel av DAB+
onsdag 26. juli 2017, klokken 19:48
Sitat fra: JUL ZOE 240 på onsdag 26. juli 2017, klokken 18:46
Flott, det er en måte å løse problemet på. Men jeg syntes ikke det er spesielt hendig å knote med mobilen og apper mens man kjører bil.

Jeg kjøpte R240 i høst 2015 og kan ikke fatte hvordan denne ble solgt uten å være tilrettelagt for DAB, veldig irriterende. Kan man komme noen vei med å argumentere at radio i bil er noe med forventet levetid på over fem år og dermed garantifeil nå FM-nettet slukker? Antar at man ikke kommer langt med dette...

Jeg har enda ikke fått DAB i bilen da jeg er bosatt på Østlandet og her fungerer det, enn så lenge, fint.
Nå er jeg derimot på ferie på Sørlandet så utvalget av kanalerer særdeles begrenset og kjedelig. Det ender da med at jeg hører spotify eller podcast fra mobil via bluetooth.

Hvis jeg kjøper enkel apapter til DAB pg monterer selv, vil denne fungere på samme måte som radioen i dag? Altså slik at man kan bruke touch-skjerm og rattknapper til å justere kanal/volum? Eller må man inn på verksted å bytte hele radioen. Regner med at flere her inne har erfaring med dette og kan fortelle litt om hvordan det fungerer og hva det koster?
Behøver her ikke fikle med telefonen overhodet!  og mener overhodet! ,Det virker slik at hvis   "min radio" app  er  siste applikasjoner som har spilt lyd over Bluetooth starter appen  automatisk opp når du velger Bluetooth på R-Link i bilen igjen.
App setter man opp i forkant under innstalering . Og hvis man har lagd favoritt kanal  liste i appen i forkant kan man bla i mellom kanalene med hjulet på fjernkontrollen bak rattet.
Eller hvis du ikke har favoritt liste bla imellom alle kanalene .


Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

#11
Zoe / Min løsning på mangel av DAB+
onsdag 26. juli 2017, klokken 17:18
Har valgt å ikke ettermontere DAB+ adapter i min ZOE.
Tittet på og testet noen nettradio løsninger over telefonen.
Tunein Radio en god løsning hvis man vil ha alt av kanaler (norske/utenlandske).
Men har nok funnet min favoritt "Min Radio Norge". Eksisterer også en Sverige versjon.
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.samsonsen.radio.  Denne støtter også fjernkontroll fra rattet.
Ved første øyekast kan se ut på datastrømmen ved nedlastning at app kjører samme komprimering (ACC) som DAB+ og
128kbit på fleste kanaler ( DAB+ er vel nede i under 80kbits på enkelte kanaler) , 160kbits på NRK klassisk blandet annet. Dette er høyere lydkvalitet enn på DAB+ ( http://www.lydogbilde.no/nyheter/hi-fi/derfor-suger-dab-lyden ), (http://www.dinside.no/data/er-dab-virkelig-darligere-enn-fm/63959191)
Kan sette opp til å spille lavere kvalitet som begrenser data mengden ytterligere. Ned 10-20 mb i timen.
Valgt å kjøre høy kvalitet , ser ut til at det ligger på 50-60mb i timen og med det Mobil abonnementet jeg har,  er det mange timer med Radio før jeg er i nærheten av å nå max nedlastning kvote.
Den forhøyede visning av nedlastning av datamengde ved bytte av kanal er vel pga buffring

På mange måter føler jeg denne er bedre enn orginal DAB+. Bedre visning av sang/artist osv...

I kommentarfeltet i denne tråden på Ranault Zoe gruppa på Facebook, ligger en eksempel video.
https://www.facebook.com/groups/renaultzoenorge/permalink/1956006281349998/


Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk
#12
Zoe / Sv: Rekkevidde ved reset
onsdag 26. juli 2017, klokken 17:17
Sitat fra: minibiti på mandag 24. juli 2017, klokken 21:18
Sitat fra: boxer72 på søndag 23. juli 2017, klokken 20:51
Sitat fra: minibiti på søndag 23. juli 2017, klokken 12:55
Sitat fra: boxer72 på mandag 22. mai 2017, klokken 07:37
All erfaring ifra andre Zoe eiere (mye diskusjon rundt dette tyske elbil forumet). Skulle tilsi at du får igjen endel ved oppdatering av  software.  Den software som antagelig ligger inne tror batteriet er dårligere enn det virkelig er og du vil få igjen 1-1,5 kW kapasitet etter oppdatering

One more question:
This missing 1-1.5 kWh of capacity with the older firmware is only affecting the guess-o-meter isn't it?
I can still use the full battery capacity if I keep on driving right?

Thanks!
I have a R240, have talked to people who have got newer software than I got when I updated. So if the workshop claims it's not new, they do not know what they're up to. Canze tells us that the capacity is less than it is in reality. And it retrieves the information from the computer. So  I think You​ have  reduced capacity until you have new software

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

I just checked with CanZE and the full capacity of my battery pack, seen from the on board computer, is 23 kWh.
So I guess it does see the whole capacity no?

According to this (http://insideevs.com/renault-zoe-r240-battery-capacity-23-3-kwh-usable-25-92-kwh-total/), the total available capacity is 22 kWh for the Q210 and is 23.3 kWh for the R240.
What do CanZe show about  SOH on You battery? And how many km have the battery/car go

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

#13
Zoe / Sv: Rekkevidde ved reset
søndag 23. juli 2017, klokken 20:51
Sitat fra: minibiti på søndag 23. juli 2017, klokken 12:55
Sitat fra: boxer72 på mandag 22. mai 2017, klokken 07:37
All erfaring ifra andre Zoe eiere (mye diskusjon rundt dette tyske elbil forumet). Skulle tilsi at du får igjen endel ved oppdatering av  software.  Den software som antagelig ligger inne tror batteriet er dårligere enn det virkelig er og du vil få igjen 1-1,5 kW kapasitet etter oppdatering

One more question:
This missing 1-1.5 kWh of capacity with the older firmware is only affecting the guess-o-meter isn't it?
I can still use the full battery capacity if I keep on driving right?

Thanks!
I have a R240, have talked to people who have got newer software than I got when I updated. So if the workshop claims it's not new, they do not know what they're up to. Canze tells us that the capacity is less than it is in reality. And it retrieves the information from the computer. So  I think You​ have  reduced capacity until you have new software

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

#14
Zoe / Sv: Rekkevidde ved reset
søndag 25. juni 2017, klokken 22:57
Sjekk ut versjon av software med OBD2 og CanZE. Software i LBC og LBC2
Før oppdatering og etter oppdatering hos meg. Kommer tydelig frem ny versjon

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

#15
Zoe / Sv: Nye lenkearmer og BMS software
mandag 22. mai 2017, klokken 07:54
Vet ikke om bilen forsetter å redusere batterikapasiten videre eller om  det vil eventuelt bremses.men ny software er ikke så pessimistisk som den gamle.   Så da  har man litt rekkevidde å vise til ved ett salg\bytte etter noen år.
Ryktes at skumeffekten reduseres og slik det har vært frem til nå har måleren tikket fort nedover (raskere enn forbundet skulle tilsi) hvorpå etter at bilen har stått parkert uten lading men måleren har steget 10-15 km.  Har vist noe med nivålering av batteri cellene.  Dette skal visst i større grad gjøres under kjøring nå

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA