Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Red Lilly

#1
Takk for svar, emil og Gliderman :)

Jeg har ikke 6,6kW lader.
Og da blir det vel leiebil til Tyskland. Det er kun 2 CHAdeMO på strekningen, en i Lübeck og en i Greifswald. En for lite... Ellers en del Type 2 kW22. Kjedelig.

Neste gang bestiller jeg hotell på veien i tillegg.
#2
Hei!
Skal ta en tur fra Kiel (ferga) til Binz på øya Rügen i juni. Det er ca. 330 km direkte vei, men jeg sliter med å finne ut hvor lang tid jeg må beregne for å komme fram.

Har fått motstridende og forvirrende info vedr. lading av Leaf 2013 modell og hvor mye den faktisk tar inn.

Kan noen oppklare dette for meg?
1. Kan jeg bruke Type 2 22kW kontakt, hvor fort lader den og må jeg kjøpe en adapter (pris?)?

2. Er det riktig at Leafen kun tar inn 3,7kW fordi bilen ikke tillater høyere inntak slik at det nesten ikke er forskjell mellom å lade på Type 2 22kW og på vanlig stikkekontakt?

3. Hvis jeg går ut fra at det er hurtigere lading hvis jeg lader med 16A enn med 10A (om det er riktig): Er det sikringen for stikkekontakten eller laderen til bilen som evt. begrenser det?

4. Erfaring fra denne strekningen?

Er takknemlig for alle svar, også hvis du kun kan svare på et av spørsmålene :)
Burde ha fulgt bedre med i fysikkundervisningen :-[

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA