Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Speeder

#1
Elbilen i Samfunnet / Sv: Fjerner fordelene for elbiler som firmabil.
fredag 13. oktober 2017, klokken 10:44
Dette er ett meget godt initiativ for valg av elbil ved skifte av firmabil. Synd hvis den faller bort før det kommer en eneste aktuell elbil i familiesegmentet som ikke koster skjorta. Uten å ha sett statistikk på det vil jeg tro de aller fleste firmabiler er i mondeo/passat klassen?
Jeg skal nå bytte selv men ingen aktuelle kandidater, Tesla er for dyr, de andre er som små.


#2
Elbiler i media / Sv: Lav produksjonskapasitet bremser elbilsalget
onsdag 11. oktober 2017, klokken 17:34
Sitat fra: JorgenM på onsdag 11. oktober 2017, klokken 16:20
Hehe, hvis det var det han du svarte for mente så er det flisespikkeri ;D
Hva man kaller fabrikken spiller nok liten rolle for forbrukerne, poenget er den enorme satsingen.
Det var selvsagt det jeg mente. Hva skal man med fabrikker til å bygge kasser til battericeller hvis tilgangen på celler er problemet?
Å kalle MB sine fabrikker for batterifabrikker blir omtrent det samme som å kalle Moelven sine treforedlingslokasjoner for hogstmaskiner.
#3
Elbiler i media / Sv: Lav produksjonskapasitet bremser elbilsalget
onsdag 11. oktober 2017, klokken 14:52
Sitat fra: JorgenM på onsdag 11. oktober 2017, klokken 13:49
Midlertidig luksusproblem :)

MB alene vil ha 5 batterifabrikker innen 2 år:
https://insideevs.com/mercedes-benz-to-have-5-battery-factories-in-operation-likely-by-2019/

De andre produsentene har garantert liknende planer.

Neppe:
"While Daimler is expanding battery pack production, the lithium-ion cells themselves are supplied by various third-party suppliers,"
#4
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Står du i kø?
mandag 09. oktober 2017, klokken 08:18
Er det noen siden som viser antall hurtigladere fordelt på antall biler? Kunne vært artig å sett utviklingen over tid.
#5
Det er det samme som jeg har tenkt. Med andre ord er status D meget lite relevant?
#6
Kommunikasjon mellom ladestasjon og bil går jo gjennom neste statuser, i allefall til C. Status D er slik jeg har skjønt det en status som er forbeholdt biler som må ha ventilerte omgivelser for at lading skal starte? Hva vil dette si i praksis, dagens biler er vel ikke avhengig av dette? Og eldre biler støtter vel ikke mode 3 lading?

#7
Mekanisk / Sv: Leaf er ikke så bra kvalitet allikevel
fredag 15. september 2017, klokken 18:01
Sitat fra: T.K på fredag 15. september 2017, klokken 10:48

Som jeg nevnte, tidligere har jeg hatt nye Citroen i tre år før jeg har byttet til ny. De har gått feilfritt.
Så hvis du hadde byttet din Nissan etter samme tid hadde også den vært feilfri? :+1:
#8
E / Sv: Honda Urban EV Concept - skal i produksjon i 2019
tirsdag 12. september 2017, klokken 16:35
Det så jo ut som en Golf Mk1
#9
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladeplasser Eidsvoll
tirsdag 12. september 2017, klokken 16:34
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 12. september 2017, klokken 14:43
Det er ikke kommet noen ladeplasser i Eidsvoll på de siste 36 månedene heller. :-\
Det er mange ladere på Nebbenes nordgående.
Samt noen utenfor Amfi senteret på Råholt.
#10
Zoe / Sv: Zoe Med hengerfeste og 750 Kg
fredag 08. september 2017, klokken 12:40
Sitat fra: tothebone på fredag 08. september 2017, klokken 11:21
Til info så har ikke Renault godkjent tilhengerfeste for Zoe.
Renault vil avvise garantisaker på motor, gir, bremser og øvrige ting som vil kunne påvirkes av monteringen av hengerfeste eller takstativ.

Greit å ta med i vurderingen dersom man skulle føle seg fristet til ettermontere hengerfeste på Zoe.
Kilde?
#11
Sitat fra: elektrolux på onsdag 06. september 2017, klokken 17:24
Renault måler impedansen til jord hvert annet minutt, så at innrush strømmen 8er der i den forbindelsen er lite plausibelt.
Og den måler da med 170A mener du?
#12
Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 05. september 2017, klokken 23:23
Renault gir en stor strømpuls i starten, men det er en bevisst handling for å kunne kalkulerer jordmotstand.
Dette burde være fult mulig uten store strømmer? Kortslutningsmålere gjør dette med alt fra 15mA til 20A. Kan 170A virkelig være mulig?
#13
Artig prosjekt! Stå på.
#14
Zoe / Sv: Fersking.. Valg av lader..
tirsdag 29. august 2017, klokken 21:22
Sitat fra: Daniel Freitag på tirsdag 29. august 2017, klokken 21:12
Kom kanskje feil ut, handler ikke om pengene.   Men jeg nekter å tro at jeg får 16mil rekkevidde i - 25 grader. Så bilen må lades på jobben så den 13kilos klumpen må håndteres.. Hehe. Eller er det noen med andre erfaringer?
16 mil bør gå greit med en 40kwh? Hvis du ikke skal dundre av gårde på motorveien sørover?
#15
Kjøpe elbil? / Sv: Tilhengerfeste ?
onsdag 23. august 2017, klokken 12:38
Sitat fra: gr på onsdag 23. august 2017, klokken 09:55
Det mangler fortsatt regnummer på biler som har fått dette til i Norge.

Jeg har 2000lbs hengerfeste på e-Golfen, kun med tanke på sykkelstativ, men har ikke gjort noe stunt for å få det godkjent til hengertrekking.
EK42061er reg-nummer, ref Facebook....
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA