Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sjokomelk

#1
Tesla SW og AP / Sv: 2025.2.x
mandag 10. mars 2025, klokken 13:35
Sitat fra: kaistian på fredag 07. mars 2025, klokken 15:432025.2.8 har ødelagt AP i stop-and-go kø på flerfelts motorveg enda mer enn det var.
Nå plager den deg med blå blinking/pusling hvis du holder gassen inne for å tette luka.
Det er bare en endring av "feilmeldingen" som tidligere kom nederst på skjermen med "Autopilot/Cruise control will not brake". Nå står den øverst og gir lignende varsel som om du ikke holder på rattet. Bare å kjøre på med wattpedalen som før, du må bare overse blinkingen.
#2
Tesla SW og AP / Sv: 2025.2.x
onsdag 05. mars 2025, klokken 11:26
Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 04. mars 2025, klokken 22:47Men det var en gigantisk nedlasting:
Du har antageligvis fått 7GB med NAV-database 2025.2 også samtidig.
#3
Tesla SW og AP / Sv: Ny Navdatabase - EU 2025.2 15162
lørdag 01. mars 2025, klokken 20:53
Navigasjonsdatabasen brukes nå for info om fartsgrenser og type vei, og brukes av bl.a. Autosteer. Så hvis man vrir litt på ting, så er det relatert til FSD. Bare ikke for oss i Europa enda. :P :laugh:
#4
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
lørdag 15. februar 2025, klokken 11:53
Sitat fra: OlaM på fredag 14. februar 2025, klokken 14:07
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 14. februar 2025, klokken 14:04På tv-kameraer snurrer vel linsa så fort at ting ikke kan feste seg, noe som kanskje er litt enklere enn rullerende film?

Fungerer som dette:
#5
Tesla SW og AP / Sv: 2025.2.x
lørdag 15. februar 2025, klokken 11:50
2025.2.6 kom på min legacy Model X fredag ettermiddag. Og i følge TeslaFi sin tracker er den på vei inn på 3300 biler akkurat nå, så det er en stor bølge som får den nå.
https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2025.2.6/release-notes
#6
Model Y / Sv: Garanti og reklamasjoner - Tesla Model Y
onsdag 12. februar 2025, klokken 13:42
MCU og AP er vannkjølt på Model 3/Y. Så hvis det er problemer med kjøling eller temperatur der, så vil den koble ut ikke-kritiske funksjoner.
#7
Tesla SW og AP / Sv: 2025.2.x
tirsdag 11. februar 2025, klokken 21:54
Oppdaget at bugen med hastighet som ikke øker sammen med skilting når man har AutoSteer aktivert er løst i 2025.2.3.2 i dag. ;D

Opprinnelig oppførte bilen seg slik:
  • Fartsgrense 60
  • Aktivér AutoSteer på 60
  • Bil kommer til redusert fartsgrense 50 og justerer ned maks hastighet til 50
  • Bil kommer til ny fartsgrense 60 og justerer opp til 60 igjen

Bugen som kom i 2023/2024 gjorde at bilen oppførte seg slik:
  • Fartsgrense 60
  • Aktivér AutoSteer på 60
  • Bil kommer til redusert fartsgrense 50 og justerer ned maks hastighet til 50
  • Bil kommer til ny fartsgrense 60 og forblir på 50 som maks hastighet

Nå er vi endelig tilbake til den opprinnelige virkemåten!
#8
Tesla SW og AP / Sv: 2025.2.x
onsdag 05. februar 2025, klokken 07:15
Da fikk jeg 2025.2.3.2 på min Model X i går kveld.
#9
Model 3 / Sv: Tapt 8% batteri på litt over 3 år - normalt?
fredag 31. januar 2025, klokken 16:09
Sitat fra: filtvet på torsdag 30. januar 2025, klokken 13:55Eller har noe endret seg i SW slik at det ikke kan sammenlignes?
Tesla har endret på hvor mange prosent en prosent er. Tidligere var f.eks. 80% ladegrense opp til øverste del av 80, rett før den bikket over til 81. Mens for noen år siden ble det endret til "akkurat innafor" 80. Så det er nesten én prosent mindre strøm på batteriet nå enn det var tidligere ved samme ladegrense/visning.
#10
Tesla SW og AP / 2025.2.x
mandag 27. januar 2025, klokken 09:23
2025.2 begynte med en liten utrulling 25. januar. Ser ut til å kun gjelde 3/Y og nye S/X i første omgang.
Release notes: https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2025.2/release-notes

Nye ting skal være:
  • Forvarming av batteri ved navigering til tredjeparts hurtigladere
  • Rear Cross-Traffic Chime
  • UWB-støtte på Android for automatisk åpning av trunk/frunk
#11
Tesla / Sv: Tesla Mobile Service
mandag 20. januar 2025, klokken 09:41
Det kommer an på jobben og hva man velger i menyen når man bestiller service. Hvis jobben er av en så enkel type at de kan gjøre det med Mobile Service, så spør de om adressen bilen står på. Hvis ikke ber de deg velge servicesenter.

Jeg valgte "Annet" da jeg bestilte PKK/EU-kontroll i desember, og ble sendt rett til valg av verksted.
Mens en gang tidligere valgte jeg batteri og skifte av 12V-batteri, og neste steg var da å velge hvor jeg ville ha Mobile Service på besøk.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Batteribytte 2017 75D
onsdag 15. januar 2025, klokken 08:51
Får håpe og tro at det nye batteriet er like bra, eller bedre, enn det gamle.
Men pass på at du ikke sier til Tesla at du gikk i fra bilen i en måned uten ladekabel tilkoblet. Det står tydelig i manualen at hvis du skal la bilen stå parkert over lenger tid, så la den stå tilkoblet lading. Bare sånn at Tesla ikke finner på å ta betalt for batteribyttet fordi du kan ha/har brutt garantivilkårene deres.
#13
Batteribytte og ladestasjoner / Sv: Lokasjoner i Norge
torsdag 19. desember 2024, klokken 07:47
Sitat fra: BubbaJoFet på onsdag 18. desember 2024, klokken 20:18Portene er stengt frem til en NIO med bestilling er nær nok til at stasjonen starter opp, akkurat her er det en virkelig betydelig forskjell mellom gen 2 og 3 hvor sistnevnte er langt hurtigere klar til bruk.
Ahhhh. Det forklarer ting. De jeg har sett på video på YouTube har alltid hatt porten åpen, men jeg er usikker på om de kanskje har vært bemannet av en person i tillegg, og at det er derfor det har vært åpent.
Da får jeg begynne å gå på Burger King oftere og håpe noen skal inn og bytte batteri mens jeg er der. ;D
#14
Tesla Pickup / Sv: Første dødsfallet i CT krasj?
søndag 15. desember 2024, klokken 12:35
Sitat fra: SurSnasen på torsdag 12. desember 2024, klokken 22:56Og nei, Cybertruck har IKKE vært gjennom NCAP. Ei heller amerikansk offisiell kræsjtest.
Cybertruck er kategorisert som "truck" i USA. Biler i dette segmentet er fritatt for krav til kollisjonstester for å bli typegodkjent for salg. Det samme gjelder tilsvarende Ford F-150, Chevrolet Silverado og SUV-versjonene av disse - Tahoe, Suburban, Escalade, Jeep Wagoneer, osv.
#15
Sitat fra: turfsurf på lørdag 07. desember 2024, klokken 12:08Det må være to tekniske feil samtidig hvis bilen av en eller annen grunn skal akselerere selv samtidig som bremsen ikke virker.
Tre tekniske feil. Bremsepedalen må ha knekt tvert av eller hovedsylinderen til bremsene må feile, bryteren til bremselys/signal for fot på bremsepedalen må ha feilet, og begge pot-meterne til gasspedalen må vise nøyaktig samme feil i motsatt fase.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA